Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robertdg
10-01-2010, 14:00
[EA5A/W 2.5] LPG późna zmiana na benzynę
Autor Wiadomość
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 10-01-2010, 13:56   [EA5A/W 2.5] LPG późna zmiana na benzynę

Z jakiego czujnika jesli chodzi o temperature sa pobierane dane do komputera LPG,dodam ,iż w tej chwili przełącza na gaz kiedy chce tzn.nawet po przejechaniu 10 km,a temperatura juz dawno osiagneła górna granice.
_________________
Kamil
Ostatnio zmieniony przez robertdg 10-01-2010, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kristof 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 326
Skąd: Biskupice/Poznań
Wysłany: 10-01-2010, 17:25   

tzn zależy chyba to częściowo od instalacji, np u mnie czujnik od temp jest w reduktorze od gazu, ale chyba jest też możliwość że z listwy od wtrysków bierze dodatkowo temp ( tego ostatniego nie jestem pewien), ale imo zimą też przejeżdżam dużo więcej na benie...mimo że temp na silniku jest 90...więc cóż uroki Zimy :-)
pozdrawiam
_________________
The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it.
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 10-01-2010, 17:31   

np stag bierze pod uwage tylko temperature z czujnika w silniku, brc bierze pod uwage temperature, ktora trzeba najpierw uzyskac, a po uzyskaniu przekroczyc bodajze 2500obr/min
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-01-2010, 23:45   

Oczywiście chodzi o sekwencję mam nadzieję, aczkolwiek w II generacji też jest coś takiego jak czujnik temperatury i jest on przymocowany do parownika. W reduktorze od sekwencji jeden czujnik jest w środku i mierzy on temperaturę cieczy przepłuwającej przez reduktor i podgrzewającej gaz. W programie sterownika ustawia się temperaturę przy której sterownik przełącza na gaz, jest to właśnie parametr podawany z czujnika w reduktorze, zazwyczaj wszyscy ustawiają na 30 stopni bo jest to wystarczająca temperatura do prawidłowego podgrzania gazu co pomaga w rozprężaniu i odparowaniu gazu. Montuje się też czujniki mierzace temperaturę gazu na dolocie do wtryskiwaczy. Obroty silnika przy których sterownik przełącza na benzynę zawsze są torchę podwyzszane przez mechaników z powodu niedoskonałości instalacji i niedokładnego jej wyregulowania. W idealnie wyregulowanej instalacji po osiagnięciu ustawionej temperatury przełaczenia na gaz sterownik wykonuje to operację przy obrotach biegu jałowego i silnik nie ma prawa zgasnąć, niestety przy źle ustawionej instalacji lub źle dobranych komponentach gazownicy ustawiają obroty wyższe aby po przełączeniu na gaz nowe paliwo mogło dotrzeć do komór spalania. Często silniki przygasają wskutek nieszczelności wtryskiwaczy, gdzie na odcinku elektrozawór listwa wtryskiwaczy gaz ulatnia się i po przełaczeniu gaz musi pokonać ten odcinek xanimdoleci do listwy i powstaje przerwa w zasilaniu silnika paliwem, ale wystarczy tego. Musisz sprawdzić ustawienia sterownika jak masz ustawioną temperaturę przełaczenia na 30 -40 stopni i nie przełącza to znaczy ze czujnik dostał świra i trzeba go wymienić. Przeważnie w lepszych reduktorach czujnik jest zamontowany wewnątrz ale spotyka się fachowców, ktorzy potrafią czujnik zamontować na reduktorze, wtedy przy wiekszych mrozach naprawdę trzeba przejechać kilka kilometrów zanim sterownik dostanie z takiego czujnika odpowiedni sygnał do przełączenia na gaz.

A tam wstawię dla przykładu i potwierdzenia jak to fachowcy montują instalacje gazowe:http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=1203 miałbyć skrót ale nie poszło.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-01-2010, 10:34   

Ja mam ustawione na 27st C, instalcja stag. Dodatkowo mam ustawione 10sekund na benzynie zanim pojdzie na LPG. Gdzie jest czujnik to nie wiem. Powiem wam ze działa to całkiem dobrze, bo czsem nie zdaże samochodu odskrobać z lodu a już mam na LPG. Moze to zalezy od wpięcia sie z reduktorem do układu chodzenia?
CO do przejechania to jak wsiadam w zimny to do 1km maxymalnie. Wskazówka temp jeszcze nie zdąży sie podnieść a ja juz mam na LPG.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-01-2010, 14:22   

To niezbyt dobrze. Szybciej niszczysz membrany w parowniku. Ja mam ustawione chyba na 50 st C i muszę trochę przejechać zanim się przełączy, ale wiem, że nie zarżnę parownika zaraz, że gaz będzie pod odpowiednim ciśnieniem, i wtryski się nie będą buntować.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-01-2010, 17:20   

Maretzky85, w sumie to nie wiemy jaki reduktor ma kolega Marcino, ale do sekwencji może być bez membrany. Ale napewno masz rację co do temperatury. Większa temperatura parownika, a dokładnie komory rozprężającej to lepsze rozprężenie gazu i odparowanie syfu. Za to temperatura 27 nie jest zła. norma to jak pisałem 30 stopni ale są fachowcy co ustawiają 20. Co innego jakby układ doprowadzający ciecz chłodzącą był źle doprowadzony do parownika i temperatura w czasie jazdy z predkością ponad 150 (oczywiście nikt z nas z taką prędkością w polsce nie jeździ) ale ..,. spadałaby do 20 stopni to wtedy gorzej dla silnika. Sam moment przełączenia na gaz przy temp. 20 stopni nic złego nie zrobi, bo zanim ruszymy i przejedziemy kilkaset metrów temperatura będzie już ponad 50. Dopiszę, że spadek temperatury reduktora jest spowodowany większą objętością gazu przpływającą przez reduktor. Co do tematu głównego to obstaję przy sprawdzeniu ustawień a później sprawdzeniu samego czujnika z którego pobierane sa dane do sterownika.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-01-2010, 23:50   

Moj reduktor to landi renzo, taki:

_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-01-2010, 19:40   

Reduktor z górnej pólki ale niestety nie wiem czy to jest bezmembranowy. Takowe to Niko, Magic 3, więcej nie pamiętam. Marcino z tego co wiem ten reduktor bardzo dobrze trzyma parametry. Jak masz taki reduktor to zastanawiam się jakiej marki masz pozostałe komponenty no i jak masz rozwiązany problem emulatora wtrysków benzynowych, jak mógłbyś to zapodaj jaką fotkę i opis.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-01-2010, 22:51   

KOmputer stag 200, z tego co wiem nie ma żadnego emulatora. Jest też brak objawów świecenia sondy lambda.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-01-2010, 23:55   

Marcino, na pewno nie masz żadnego emulatora? Ja spotykam się z opiniami, ze bez takiego silnik się świeci, nawet sam producent staga produkuje emulator wtryskiwaczy. Co do staga 200 - reduktor taki co u ciebie jest chyba jednym z nowszych,natomiast stag 200 to starszy model sterownika, oczywiście może być tak, ze do naszych silników lepszy nie jest potrzebny, ale z tego o wiem stag 200 spok obsługuje 6 cyl. ale jest jeszcze sta 300, ana jego bazie powstał stag 300 plus i najnowszy stag 300 premium. No dobra a mógłbys zdradzic jakie masz wtryskiwacze, bo na zdjeciu nie bardzo widać i jaki filtr fazy lotnej i co ile wymieniasz go. Pozdro.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-01-2010, 10:13   

mario mario, jak masz dobrze wyregulowaną instalację to check nie będzie ci świecił-nie potrzeba żadnego emulatora.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-01-2010, 19:46   

KaWu, rozumiem, ale jak posiadasz wiedzę w tym zakresie to proszę oświeć mnie i wytłomacz co powoduje, ze ten check się świeci. Uważam, że jeżeli sterownik posiada możliwości ustawień, że nie świeci się ten cholerny check to do choroby po co prodykują te emulatory. Proszę niech ktoś mi wytłumaczy, bo zapętlam się jak słaby wtryskiwacz.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-01-2010, 22:55   

Do miśków potrzebny jest emulator (przynajmniej do instalacji na STAGu).
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-01-2010, 07:53   

Maretzky85 napisał/a:
Do miśków potrzebny jest emulator (przynajmniej do instalacji na STAGu).

Ja podtrzymuje opinie Kawu,
Jak to wyglada,, gdzie jest wpiety??? Poszukam jeśli go mam ale nie przypomianam sobie abym coś znalazł oprócz standardowych skłądników systemu.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.