 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 11-02-2007, 01:35 |
wisko-olej,naprawa,zapytanie |
Autor |
Wiadomość |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 23-08-2006, 20:44 wisko-olej,naprawa,zapytanie
|
|
|
Witam
Jestem tutaj nowy - na początek dzień dobry wszystkim
Jestem dość poważnie nastawiony na zakup Mitsubishi Space Wagon z napędem na cztery łapy. I właśnie kłopot - pzy oględzinach auta zauważyłem spory wyciek oleju z okolic sprzęgła wisko. Wygląda, że puścił simering i się ciecze z tego. Jaki do tego trzeba wlać olej, jaka może być cena, ile go trzeba, i jakie koszty reszty - łożyska, uszczelniacza?
Poprzedni właściciel nie dysponuje wiedzą w tym zakresie, albo nie chce tego ujawinić
Drugi mankament - może typowy dla tej marki - bardzo wolno poruszają się wycieraczki przedniej szyby. W najszybszym położeniu wygląda to jak bardzo wolno w innych autach
Bedę wdzięczny za odpowiedź - auto poza tym ładne, zadbane, chciałbym go kupić, ale nie wpuścić się w kanał z tym napędem
Pozdrawiam
Szamcio
Kraków |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2006, 10:29
|
|
|
Co rozumiesz przez sprzęgło wisko? Olej może lecieć ze skrzyni, transferu lub tylnego dyfra. Z którego roku jest ten MSW?
Wiskoza jest na centralnym mechanizmie różnicowym i opcjonalnie może być w tylnym dyfrze. Sprecyzuj opis problemu i opisz dokładnie auto.
Sama naprawa nie powinna być droga. |
_________________
 |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 28-08-2006, 15:51
|
|
|
Już opisuję: auto M Spade Wagon, 93 rok, silnik 2,0, z napędem AWD
Wyciek - z tyłu reduktora, w miejscy, gdzie wychodzi wał na tył
Wisko - bo z opisu wyniak, że tu jest zamontowane sprzęgło wiskotyczne, które przy różnicy obrotów przedniej i tylnej osi zmienia rozkład momentu na osie
Wg mechanika, który to oglądał, i który naprawiał (z tym drugim rozmaiwałem telfonicznie) cieknie z tylnego uszczelnienia reduktora. I stąd pytanie - o olej jaki tam ma być, ile go ma być, bo nie wiem kto co i ile wlał, i ewentualne koszty naprawy
W miarę możliwości poproszę o odpowiedź - o 1700 mam kupować auto
Wycieraczki - niezależnie od biegu, chodzą bardzo wolno
Miga kontrolka poziomu płynu chłodzącego
Wg mechanika, który serwisował to aut - uszczelniał skrzynię, jakiś wyciek z węży układu chłodzącego. ale poza tym nie stwierdził żadnych poważnych usterek
pozdrawiam
Szamcio |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-08-2006, 16:00
|
|
|
szamcio11 napisał/a: | Wycieraczki - niezależnie od biegu, chodzą bardzo wolno
Miga kontrolka poziomu płynu chłodzącego |
- padł silniczek lub przełącznik
- raczej płynu spryskiwaczy |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 28-08-2006, 16:06
|
|
|
wycieraczki - działają tak od listopada - tak twierdzi poprzedni właściciel. W zależności od ustawienia położenia wyłącznika - chodzą szybciej lub wolniej, ale w najszybszym położeniu i tak bardzo wolno - jak najwolniejsze w innych autach którymi jeździłem
lampka - sądząc po sybolu wskazywało to raczej na poziom płynu chłodzącego.
Ale przypatrzę się jeszcze raz - byłaby to dobra wiadomość
Macie sugestie na co jeszcze zwrócić szczególną uwagę?
ile to realnie pali - bo i na forum, i w informacjach, dane są mocno rozbieżne?
szamcio |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-08-2006, 16:11
|
|
|
co do wycieraczek - ew. jeszcze w podszybiu jest przekazanie ruchu z jednej do drugiej wycieraczki - w środku są takie plastikowe kulki, zabezpieczone pierścieniem - czasem warto to przesmarować
ale myśle, że to coś z silniczkiem |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 28-08-2006, 16:18
|
|
|
może to będzie głupie pytanie - ale jeszcze auta nie kupiłem, i nie przygladałem się za dokładnie - jak się dostać do wycieraczek? bo od strony komory silnika nie da rady??? wystarczy zdjąć te plastiki podszybia? czy trzeba ściągać deskę?
popatrzę na te kulki -bo też wygląda mi to na opory ruchu. Silnik by się już chyba dawno spalił?
samcio |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-08-2006, 16:21
|
|
|
wystarczy plastiki z podszybia, potem te kratki nawiewowe i zaślepki - w środku będzie potem widać mechanizm |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 28-08-2006, 16:26
|
|
|
dzięki. To już wiem, czym muszę się zająć w pierwszej kolejności - o ile kupię.
Czy są tam potrzebne specjalne umiejętności do ściągnięcia tych plastików? jakieś patenty? ukryte zatrzaski?
szamcio |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-08-2006, 19:49
|
|
|
dasz rade - zobaczysz na oczy, to wszystko stanie sie jasne |
|
|
|
 |
michu_872
Mitsumaniak

Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 342 Skąd: Fałkowo k. Gniezna
|
Wysłany: 28-08-2006, 22:15
|
|
|
Co do tego wycieku oleju to sądze że poleciał simering na wejściu wału napędowego. Koszt niewielki. A co do ilości oleju to nie pamiętam dokładnie ile lałem do gala ale coś koło litra. Ja zalałem MIŚKA Mobilem 75W-90. Co do tej Swiecącej lampki ma to auto może sprykiwacze lamp Bo jak ma to pewnie na osobnym zbiorniczku i tam pewnie jest sucho Błachostka ale każda świecąca kontrolka na żółto drażni... |
_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 29-08-2006, 08:30
|
|
|
NIe chcę zapeszyć - ale może jedno usunięte
kontrolka - faktycznie,ma spryskiwacze reflektorów, dolałem płynu, i na postoju kontrolka już nie świeci. Jeżeli to to - wielkie dzięki
Napiszę w nowym wątku - ale już jestem posiadaczem Space Wagona.
Tylko jeszcze nie wiem, czy mam się tak bardzo cieszyć?
szamcio |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-08-2006, 16:11
|
|
|
szamcio11, do transferu lejesz olej 75W-90 GL4 lub wyżej w ilości 0.6l. Simmering kup ori bo kosztuje 40 PLN (MR983368) a założysz i zapominasz na długi czas. Do skrzyni idzie taki sam olej w ilości 2.3l. Tylny dyfer zalany jest olejem SAE 90 GL5 0.7 litra
Wycieraczki wolno chodza bo pewnie zatarte są osie ramion wycieraczek - rozebrać, wyczyścić, nasmarować.
No i gratuluję fajnego czterołapa! Jak jeszcze ma VCU w tylnym dyfrze to w ogóle bomba. |
_________________
 |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 30-08-2006, 09:10
|
|
|
Dzięki Tomekrvf
Co do oleju - w serwisach podali mi olej TAS-X castrola - czy to coś podobnego?
Transfer - czy mamy to samo na myśli - przystawka do skrzyni z której idzie napęd na tył? bo w serwisach uparcie mówią na to reduktor
Wycieraczki - wczoraj się namęczyłem, wyciągnąłem, i okazalo się, że mechanizm pracuje lekko, natomiast znacznie poprawiło pracę wyczyszczenie kostki z konektorami - cała była usyfiona jakimś smarem?masłem? Po wyczyszczeniu silniczek wycieraczek ożył i zaczął drugą młodość
VCU - czy to jakaą blokada mostu? jak spradzić, czy to ma? poza próbą ruszenia na błocie?? W środku żadnych dźwigni, przelączników itp do tego
pozdrawiam
szamcio |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2006, 10:34
|
|
|
szamcio11 napisał/a: | TAS-X castrola |
TAF-X
szamcio11 napisał/a: | Transfer - czy mamy to samo na myśli - przystawka do skrzyni z której idzie napęd na tył? |
Transfer przekazuje napęd na tył. Reduktor zwiększa moment przekazywany na osie poprzez zwiększenie przełozenia, przeważnie dwukrotnie
VCU (Viscous Coupling Unit) jest to rodzaj blokady która działa (ogranicza poślizg) w momencie wystąpienia różnicy prędkości obrotowej pomiędzy osiami lub gdy jest w tylnym dyfrze między kołami. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|