Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
poszukuję automatycznej skrzyni biegów do sigmy
Autor Wiadomość
woocashee 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 95r
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: giżycko
Wysłany: 07-01-2010, 09:13   poszukuję automatycznej skrzyni biegów do sigmy

Witam wszystkich forumowiczów.
Mam mały problem, kilka dni temu w drodze do domu padła mi skrzynia. przeczytałem prawdopodobnie wszystkie posty dotyczące tego problemu, nie ukrywam,że sporo się dowiedziałem, a wynik tego jest taki ,że teraz potrzebuję "nowej" skrzyni. Czy ktoś ma, słyszał coś ktoś, że ktoś ma? Oczywiście przejżałem allegro ale trochę się boję kupować pierwszą z brzegu. Jeśli taka wasz wola to pomóżcie.
Moje auto to sigma 95r 12v, (zielona przeczytałem, że to nie pierwsza zielona w której padła skrzynia) :!:
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-01-2010, 11:21   

A jakiego rodzaju są objawy? W ogóle nie jedzie, czy poślizg na biegach czy mechaniczne uszkodzenie przekładni (włącznie z rozpieprzeniem obudowy)?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 07-01-2010, 11:54   

to że padła w zielonej to akurat nie norma ...pocieszę cię padają w każdej sigmie jak i każdym samochodzie innej marki -lata robią swoje ....z allegro dobrze jest kupić ale nigdy pewności nie masz że będzie idealnie chodzić chyba że jest jeszcze w samochodzie którym możesz się przejechać ...
zastanawiam się czy sławek z suwałk nie ma - wyślij mu pw
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
woocashee 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 95r
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: giżycko
Wysłany: 07-01-2010, 12:28   

lukasz12 napisał/a:
A jakiego rodzaju są objawy? W ogóle nie jedzie, czy poślizg na biegach czy mechaniczne uszkodzenie przekładni (włącznie z rozpieprzeniem obudowy)?



Na D mam 1 i 2. Na 1 coś tam delikatnie "chrobocze" i nie specjalnie chce wejść 2 jak już wejdzie to pochwili wysprzęgla i jadę na luzie, potem znowu jest 1. Na 2 i L jest 1. Błędy to ogólnie 86 czyli chyba może być bardzo wiele przyczyn.(z tego co czytałem w workshop manual).
Na R jest niewielki ruch obrotomierza. Na końcówce bagnetu jakiś brud, ale nie metal. Zapach, kolor, poziom oleju raczej ok. Czy zmiana oleju, tak na wszelki wypadek ma sens?


Problem w tym, że mieszkam za granicą a tutaj jedyne miejsce gdzie mogę coś naprawiać to service mitsubishi (zczytanie błędów z kompa około 270 pln oczywiście skorzystałem z waszych rad i zrobiłem to sam) bardzo drogo a auto ma swoje lata i nie chcę za dużo w nie pakować(oczywiście w Plsce byłoby już u jakiegoś mechanika).
Zmienić skrzynię będzie chyba najtaniej a jak będę w Polsce to spróbuję naprawić i może też sprzedam. Może żle myślę? a mechanik ze mnie żaden.
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 07-01-2010, 15:53   

Zgadza się Zbyszek,mam skrzynię automatyczna ,w dobrym stanie z z niedużym przebiegiem.Wysyłam PW.
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-01-2010, 23:39   

Cytat:


Na D mam 1 i 2. Na 1 coś tam delikatnie "chrobocze" i nie specjalnie chce wejść 2 jak już wejdzie to pochwili wysprzęgla i jadę na luzie, potem znowu jest 1. Na 2 i L jest 1. Błędy to ogólnie 86 czyli chyba może być bardzo wiele przyczyn.(z tego co czytałem w workshop manual).
Na R jest niewielki ruch obrotomierza. Na końcówce bagnetu jakiś brud, ale nie metal. Zapach, kolor, poziom oleju raczej ok. Czy zmiana oleju, tak na wszelki wypadek ma sens?


Wygląda na to ze skrzynia wchodzi w tryb awaryjny ale pytanie czy poza tym błędem 86 coś jeszcze było? Nie wiem jak dokładnie skrzynia się zachowa ale na liście są powiązane błędy 51,52,53,54 - występują jak jest poślizg na którymś z biegów (odpowiednio od 1 do 4) i po 4 wystąpieniach pojawia się błąd 86 i skrzynia powinna przejść w tryb awaryjny. Jak skasujesz błąd (wyciągając żółta zworkę w skrzynce bezpieczników pod maską na około minutę) to wtedy po jakimś czasie prawdopodobnie pojawi się któryś z tych błędów - zapewne 52 bo z objawów które opisałeś wychodzi na to że masz 2gi bieg uszkodzony. Jeszcze jedna ciekawostka - nie wiem z czego to wynika ale w jednym samochodzie zaobserwowałem taka rzecz ze jak wystąpił błąd 52 (czyli niewłaściwe przełożenie 2go biegu wywołane ślizganiem się) to skrzynia po prostu chodziła na 1 i 3 (pomija 2ke przy przekładaniu biegów). Jest jeszcze jedna metoda wymuszenia trybu awaryjnego - po prosty wyciągnąć bezpiecznik od skrzyni (to jest nr 7 - 10A 2gi od lewej w środkowym rzędzie) - wtedy jest czysto hydrauliczne sterowanie więc chociaż 3ka powinna działać - spróbować można - wtedy powinno jakoś jechać - no chyba ze poszły wszystkie sprzęgła.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-01-2010, 15:02   

to się przyznaj że w mojej skrzyni od czarnego ta dwójka była zdechła. - po resecie próbuje ją wbijać ale jak pare razy zauważy ze nie robi to ją omija. Będę rozbierał skrzynię , to się dowiem :) przy okazji skąd dostać zestawy tarczek i uszczelek do skrzyni do regeneracji ?
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-01-2010, 15:03   

VirMan napisał/a:
to się przyznaj że w mojej skrzyni od czarnego ta dwójka była zdechła. - po resecie próbuje ją wbijać ale jak pare razy zauważy ze nie robi to ją omija. Będę rozbierał skrzynię , to się dowiem :) przy okazji skąd dostać zestawy tarczek i uszczelek do skrzyni do regeneracji ?


A jakie to ma znaczenie? Powód do dumy chyba to nie jest ? ;>
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Ratava 
Nowy Forumowicz

Auto: Była Sigma 12V Jest Galant TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 13
Skąd: Jawor
Wysłany: 03-04-2010, 22:32   

http://moto.allegro.pl/it...cala_pilne.html mam skrzynie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.