[E57A 2.0D] Nie grzeją świece żarowe |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek1988
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 4 Skąd: Jasło / Krosno
|
Wysłany: 09-01-2010, 16:35 [E57A 2.0D] Nie grzeją świece żarowe
|
|
|
Witam mam pewnien problem.
Od pewnego czasu mój galant utykał po odpaleniu ale praktycznie zawsze palił od strzała nawet na 20 stopniowym mrozie. Zawsze czekałem aż przekaznik pod maska pyknie i jeden strzal i palil. Od kiedy zaczely sie problemy z paleniem wymienilem wezyki i swiece zarowe bo okazalo sie ze jedna swieca zarowa byla spalona. Teraz wogole swiece nie grzeją trzeba go pokrecic chwile zeby odpalil Przedtem raz pyknal przekaznik pozniej drugi raz i auto paliło teraz tylko raz pyknie i nic wiecej po odpaleniu strzela jakis przekaznik pod maską i obroty sie troche podnoszą i spadają. Sprawdzałem napięcie na świecach i wogóle przekaźnik nie podaje żadnego prądu na świece jak już zapali to podczas tych pyknięć pojawia sie napięcie na świecach i znika i obroty falują przedtem też tak było tylko że świece grzały zaraz po przekręceniu kluczyka. Sprawdziłem wszystkie największe bezpieczniki w aucie i wszystkie są ok ma ktoś jakiś pomysł co to może być ? mogłem coś pominąć ? szukałem schematów ale na próżno wie ktoś gdzie są te przekaźniki i gdzie sprawdzać i szukać usterki bo ja sie poddaje ?
Jest w nim wogóle jakiś ECU czu coś ? bo widziałem zaworki sterujące pracą turbiny na podciśnienie ale pompa mechaniczna jest na niej chyba tylko nastawnik orotów i tyle są też jakieś gniazda diagnostyczne od strony kierowcy można coś zdiagnozować za ich pomocą na komputerze diagnostycznym (np ST 6000) czy dać sobie spokój ? |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 18-01-2010, 15:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 09-01-2010, 19:33
|
|
|
krzysiek1988 napisał/a: | podczas tych pyknięć pojawia sie napięcie na świecach i znika i obroty falują | jest to tak jakby dogrzewanie zimnego silnika. Nie wiem jak jest w Twoim galu, ale w galach E33 były dwa przekaźniki do świeć, jeden od grzania świec przed odpalaniem, a drugi do dogrzewania zimnego silnika. Według mnie to wina przekaźnika do świec. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-01-2010, 20:03
|
|
|
przekazniki świec żarowych to najbardziej widoczna część po otwarciu maski takie dwie kopułki na ścianie grodziowej
http://img30.imageshack.us/img30/3378/forum11p.jpg u mnie są niebieskie po prawej je zobaczysz jeżeli działają to coś z ECU które jest w kabinie po prawej od pedału gazu w desce rozdzielczej dostęp straszny ale cóż małe japońskie rączki nie pomyślały że duże europejskie będą miały problem
Tak w ogóle miło mi też jestem Krzysiek też 88rok i też mam galanta w dieslu i też z 93 haha |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
krzysiek1988
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 4 Skąd: Jasło / Krosno
|
Wysłany: 10-01-2010, 14:41
|
|
|
obydwa przekaźniki działają bezpieczniki ok, kable nie przerwane jakies pomysły ?
mam pewną teorie ale nie wiem czy słuszną, mianowicie zaraz ogok świec żarowych jest jakiś czujnik a właściwie dwa jeden z dwoma przewodami a drugi z jednym ten z jednym przewodem po zmierzeniu rezystancji nie daje żadnej więc prawdopodobnie jest spalony.... moje pytanie brzmi od czego ten czujnik ? jeśli od temperatury to moja teoria brzmi że ecu nie jest w stanie określic temperatury silnika i nie włącza świec żarowych. I tu kolejne pytanie czy jest dwa czujniki osobny dla licznika a osobny dla ecu czy jest jeden ? jesli jest jeden to klapa bo licznik pokazuje temperature niby dobrze a jesli dwa to jest jakiś trop co wy na to ? aha jeszcze jedno pytanko te przewody do przekaźników świec żarowych te które je włączają idą bezpośrednio do ecu czy przez jeszcze jakiś przekaźnik, mase sprawdziłem i łączy a plus to nie wiem gdzie idzie ciężko bez schematów |
|
|
|
 |
hubert_galant
Mitsumaniak NeverBackDown
Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-01-2010, 19:44
|
|
|
Wszyc napisał/a: | jeżeli działają to coś z ECU które jest w kabinie po prawej od pedału gazu w desce rozdzielczej dostęp straszny ale cóż małe japońskie rączki nie pomyślały że duże europejskie będą miały problem
|
z tego co piszesz to poprzedni właściciel mojego miśka, mechanik z nowego dworu, tak przekombinował że ECU zwisa pomiedzy resztą kabli nad pedałami! coś z tym może być związane? póki co wszystko cacy działa, ale czy coś się może stać?? |
_________________ Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-01-2010, 20:05
|
|
|
jeżeli wilgoć tam nie ma zbytnio dojścia ani nie kopiesz nogami po tym to nic nie powinno być jeżeli wszystko działa ok
A dla Ciebie Krzychu skombinuje schemat do końca dzisiejszego dnia wrzucę linka były na forum podawane juz schematy do miśka gdzie są ale tak troche tego jest i cieżko znaleść który schemat Cie interesuje bo nowsze galanty miał system jedno przekaźnikowy a my mamy dwu zaraz będziesz miał schemat:)
[ Dodano: 10-01-2010, 20:21 ]
http://www.sendspace.pl/f...9bb6204618f49da tu masz schematy elektryczne miśka masz tam w spisie treści glow system to system świec żarowych 4 strony tego są ( jak co na samym dole strony jest pobierz za free:D) |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
krzysiek1988
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 4 Skąd: Jasło / Krosno
|
Wysłany: 11-01-2010, 00:36
|
|
|
dzięki wybawco z tego co widze to są inne czujniki od temperatury bo mają różne oznaczenie chyba że to nie ogólne oznaczenia tylko żeby sie w schemacie nie pogubić w każdym bądź razie będe coś próbował z tym czujnikiem a jak nie pomoże no to rozbiórka sterownika niestety |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 05-04-2012, 15:43
|
|
|
troche odgrzewam kotleta
tez walczyłem z przekaznikami nawet wymieniłem na inne ale dalej nic na głowicy są dwa czujniki jeden dwupinowy daje sygnał do deski rozdzielczej na wskaznik , a drugi jedno pinowy chyba do kompa , jednopinowy nie wskazywał zadnej rezystencji wymieniłem na podobny ale dalej to samo .
JAk ci nie podaje prądu na listwe to nie masz napiecia na tym grubym czarnym kablu co idzie do przekaznika tego z lewej .sprawdz . a jak daje ale swiece nie grzejąto masz załozone swieczki na 12 v a mają byc na 6v |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-04-2012, 15:13
|
|
|
slavo_p napisał/a: | na głowicy są dwa czujniki jeden dwupinowy daje sygnał do deski rozdzielczej na wskaznik , a drugi jedno pinowy chyba do kompa | Dokładnie odwrotnie |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-04-2012, 15:49
|
|
|
Ja przysięgam zaraz wyjdę z siebie jak usłyszę jeszcze raz o ECU w dieslu
Jeden tu czujnik temp dla wskaźnika a drugi to termiczny przełącznik ten dwu pinowy od wiatraków chłodnicy
I jak się nie skończy rozmowa o ECU w dieslu to wystąpie o modereatorstwo w dziale E5 i zbanuje temat |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 06-04-2012, 16:28
|
|
|
niemozliwe , bo jak odepne ten dwupinowy na głowicy to niemam wskazania na desce !! |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-04-2012, 16:39
|
|
|
ten blizej prawej, bliżej pompy jak masz silnik przed sobą to od wskażnika ten po lewej to przełącznik wiatraków dostaniesz materiały wieczorem z rysunkami co gdzie |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
|