Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Rozrząd 4G63
Autor Wiadomość
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 07-01-2010, 23:11   

Jeśli naciągniesz za mocno to pompa oleju się rozleci4g63colt, pierwszy strzeli pasek ze zmeczenia
wuerce, jemu chodzi oto ze jak wałek ustawi sie na 2 zaworach otwartych ale na krzywce ku zamknieciu nie na szczycie to daje efekt samo zeslizgu co na zgaszonym silniku powoduje samoczynny obrót wałka co minimalnie luzóje pasek
 
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 07-01-2010, 23:35   

Jeśli tak to....o boshhh.... :wink:
Ale dzięki za wytłumaczenie (gdzie wy to wszystko czytacie między tymi wierszami?).
Proponuję zaczekać aż coś joker napisze więcej, czy coś diagnozował jeszcze czy co, bo się nie odezwał od założenia tematu jeszcze.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
Futrzakowaty 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse'92 2.0 DOHC 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 27
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-01-2010, 00:16   

wuerce krzywki mają to że nie zawsze ta sama ilość zaworów jest podpartaw pozycji otwartej czyli w tej gdzie sprężyna zawory stawia opór. To powoduje, że siły nie zawsze rozkładają sie tak, że oba kółka są "pchniete" w ta samą strone- czasem wychodzi, że kółka pchniete są ku sobie i wtedy minimalnie pasek sie między nimi luzuje a naciąga się bardziej na reszcie obwodu. to nie chodzi o żadne wachania osiowe ale o rozklad sił i siłe wypadkową- fizyka:D
Jeśli chodzi o rolke to jest ona tylko jednym z dwóch elementów regulujących naciąg- tu akurat zgrubny, którym manipulujesz ty. napinacz i tak koryguje ten naciąg i dlatego jest ta wartość 3.8-4.2mm. Jeśli za mocno napniesz to bedzie ona za mala i to jest znak dla ciebie, że psesadzileś i narażasz pasek na zerewanie.
Mimo wszystko pewne jest, że pasek nie powinien dać się bezproblemu ściągnąć z kółek.
 
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 09-01-2010, 11:12   

Futrzakowaty napisał/a:
Mimo wszystko pewne jest, że pasek nie powinien dać się bezproblemu ściągnąć z kółek.

amen
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
joker 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclips 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 14
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 10-01-2010, 00:06   

Witam. Panowie ten pasek nie schodził całkiem tylko tak do polowy kół zębatych. Zapytałem bo w innych samochodach tego nie spotkałem, a jak już to wymagało to napięcia paska od nowa. U mnie ktoś zanim go kupiłem wciskał tam łapy bo pasek nówka reszta nie mam pojęcia jeszcze nie sprawdzałem. Do tego wszystkiego mam podejrzenie ze balans jest nie tak bo na obr ok 3500-4500 coś brzęczy jak by osłona jakaś czy coś pod deską rozdzielczą. A w Japończykach tak nie powinno być.
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 10-01-2010, 11:33   

Jego w ogóle nie powinno dać się ściągnąć, nawet do połowy. U mnie też twierdzono, że rozrząd był robiony przy 131k km i jeździłem tak na własne ryzyko, bo pasek wyglądał na nowy. Kiedy robiłem rozrząd przy 160k km okazało się, że wymieniany był tylko pasek. Także nie wierz po poprzednim właścicielom, ja to chyba uznam za zasadę przy kupnie kolejnej używki.
Gdyby coś nie tak było z balansem to przy ok. 3000 obr/min miał byś takie wibracje, że bałbyś się go kręcić dalej, a w Twoim wypadku obstawiam na jakiś obluzowany el. wyposażenia.
Z autopsji - jak kupiłem auto to przy zmianie biegów coś metalicznie brzęczało, jak się zacząłem tym interesować i rozebrałem pół konsoli to się okazało, że to nakrętka mocująca zapalniczkę była odkręcona, także... szukaj!
futrzakowaty barteski już to tak napisał, że zakminiłem. I jak to manipuluję? Ujmę to tak - rolką ustawiasz napięcie, a napinacz utrzymuje je, jak się mylę to proszę mnie poprawić.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.