Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Automatyczna skrzynia biegów - problemy
Autor Wiadomość
JarekC 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: no... z Łodzi
Wysłany: 04-01-2010, 21:19   [CA4A 1.6] Automatyczna skrzynia biegów - problemy

Witam,
jakiś czas temu zmuszony byłem sholować z autostrady mojego Colcika z powodu awarii silnika (przegrzał się) oraz układu chłodzenia (chłodnica dziurawa). Problem polega na tym, że ma on automatyczną skrzynię biegów:( Silnik wymieniłem, chłodnicę wymieniłem i... mam z nim małe problemy. Samochód po zahamowaniu jakby chciał jeszcze jechać do przodu (obroty silnika same się zwiększają) i jeżeli nie puszczę hamulca to samochód gaśnie (tak jakby manualny był na biegu i puściłbym pedały). To mało - jak jeżdżę i nagle potrzebuje wyprzedzić to (nie zawsze) okazuje się, że nie 'złapał' on biegu (naciskam gaz - obroty na max'a i nic poza tym). Dopiero jak odpuszczę pedał i obroty spadną 'łapie' bieg i mogę 'przygazować'.

Poradźcie mi - co z Tym można zrobić? Skrzynia do wymiany czy naprawy? Jak tak, to jakie są koszty jednego i drugiego i skąd wziąć części?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-01-2010, 21:30   

JarekC, przez jak długi odcinek holowałeś auto i z jaką prędkością, oraz jak długo jechałeś autem bez płynu w ukladzie chłodzenia :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
JarekC 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: no... z Łodzi
Wysłany: 04-01-2010, 21:45   

No właśnie - holowany był >100km z prędkością ok. 50-60km/h
Silnik odpalał, więc uruchamiany był co jakiś czas. Co do chłodzenia - właśnie ciekawa sprawa, bo teoretycznie nie działał (silnik momentalnie się 'gotował') jednakże - po dojechaniu na miejsce płyn w chłodnicy (w zbiorniku) był...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-01-2010, 21:48   

JarekC, więc mogłeś zatrzeć skrzynie.

Cytat:
Możliwość holowania samochodu z automatyczną skrzynią biegów jest bardzo ograniczona.Praktycznie każdy z producentów skrzyni biegów lub samochodu wyposażonego w taką skrzynię,jeżeli przewiduje możliwość holowania ,podaje inne warunki. Dla wielu modeli skrzyń nowej generacji producenci dla bezpieczeństwa wykluczają całkowicie możliwość holowania samochodu.Całkowite wykluczenie możliwości holowania ma uchronić przed powiększeniem uszkodzeń w skrzyni biegów - w przypadku konieczności holowania z powodu uszkodzenia skrzyni,oraz przed powstaniem uszkodzeń w skrzyni - w przypadku innej przyczyny , dla której chcemy holować samochód.Przykładowo może być to uszkodzenie silnika.
W przypadku intensywnego wycieku oleju ze skrzyni biegów posiadacz samochodu w żadnym wypadku nie powinien decydować się na holowanie.Podczas holowania na elementy wykonawcze skrzyni przenoszony jest napęd od kół sprzężonych ze skrzynią.
Dodatkowo,jeżeli pracuje silnik napędzana jest pompa olejowa skrzyni.Praca pompy olejowej bez oleju spowoduje jej zniszczenie.Sprzęgło hydrokinetyczne (konwertor) jest zamontowane szyjką od strony skrzyni w panewce promieniowej usytuowanej w koszu konwertora lub w obudowie pompy olejowej.
Sprzęgło to obraca się z prędkością obrotową silnika. Brak oleju w skrzyni spowoduje zniszczenie panewki.Może również spowodować zniszczenie szyjki sprzęgła , a tym samym konieczność wymiany tego sprzęgła.
Układ smarowania panewek i łożysk promieniowych oraz oporowych wewnątrz skrzyni jest układem ciśnieniowym.Podczas holowania kiedy elementy wykonawcze skrzyni są napędzane od kół samochodu brak oleju w skrzyni może spowodować zniszczenie panewek oraz zestawów planetarnych.
Jeżeli skrzynia jest sprawna ,a nastąpiło uszkodzenie silnika również nie należy decydować się na holowanie samochodu.Mimo,że w skrzyni znajduje się olej przy braku pracy silnika nie pracuje również pompa olejowa skrzyni biegów.W związku z tym obracające się od kół napędzanych elementy skrzyni nie są w sposób prawidłowy smarowane.Brak prawidłowego smarowania jeżeli nie zniszczy,to na pewno spowoduje nadmierne zużycie niektórych elementów wewnętrznych.


a płyn mógł Ci się gotować, bo moze termostat się nie otworzył, albo wywaliło uszczelke pod głowica.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 04-01-2010, 22:13   

JarekC, zresetuj komputer i naucz go od nowa obrotów,skrzynia powinna tez się nauczyć nowego trybu,możliwe ze taki zabieg Ci pomoże,i będzie wszystko w porządku.
 
 
 
JarekC 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: no... z Łodzi
Wysłany: 04-01-2010, 22:17   

Kmer napisał/a:
JarekC, zresetuj komputer i naucz go od nowa obrotów,skrzynia powinna tez się nauczyć nowego trybu,możliwe ze taki zabieg Ci pomoże,i będzie wszystko w porządku.
A da się to zrobić 'domowymi sposobami' (znaczy zresetować i nauczyć)?
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 04-01-2010, 22:43   

JarekC, Odpinasz obie klemy od akumulatora,można je zewrzeć ze sobą na około 1 min,i w ten sposób resetujesz kompa,nauka obrotów odpalasz auto przy wyłączanych wszystkich odbiornikach poboru prądu czyli klima,dmuchawa,radio itp,auto powinno pochodzić do załączenia się wiatraków,na wolnych obrotach,jest gdzieś na forum dokładna instrukcja jak to powinno wyglądać,trzeba by było poszukać bo nie pamiętam w którym to było temacie,miałem podobna przypadłość ostatnio w swoim aucie,bo stało przez jakiś czas z odłączonym aku,i nie nauczyłem kompa od nowa wszystkiego,ale już hula bez zarzutu,stad moja sugestia żebyś spróbował tej procedury.
 
 
 
JarekC 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: no... z Łodzi
Wysłany: 04-01-2010, 22:46   

Kmer napisał/a:
bo stało przez jakiś czas z odłączonym aku,i nie nauczyłem kompa od nowa wszystkiego,ale już hula bez zarzutu,stad moja sugestia żebyś spróbował tej procedury.
Samochód przez ponad miesiąc stał z totalnie rozładowanym (chyba nawet odłączonym) aku. Miesiąc wystarczy? Dzięki:) Poszukam tego:)

Jakieś inne sugestie jeszcze?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-01-2010, 22:57   

JarekC, wspominana przez Kmer procedura programowania ECU

Kod:
Procedura programowania ECU po resecie (wypięciu akumulatora)

(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
Kiedy temperatura osiagnie 85 lub wiecej przelacz stacyjke w pozycje ON
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)

Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pyjte 
Mitsumaniak
Klaun Szyderca


Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 556
Skąd: Bojtom.
Wysłany: 04-01-2010, 23:22   

JarekC, a dzieje się to na zimnym silniku :>?
_________________
Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi.
 
 
JarekC 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: no... z Łodzi
Wysłany: 04-01-2010, 23:48   

pyjte napisał/a:
JarekC, a dzieje się to na zimnym silniku :>?
Tak... głównie na zimnym (szczególnie to szarpanie po zahamowaniu). Nie zaskakiwanie biegu jest niezależne od temp. silnika.

robertdg: W pierwszym punkcie problem polega na tym, że nie mam wypisanych wartości temp. silnika - mam tylko zwykłe min------>max. Rozumiem, że 85 to temp mniej więcej po środku?
Pozycja ON stacyjki to nie jest pierwsza jej pozycja? Silnik jest w niej przecież wyłączony :? Rozumiem, że tak ma być, a pozycja OFF to pozycja 'przed wyjęciem' kluczyka?
W punkcie 6 mam rozumieć, że wszystkie odbiorniki mają być włączone (radio, nawiew (nie mam klimy:( etc?) ? W 7 ma być tak samo? Co oznacza ten dopisek na końcu?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-01-2010, 23:51   

Cytat:
robertdg: W pierwszym punkcie problem polega na tym, że nie mam wypisanych wartości temp. silnika - mam tylko zwykłe min------>max. Rozumiem, że 85 to temp mniej więcej po środku?
Zaden problem, czekasz az właczy się wentylator i dalej postepujesz wedle pozostałych punktów.
JarekC napisał/a:
Pozycja ON stacyjki to nie jest pierwsza jej pozycja? Silnik jest w niej przecież wyłączony :? Rozumiem, że tak ma być, a pozycja OFF to pozycja 'przed wyjęciem' kluczyka?
Tak, jak się silnik nagrzeje i wlaczy sie wentylator cofasz kluczyk aby zgasic silnik , nastepnie zas go odpalasz po chwili i jedziesz dalej z koksem
JarekC napisał/a:
W punkcie 6 mam rozumieć, że wszystkie odbiorniki mają być włączone (radio, nawiew (nie mam klimy:( etc?) ? W 7 ma być tak samo? Co oznacza ten dopisek na końcu?
Tak punkt 6 wszystkie odbiorniki wlaczone, punkt 7 przeprowadza sie gdy temp otoczenia jest nizsza bodajze od 25stopni, wiec sila rzeczy musisz powtórzyc kroki.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2010, 19:13   

Problem polega na tym że olej ze skrzyni biegów w automacie idzie przez chłodnicę(tak jest w większości automatów),najpierw bym sprawdził stan płynu w skrzyni.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-01-2010, 19:19   

Tutaj 4g63colt ma racje, a było to już wspomniane w moim 2gim poście poprzez przytoczony cytat, dodatkowo, jezeli silnik nie pracuje to i nie pracuje pompa olejowa ktora jest napedzana poprzez silnik, wiec holowanie auta moze zaszkodzic skrzyni, JarekC, daj znać czy pomogło cos programowanie ECU, jezeli nic nei dało to najprawdopodobniej zajechałeś skrzynie poprzez holowanie (skrzynia chodziła niemalże na sucho)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 05-01-2010, 21:19   

robertdg napisał/a:
jeżeli silnik nie pracuje to i nie pracuje pompa olejowa która jest napędzana poprzez silnik, wiec holowanie auta może zaszkodzić skrzyni,


robertdg, nie masz tak do końca racji,auta z automatyczna skrzynia biegów można holować,fakt ze nie na tak długich odcinkach,o ile dobrze pamiętam max to 50 km.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.