Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G - 4G63] Jak to jest z TPSem?
Autor Wiadomość
cyberluk
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 09:06   [1G - 4G63] Jak to jest z TPSem?

Hej,
Udało mi się zwalczyć większość problemów regulacyjnych w moim eclipsie. Pozostał jeden - ustawienie TPS'a. Poczytałem sobie forum, poczytałem dokumentację i jestem w kropce. Po pierwsze, TPS ma piny - na 4 jest miejsce, ale go nie ma. Piny są opisane od lewej strony:
- brak 0 +
Pomiędzy + bądź - i 0 mam 0.65kOhma na zamkniętej przepustnicy. Pomiędzy zasilaniami nie ma nic, co jest chyba sensowne. W tej chwili przy takim ustawieniu na mmcd widzę 10% otwarcia przpustnicy, nawet przy całkowitym jej zamknięciu. Przy WOT otwarcie przepustnicy nigdy nie osiąga 100% - max to było 95%, więc ECU nie przechodzi w OpenLoop.
Ustawiając zgodnie z tym co znalazłem na forum, 0.5V bądź 0.9kOhma daje mi... około 15% otwarcie przepustnicy już na starcie...
Jakie są obajwy? Lekkie dodanie gazu, tak żeby odpuścił czujnik otwarcia przepustnicy i zaczyna się jazda - samochód zaczyna kopać, wtryski leją, po chwili zwrot z lambdy, że za bogato, to wtryski na 1ms i lambda wraca do normy. Po kilku kopach wyprzedzenie zapłonu wędruje w kosmos i efekt z kopania zamienia się w takie zamulone przyspieszania...
Wystarczy dodać trochę więcej gazu, żeby przepustnica faktycznie się otworzyła i jest git. W czasie jazdy mieszanka jest cały czas lekko za bogata, co świadczyło by o oszukiwaniu ECU przez ten czujnik.

Co Wy na to?
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 01-06-2007, 23:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-01-2007, 13:18   

Ale te 0.5V ustawiasz na calkowicie cofnietym silniku krokowym? Nie wiem, jak to jest w tym Eclipse, ale po wlaczeniu zaplonu na ON u mnie tez wskakuje na 14-15% i dopiero po ok. 20 sek. gdy silniczek sie cofnie spada do 10%.

Sprawdzales w manualu metode regulacji? Moze nada sie ta od Galanta 2.0 DOHC z lat 88-
 
 
cyberluk
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 15:36   

Problem w tym, że silniczek krokowy nie ma wpływu na przepustnice - tak jakby regulował średnicę dodatkowego kanału do wolnych obrotów. Na 'ON' silniczek krokowy stoi na 90 kroków. Odpalam samochód, mam 112 kroków, włączę światła - 128 kroków. Obroty są równiutkie, trzymają się ładnie. Im większą ma temperaturę, tym bardziej silniczek się cofa, tak, że po pełnym rozgrzaniu mam 40 kroków w czasie postoju i 20 w czasie jazdy. Przepustnica na postoju ma cały czas 10% otwarcia...

W manualu jest jedna strona - jak założyć TPS. Chyba, że nie tem manual oglądałem ;) Do wersji SOHC napisali za to dość sporo.

Nie wiem jak wygląda sprawa ssania na zimnym. W lancerkach z 4G15 na zimnym silniku obroty wskakiwały na 1500 i pomału spadały wraz ze wzrostem temp. silnika. Tutaj odpalam go, obroty skaczą do 1500 i natychmiast spadają na wolne i ładnie się trzymają.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-01-2007, 16:42   

Fakt - tu krokowy reguluje osobny kanal powietrzny (a w G15 czy G37 posrednio otwiera/zamyka przepustnice).
Bardzo bym chcial pomoc, ale niestety nie wiem jak.
 
 
cyberluk
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 22:01   

Poszukam sobie jeszcze :) jak znajdę to się podzielę informacjami, a jak ktoś wie, to niech pisze :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-01-2007, 23:18   

W DOHC jet dokladnie identycznie TPS jak w SOHC

Opór między zasilaniem powinien wynosić ok. 5 kOhm, opór na puszczonej przepustnicy ok. 0,5 kOhm (na dataloggerze powinieneś mieć 10% lub 0,5 V, przy WOT opór 5 kOhm, napięcie 5V i 100% - mój wychyla się do 100%

[ Dodano: 09-01-2007, 23:20 ]
PS. brak 100% może być spowodowany złym ustawieniem linki gazu - spróbuj ręką wychylić przepustnicę na maxa jaki wtedy będzie odczyt
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
cyberluk
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2007, 11:03   

Bartek napisał/a:
W DOHC jet dokladnie identycznie TPS jak w SOHC

Opór między zasilaniem powinien wynosić ok. 5 kOhm, opór na puszczonej przepustnicy ok. 0,5 kOhm (na dataloggerze powinieneś mieć 10% lub 0,5 V, przy WOT opór 5 kOhm, napięcie 5V i 100% - mój wychyla się do 100%

[ Dodano: 09-01-2007, 23:20 ]
PS. brak 100% może być spowodowany złym ustawieniem linki gazu - spróbuj ręką wychylić przepustnicę na maxa jaki wtedy będzie odczyt


Opór się znalazł ;) Poprzednim razem nie przełączył mi się miernik. Mam 4,96kOhma. Na zamkniętej przepustnicy mam 0,651kOhma, 9-10% na dataloggerze i 0.6V napięcia. Przy max otwartej przepustnicy oporność wychodzi dokładnie taka jak przy zasilaniu, czyli 4,96kOhma. Co ciekawe logger pokazuje 90-96% otwarcia przepustnicy.
Fakt, że miałem luźną linkę gazu i to bardzo ;) Podciągnąłem ją trochę i jest lepiej, ale nadal nie mam 100%... Ręką otwieram przepustnicę do oporu i też jest 90-96%.
Znalazłem, że mam słabą masę - zniszczona klema i zaśniedziała. Dzisiaj to wyczyszczę i zobaczę co będzie dalej...
 
 
marekrybnik89 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 30
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10-01-2010, 15:30   

Witam mam pytanko
czytałem o ips-ie tps-ie i nie umie sie w tym za bardzo połapac ale z tego co zrozumiałem to w tps-ie sa 3 piny i jeden wolny czyli 3 kable a czy w aucie z instalacja gazowa jest tak samo?? bo w mojim Miśku w tps-ie sa 3 piny meskie 4 zenskie i w czym problem dochodzi mi tam zeby nie sklamac jakies 5 kabli wiec cos jest nie tak czy moze sie myle?? moze wiecie gdzie jest jais dobry elektromechanik na slaśku?
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 11-01-2010, 15:41   

starsze modele TPS mają 3 piny w układzie [1.x.3.4] nowsze 4 [1.2.3.4]
Nowszy TPS pasuje do starszego modelu przepustnicy, starszy do nowszego nie.
Różnica wynika z faktu ,iż w starszych czujnik całkowitego zamknięcia przepustnicy (IPS) znajduje się w silniczku krokowym , natomiast w nowszym czujnik ten wbudowany jest w TPS-a
TPS niezależnie od rocznika posiada jedynie piny męskie.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-01-2010, 16:06   

A ja szukam wciąż tps-a mam 3 piny to mówisz że tego z 4-ma też mogę podpiąć ?
_________________

 
 
 
marekrybnik89 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 30
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11-01-2010, 18:50   

No mi sie wydaje ze mam cos z elektryka za bardo przekombinowane bo w wTPSie mam 3 piny meskie tylko do kostki mi cos za duzo wchodzido jutro po jasnemu sprawdze dokladnie jakie kolory mi tam wchodza ale do plusa o ile se nie myle jest dolutowany biały kabelek zapewne z gazu
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 12-01-2010, 00:24   

krzypolo napisał/a:
A ja szukam wciąż tps-a mam 3 piny to mówisz że tego z 4-ma też mogę podpiąć ?

Tak. Zwróć tylko uwagę ,w którą stronę się obraca jak będziesz kupował.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-01-2010, 13:52   

no mój się obraca patrząc od wewnetrznej strony w prawo....
_________________

 
 
 
marekrybnik89 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 30
Skąd: Rybnik
Wysłany: 12-01-2010, 15:32   

juz to wykapowałem miałem wtyczke z tego z 4 pinami i kabel z wolnego piny był zawiniety i oboma koncami wsadzony w ten wolny pin. wszystko było tak oszkotowane ze bieda było sie z tego rozpoznac
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-01-2010, 14:09   

Tutaj link do strony o TPS po angirlsku

http://www.plymouthlaser.com/tps.htm
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.