[FAQ] Komputer pokładowy w galancie E5xx |
Autor |
Wiadomość |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 06-01-2010, 23:27 [FAQ] Komputer pokładowy w galancie E5xx
|
|
|
No to Pany zaczynamy
Co potrzeba :
1. Wyświetlacz graficzny 2x16 znaków ( kolor jaki sobie wymyślimy ) ja kupiłem o tutaj : http://www.allegro.pl/lis...g=0&string=2x16
teraz patrzę że są takie z podświetleniem RGB czyli różno kolorowe świat idzie do przodu
2. Sterownik czyli nasz komputerek pokładowy ,przejściówkę do programowania na USB (chyba że sobie zrobicie z portu LPT ) , układ dopasowujący ( po to aby nie spalić komputerka ,sygnały 12v przekształca na 5v ) , ewentualnie lepszy procek ATMEGA32 ... ( też tak jak w przypadku wyświetlaczy do wyboru do koloru ) ja kupiłem o tutaj : http://www.allegro.pl/sho...hp?uid=13195324 wersję mini v2 ( czyli najtańszą bez udziwnień ) , acz kolwiek można kupić bardziej wypasione wersje z przekaźnikami które przy odpowiednim programie będą nam załączać np. światła i inne ciekawe bajery jakie tylko sobie wymyślimy
daje kilka linków gdzie można kupić kompa :
- http://nestor19.webd.pl/sklep/index.php?cPath=57
- http://nestor19.webd.pl/sklep/index.php?cPath=54
oraz jeżeli chcemy sami wykonać taki komputerek ( własnoręcznie ) zapraszam do lektury :
- http://forum.ep.com.pl/vi...ter+samochodowy
3. Lutownica , trochę cyny (dla starych wyjadaczy też kalafonia ), elastyczne cieniutkie kabelki , komputer PC/Laptop , płyta CD z oprogramowaniem ( którą dostajemy z sterownikiem ) ............... no i najważniejsze ...... odrobina dobrych chęci i wolnego czasu
Gdzie zamontować wyświetlacz i guziki : ( no właśnie )
1. Nad lusterkiem wstecznym w mini osłonkę przeciwsłoneczną z lewej wyświetlacz ,a z prawej guziki albo na odwrót :
2. W miejsce Galantowego zegarka i z lewej strony guziki :
3. Pod zegarami z lewej strony i guziki pod wyświetlaczem ( koło przełącznika od lusterek ):
jak widzimy podczas jazdy nic nie zasłania wyświetlacza :
4. Pod radiem ( niestety u mnie się nie da bo mam 2 radia ) i zrobić jakąś wypasioną zaślepkę .... to jest Galant i musi Elegancko wyglądać proszę o tym pamiętać
Gdzie zamontować komputerek : (i tu sprawa wygląda tak że komputerek musi być blisko wyświetlacza bo inaczej sygnał nie będzie dochodził do wyświetlacza i będzie klapa ... czyli kabelki nie mogą być zbyt długie ... )
1. Wyświetlacz w mini osłonce to komp w lampce
2. Wyświetlacz w zegarku to komp za zegarkiem
3. Wyświetlacz pod zegarami to kamp za wyświetlaczem
4. Wyświetlacz pod radiem to komp też za wyświetlaczem
Montaż wyświetlacza i przycisków do "mini osłonki nad lusterkiem"
1. Demontujemy osłonkę , do tego będziemy potrzebować mały płaski śrubokręt oraz śrubokręt krzyżakowy PH2 ......( w tym momencie odkręcamy ) .... po odkręceniu osłonki zabieramy się z tym bajzlem czyli zamykamy auto i pędzimy do domu ...bo jest zimno .
2. Kładziemy osłonkę na stole i zastanawiamy się co z nią zrobić .... w między czasie bierzemy łyka Hainekena ...... i nagle wpadamy na genialny pomysł .. robimy przymiarkę ... bierzemy wyświetlacz i dokładnie sprawdzamy w którym miejscu będziemy ciąć materiał aby jak najmniej zrobić szkód . Po dokładnym sprawdzeniu łapiemy za nożyk do tapet i tniemy tak jak jest to pokazane na obrazku . Po nacięciu ściągamy materiał z plastiku . Znowu bierzemy LCD i przymierzmy oraz zaznaczamy kolejny obszar do wycięcia (w tym miejscu musimy pomyśleć na tym gdzie upchamy materiał na koniec .... więc wycinając otwór na LCD robimy go większego o 2-3 mm ) .Do wycięcia dziury w plastiku użyłem lutownicy i niepotrzebnego grotu .Po wycięciu dziury obracamy plastik i odcinamy tylnia część połówki w której wcześniej robiliśmy dziursko . Znowu przymiarka LCD i już wiemy że musimy troszkę podszlifować plastik oraz przyciąć troszkę rogi płytki LCD bo są za duże . Po wyeliminowaniu tych problemów montujemy LCD do osłonki na "klej na gorąco " .
Jak dobrze zauważyliście spokojnie mogły by się zmieścić w tej osłonce dwa wyświetlacze 2x16 znaków (jeden po prawej i jeden po lewej ) jeden mógł by być jako komputer pokładowy a drugi jako zegarek i czujniki napięcia w aucie :badgrin: może kiedyś się tym zajmę ... morze ....
Tak samo robimy z druga stroną tylko że tu nacięcie robimy od góry jest tam taki zgrzany materiał , nacinamy , zdejmujemy , znaczymy otworki na przyciski , od tyłu robimy dziurę ( jakoś te przyciski musimy włożyć ) ... w między czasie musimy wylutować oryginalne przyciski z płytki Nestora :
( chyba że dokupimy oddzielne przyciski) i włożyć je do naszej osłonki . Tak samo jak z LCD przyciski montujemy na "klej na gorąco" .... po wyschnięciu kleju sprawdzamy czy przyciski robią charakterystyczny "klik" ... dla pewności
3. Czas na przewody , ja użyłem do tego taśmy komputerowej ( niestety jedyny kolor jaki miałem to niebieski ) potrzebujemy 16 żył na LCD i 6 na przyciski . Przewody przeciągniemy środkiem osłonki , w tym celu robimy nacięcie na materiale tam na środku na zgrzewie , wypalamy dziurę na długość lutownicą i możemy brać się za ciągnięcie kabla mi to zajeło niecałe pół godziny przyznam że jest z tym troszkę męczarni . po dociągnięciu przewodów bierzemy sie za lutowanie , zaczynamy od przycisków , po wlutowaniu przewodów dokładnie zalepiamy to miejsce klejem ( nie żałujemy kleju) i nakładamy wcześniej wycięta ściankę ( którę tez oczywiście zaklejamy klejem ) . Z LCD robimy tak samo ale musimy na samym początku "przedzwonić " przewody i po kolei lutować tak jak jest ułożona taśma ( bardzo ważne jeden błąd i LCD mówimy papa ) . na koniec bierzemy tylnia osłonkę i nakładamy na nasze przewody , tu można zastosować klej na gorąco ale ja użyłem lutownicy i topiłem plastik ( dla pewności) .
Nakładamy materiał na przyciski ( tam gdzie jest nacięcie to kleimy na Super gluta ) , łapiemy za nożyk do tapet i robimy delikatne nacięcia nad przyciskami i ... włala przyciski są na wierzchu . Tak samo z materiałem na LCD ale zamiast go kleić to go wciskamy pomiędzy LCD ,a plastik osłonki .
4. Testujemy nasz LCD ... czyli podłączamy wszystko jak leci do naszego komputerka pokładowego :
Składanie płytki ( czyli naszego kompa pokładowego )
tu nie będę pisał w podpunktach bo sprawa jest bardzo prosta , łapiemy za lutownicę < cynę , kalafonię i dodatkowe sprzęty które właśnie dostaliśmy od nestora ( ATMEGA32 , czujnik temp . , układ dopasywwujący ) oraz te wcześniejsze ( płytka testowa V2 mini z prockiem ATMEGA8 , programator USB ) . Programator podpinamy do naszej płytki V2 mini , z tej oto płytki wyjmujemy procek ATMEGA8 i wkładamy nowszy/lepszy ATMEGA32 . Podłączamy do komputera i programujemy ( nie będę się tu rozpisywał ponieważ wszystkie instrukcje dotyczące programowania dostarcza nestor na płycie CD .... z resztą to jest takie proste że dziecko 3 letnie dało by sobie z tym radę ) . Po zaprogramowaniu naszego nowego procka w najnowszy program "komp pokładowy" ( ja załadowałem wersję 5.0 bo jak na razie jest najlepsza , ale cały czas czekam na wersję z Voltomierzem ) odłączamy go od komputera PC i ..... nie jeszcze nie włączmy .... najpierw zamontujemy czujnik temp.
... sprawa prosta trzy kabelki , czujnik i rezystor ( oczywiście musimy brać pod uwagę to gdzie nasz czujnik będzie zamontowany i jaką długość będą miały nasze przewody ) .... ja czujnik będę montował gdzieś w okolicy lampki tak aby komp pokładowy pokazywał temp. wewnątrz auta ( oczywiście można dać 2 czujniki jeden IN drugi OUT ... ale to jest wersja dla tych co nie mają Climatronika ... ci którzy mają wersję Gala z Climatronikiem już mają standardowo czujnik zewnętrzny więc wystarczy tylko jeden wewnątrz auta ) . Po posklejaniu czujnika temp. przychodzi czas na układ dopasywwujący
, montujemy go jak najbliżej naszego kompa ( tak by się gdzieś nie majtał ) najlepiej przylutować go osobnymi kabelkami i przykleić na " klej na gorąco " do płytki ( oczywiście tak aby nie robił zwarcia ). Jeszcze jedna sprawa ... musimy zadbać o to aby nasz komp pokładowy się nie przegrzał w tym celu montujemy do tego czegoś :
kawałek blaszki miedzianej o takiej :
Po tym zabiegu możemy uruchamiać nasz komp pokładowy .
Podłączamy zasilanie , podłączamy zasilanie do pina " stacyjka" ( !!! musi być układ dop. !!! ) i ......
Eureka działa ..... na samym początku komp poprosi nas o automatyczną kalibrację .... oczywiście nie zrobimy tego bo to na razie testy dlatego pozwalamy mu się kalibrować .Po skończeniu kalibracji wyświetla nam sie menu : średnie spalanie , temp. , prędkość . .... tu polecam się troszkę pobawić , zobaczyć gdzie co jest , poustawiać różna rzeczy .... jak np. powitanie .... aby potem w aucie nie siedzieć godzinę i ustawiać
Jeszcze jedna ważna uwaga jeżeli wcześniej mieliśmy płytkę mini V2 z prockiem ATMEGA8 i daliśmy nowego procka to musimy zrobić mały trick :
bez tego nasz komp pokładowy nie odczytywał by wartości Vss !!
Montaż Kompa pokładowego do naszego Galanta
( na tą chwilę chyba wszyscy czekali )
1. Zaczynamy od demontażu tapicerki od strony pasażera pod jego lewą nogą .... jest tam taki kawałek plajstiku który należy wywalić na czas montaż aby nas nie denerwował ... dwie śrubki + trzecia schowana troszkę głębiej ( tam gdzie wpychamy palce u nóg ) ... następnie demontujemy kanał powietrzny który znajduje sie pod schowkiem ( dwie śrubki ) , łapiemy za naszą wykładzinę i ją wywijamy tak by było widać kawał srebrnej blachy ( pod tą blachą ukryty jest komp od TCL-a i główna wiązka ) , odkręcamy tą blachę ( dwie śruby i dwie nakrętki na klucz 10' ) , łapiemy nożyk i rozcinamy główną wiązkę ( zdejmujemy izolację ) .
Podobnie robimy z światełkiem na podsufitce ... znaczy się demontujemy je ( trzy śrubki i po kłopocie ) :
2. Montaż wyświetlacza LCD i kompa pokładowego
LCD przykręcamy w miejsce mini osłonki nad lusterkiem ( tak jak to sobie wcześniej zaplanowaliśmy) :
Następnie odkręcamy rączkę z podsufitki od pasażera :
Zdejmujemy uszczelkę z ramy i wkładamy tam twardego kabla , pchamy go w kierunku naszego światełka , oczywiście na końcu tego kabla przyklejamy przewody którymi będą szły sygnały do komputera pokładowego ... potrzebujemy do tego przewodu 5-cio żyłowego ( ja użyłem 10-cio żyłowego telefonicznego ) :
Po przepchaniu kabelka układamy go wzdłuż uszczelki ( idealnie sie tam wpasowuje ) i docinamy na odpowiadającą na długość :
Następnie robimy rejon na nasz komp pokładowy ja znalazłem idealne miejsce czyli po przeciwnej stronie niz silnik od szyberdachu ( jest tam taka nieduża kostka którą zdemontowałem z ori uchwytu i wepchałem troszkę głębiej uzyskując wystarczającą ilość miejsca ) :
Łapiemy za nasz komp pokładowy i owijamy go .... no właśnie ja zabezpieczyłem go folią (taką jak się daje na palety ) .... chodzi o to aby nasz komputerek nie zrobił gdzieś zwarcia , po czym delikatnie wkładamy go w dziurę :
Następnie robimy miejsce na czujnik temp. (ja go ukryłem pod materiałem ) :
Podłączamy kabelki sygnałowe ( Vss , wtrysk , stacyjka , masa ) ...... oczywiście zapisujemy sobie gdzieś na kartce jaki kolor kabelka gdzie idzie i do czego należy :
Podłączmy zasilanie ..... ja wykorzystałem zasilanie z naszej lampki , czyli na kostce odnalazłem "+ 12v " i też tam się podczepiłem , minus/masa poszła z przypadkowej śrubki :
Po tych zabiegach możemy zakładać naszą lampkę ..... uważając na przewód od LCD !!! ja omało go nie przebiłem śrubą :roll: jak skręcałem lampkę :
Następnie podłączamy przewód "stacyjka" .... ja wykorzystałem do tego zasilanie TCL-a ponieważ TCL załącza się dopiero wtedy jak zapalą sie wszystkie kontrolki na zegarach i tak samo się wyłącza ( czyli o to chodzi ) .... czarny przewód z czerwoną kreską w największej kostce nie trudno zauważyć :
Dalej ...... przewód " wtrysk " podłączmy do wiązki głównej .... jest tam sześć pomarańczowych przewodów i każdy ma inny kolor kreski na sobie ( są to przewody od wtrysków .... WAŻNE ja mam silnik 6A12 nie mam pojęcia jak to jest w innych silnikach ..!!!) ja wybrałem pomarańczowo/czerwony :
...... kabelek Vss ..... i tu sprawa wygląda następująco .... w moim Galu jest to żółto/biały przewód ale... ten z wiązki głównej nie chciał działać więc musiałem ciągnąć kabelek z kostki diagnostycznej .... swoją drogą ciekawa sprawa z ta kostką , jak bym miał jakiś interfejs to ciekawe ile danych bym odczytał :
..... masa ..... gdzieś do karoserii samochodu ...
3. Pierwsze uruchomienie naszego Kompa pokładowego :
Oczywiście przedtem wszystko złożyliśmy do kupy i posprzątaliśmy naszego Gala
Odpalamy auto i ......
Działa
I na koniec .... tak wygląda moje spalanie w zimę
Stała drogi :
Stałą wtrysku :
Są to ustawienia zrobione po 100km kalibracji dla Galanta E54A 2.0 V6 i jak do tej pory wszystko sie zgadza ..... oczywiście każdy może sobie sam skalibrować kompa .... ale po co skoro ja to juz zrobiłem
Pozdrawiam Szpala85 |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 01-06-2010, 16:12, w całości zmieniany 7 razy |
|
|
|
 |
umberlee
Forumowicz

Auto: Cs9W 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-01-2010, 07:32
|
|
|
Super
Gdybym miał jakiekolwiek pojęcie o elektronice to pewnie bym sie podjął montażu
Tak z ciekawości; jakie parametry są wyświetlane ? |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 09-01-2010, 01:26
|
|
|
Dzisiaj ... znaczy się wczoraj przyszła paczka z resztą gratów .... dopiero pod wieczór miałem chwilkę coś pomodzić .
to zdjęcie tuż po zaprogramowaniu na " zegarek" :
a to skończyłem przed chwilką ... czyli próba z czarnym LCD :
jutro ... znaczy dzisiaj będę próbował zobaczyć jak długi może być przewód komp-lcd
, oraz uzupełnię pierwszy post o dzisiejsze/wczorajsze zmagania z kompem |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 16-01-2010, 00:34
|
|
|
szpala85, podłączyłem komputer do zasilacza a na wyświetlaczu mignęły tylko kwardaciki i wszystko znikło Wydawało mi się że po podłączeniu powinno wyskoczyć powitanie i dalej ustawienia a tu kwadraciki nie wiesz co może być? |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 16-01-2010, 15:00
|
|
|
a dobrze podłaczyłeś zasilanie +/- .....
może inaczej ... co wgrałeś na procka ?
- kompa pokładowego ? ( jeżeli kompa pokładowego to podłączasz zasilanie normalnie tak jak jest na płytce dokładasz układ dopasywwujący i na nim masz pin " stacyjka" do tego pina podłączasz też zasilanie !!! ale tylko z tym układem tak jak ja mam to na zdjęciach !!
- jeżeli nic nie wgrywałeś to powinien pojawić się jakiś napis i to wszystko ( program testowy ) !! w tym przypadku podłączasz tylko zasilanie BEZ STACYJKI !!! bo spalisz procka !!!
 |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 16-01-2010, 17:11
|
|
|
narazie nic nie wgrywałem zamówiłem komputer pokładowy więc myślę że program powinien być już wgrany a podłączałem tylko zasilanie bez stacyjki i bez masy, więc muszę spróbować ze stacyjką. Zasilanie musi być 12v? czy odpali na mniejszym 9v czy 6v? |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 16-01-2010, 17:38
|
|
|
jkrzysztof80 napisał/a: | narazie nic nie wgrywałem zamówiłem komputer pokładowy więc myślę że program powinien być już wgrany a podłączałem tylko zasilanie bez stacyjki i bez masy, więc muszę spróbować ze stacyjką. Zasilanie musi być 12v? czy odpali na mniejszym 9v czy 6v? |
czyli wszystko OK musisz podpiąć "stacyjkę" ( ale pamiętaj musi być : szpala85 napisał/a: | układ dopasywwujący | bo inaczej spalisz procka ) i będzie działać
możesz nawet dać 5v z USB ( podświetlenie wyświetlacza nie będzie działało ale będzie wyświetlał litery i cyfry ) ...... ja na razie testuje na 9v
i na koniec fotki komp skończony pozostało tylko podpiąć do GALANTA :
 |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 16-01-2010, 17:44
|
|
|
szpala85, już zajażył podłączyłem stacyjkę i dałem 9v zobacz sam
jaszcze tylko przyciski muszę przedłużyć
[ Dodano: 16-01-2010, 19:25 ]
szpala85, mam jeszcze pytanko gdzie zamontować ten radiatorek który ma niby chłodzić komputerek i czego najlepiej użyć? |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17-01-2010, 12:41
|
|
|
jkrzysztof80 napisał/a: | szpala85, już zajażył podłączyłem stacyjkę i dałem 9v zobacz sam |
No elegancko
jkrzysztof80 napisał/a: | jaszcze tylko przyciski muszę przedłużyć |
tu nie ma problemu długość kabla jaka tylko ci się podoba
jkrzysztof80 napisał/a: | gdzie zamontować ten radiatorek który ma niby chłodzić komputerek i czego najlepiej użyć? |
tam gdzie zaznaczyłem na zdjęciu .... ja użyłem jak na razie blaszki miedzianej którą przykręciłem do tego pierdolnika .... ale jak będę montował do Galanta to użyje czegoś większego ... tak dla pewności |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 17-01-2010, 14:38
|
|
|
szpala85, dziś zakończyłem zabawy z lutowaniem i podłączaniem o elektronice nie mam pojęcia ale wykonałem coś takiego dzięki twojej pomocy
A tak przy okazji nie mam opcji "pomógł", bo kliknął bym na to.
szpala85 napisał/a: | .... ja użyłem jak na razie blaszki miedzianej którą przykręciłem do tego pierdolnika .... |
Ja wziąłem kawałek radiatora od silniczka z samochodu Nitro RC przewierciłem się na wylot i pasuje.
Zostało mi tylko wciśnięcie tego zamiast oryginalnego zegarka podłączenie kabelków których rozpiskę już mam (tzn. prawie)
No i została kwestia kombinowania z milami bo nie mam km w VR-ce |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17-01-2010, 15:24
|
|
|
jkrzysztof80 napisał/a: | z milami bo nie mam km w VR-ce |
a no to rzeczywiście problem bo z tego co sie naczytałem ( z forum nestora ) to chyba nie robił wersji kompa w milach ..... jkrzysztof80, może spróbuj napisać maila do nestora czy by specjalnie dla ciebie nie przerobił programu z km na mile ??? zawsze warto spróbować a nuż widelec
ps. jaki kolor wyświetlacza masz ??? |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 17-01-2010, 22:26
|
|
|
szpala85, myślę że wystarczyło by wstawić mały przelicznik 100mil to 161km czyli jakąś procentową zmienną. Jak podłączałem Apexi RSM to też mi pokazał kilometry w milach ale jest tam procentowy przelicznik więc zmieniłem na 161% i zaczęło pokazywać normalnie.
szpala85 napisał/a: | ps. jaki kolor wyświetlacza masz ??? |
Wyświetlacz mam oryginalny który nestor dorzucał do komputerka. Ponieważ jestem w UK nie opłaca mi się zamawiać innego ponieważ przesyłka jest droższa jak wyświetlacz ale w czerwcu planuje zawitać do Polski więc może wtedy, chyba że znajdę coś tutaj.
Słuchaj jak połączyłem czujnik temperatury z komputerkiem wyświetlacz zaczął migotać, jak rozłączę to wszystko jest ok. Nie wiesz co może być przyczyną? |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18-01-2010, 00:52
|
|
|
jkrzysztof80 napisał/a: | wyświetlacz zaczął migotać, jak rozłączę to wszystko jest ok |
znaczy jak migotał ? u mnie jest tak jak patrzę pod kątem na LCD wtedy widze lekkie migotanie co 2~1 sekundy .... ale wogóle nie przeszkadza to w odczytywaniu danych i nie denerwuje ... jest takie tyci tyci .... może coś źle podłączyłeś ten czujnik |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 18-01-2010, 17:43
|
|
|
Właśnie ja mam podobnie jak ty tylko że nie muszę patrzeć pod kątem, widać to patrząc z przodu, a połączyłem identycznie jak na rysunku który był na płytce, może długość przewodów robi problem? zrobiłem 1,5 metra. Tak wogole to zastanawiałem się czy wogóle podłączać czujnik skoro i tak jest w klimatroniku. |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18-01-2010, 18:14
|
|
|
jkrzysztof80 napisał/a: | Tak wogole to zastanawiałem się czy wogóle podłączać czujnik skoro i tak jest w klimatroniku. |
możesz zawsze zrobić tak jak ja to mam zamiar rozwiązać czyli zrobić czujnik temp. wewnątrz auta |
|
|
|
 |
|