Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
łożyska kół tylnych
Autor Wiadomość
cypmus
[Usunięty]

  Wysłany: 29-08-2006, 17:18   łożyska kół tylnych

witam, mam do wymiany łożyska w tylnym kole, dowiedziałem się, że są one wymienne z całą piastą.gdy pytałem o taką piastę w jednym ze sklepów, koleś mnie spytał czy autko z ABS.autko jest z ABS więc cena piasty skoczyła do 280 zł(prawie o 100)
czy piasta z ABS i bez ABS różni sie czymś?? może różni sie tylko tym, że piasta do autka z ABS ma pierścień ABS?
pytam, bo po co mam kupować droższą i z pierścieniem, skoro mogę tańszą i pierścień od starej odkręcić ...pomocy :D
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2006, 19:00   

Nigdy nie słyszałem żeby sprzedawano łożyska razem z piastą, myślę że trzeba odwiedzić mechanika z dobrymi zciągaczami do łożyssk i wymieni same zużyte części.
 
 
cypmus
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2006, 21:00   

łożyska są wprasowane( są 2 w piaście) i nie mają jakiegoś kołnierza, wymienić można tylko całą piastę, problem nie w sprzedaży, problem w budowie
a konkretny moj problem, czy piasta do autka bez ABS różni sie tylko tym, że nie ma przykręconego pierścienia ABS
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2006, 21:32   

Dobrze że przy wymianie oleju nie trzeba wymieniać silnika.
Życzę powodzenia.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 30-08-2006, 15:19   

Sebancisz, łozysko jest razem z piasta. Wymieniales u siebie same lozysko ze uwazasz iz mozna je wprasowac samemu, bo nie wierze ?
cypmus, niestety nie wiem czym sie roznia te piasty. Zobacz moze do manuala, jest na forum, i bedziesz po rysunku wiedzial jaka jest roznica.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
cypmus
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2006, 15:37   

dzięki KaWu :)
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 30-08-2006, 15:41   

z tego co sie orientuje to pewnie tak samo jak z przegubem, jest ten sam, a roznica w cenie kolosalna, jakcos to zadzwon do japaneza - chlop nie tylko sprzedaje czesci ale zawsze sluzy rada, a na czesciach to on juz sie zna :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
cypmus
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2006, 16:11   

no dokładnie tak jest, właśnie problem rozwiązałem :) dokładnie piasty niczym się nie różnią, ta do autka z ABS jest droższ bo ma dokręcony wspomniany pierścień, za który trzeba zapłacic
jest to troche bezsensu, bo praktycznie taki pierścień jest dożywotni, kupiłem właśnie zwykłą piastę i pierścioneczek sam sobie przełoże, nic prostrzego :) )
 
 
mcgreg
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2006, 23:07   

w związku z tym iż ostatnio grzebałem przy tym to też coś napiszę.
===========================================
Nie wiem czy to normalne ale u mnie po 96 tyś musiałem wymienić tzw. "piasto-łożyska" na nowe. I faktycznie jak wcześniej pisaliście jest to zintegrowany element /piasta i łożysko w jednym/. Przy zdejmowaniu starych zostały na osi wewnetrzne szale, ale użycie mniejszego ściągacza załatwiło sprawę. Nowe piasty były bez pierścieni ABS więc przekładka ze starych załatwiła problem. I tu znów mała niespodzianka okazało się że nowe pisaty mają troszke inne podtoczenie tzw. "fazke" co spowodowało iż pierścień ABS ze starej piasty ocierał o czujnik. Tutaj przydał się pilniczek, a delikatne dopasowanie krawędzi pierścienia do fazki piasty załatwiło sprawę. Po wymianie w samochodzie jest cichutko i przyjemnie.
===========================================
Teraz koszty:
łożyska koła tylnego: 620zł /2 szt. //dostawca: FHU "SZIK"//
montaż: 50zł
czas: 1h
 
 
cypmus
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2006, 11:44   

witam, też musiałem podszlifować pierścień, średnica zewnętrzna piasty była lekko wieksza, niż przy tej zużytej, przez co pierścień nie przylegał do powierzchni piasty jak trzeba

koszt: "łożysko piasta" - 259 zł. szt.
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 22-02-2008, 22:58   

Witam,
odświeżę temat,bo jutro biorę się za wymianę.
Pytanko: o jakich pierścieniach mówicie - kupiłem piasto-łożyska i nijak nie mogę dojrzeć tych pierścionków. :| Piasty oczywiście z ABS (tak mi sprzedali).
Czy bez ściągaczy dam radę ściągnąć stare piasty z osi?
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
jaceko
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2008, 08:24   

Przypuszczam ze mowa tu jest o pierścieniu ABSu. Ja piaste ściagnaołem bez ściagacza.
Po ile i gdzie kupowaleś te piasto-łożyska?
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 23-02-2008, 20:28   

Heh, tak jest: pierścień "zębatkowy" z ABSu - piasto-łożyska dostałem BEZ nich :evil: (a mówiłem sprzedawcy..) Już ja z nim pogadam... :twisted:
Piastę ściągnąłem bez problemu, ale odkręcić śrubki ze szczęk i tą główną - masakra. DOBRY klucz zrobił swoje.
Niestety - stary pierścień nie chciał się wkomponować w nową piastę (obcierał czujnik ABS), czekam na nowy i jeżdżę z zapaloną lampką ABS :) ALE JAKA CISZA W AUCIE! :)
Piasto-łożysko kupiłem za 200 zł po znajomości i prawdopodobnie będę miał jeden do sprzedania, ponieważ rozwalone było tylko jedno koło.
jaceko jesteś chętny?
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
jaceko
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2008, 20:39   

Może trzeba było podszlifować pierścień tak jak to pisze cypmus, i byś wpasował.
A jakiej firmy masz te piasty?
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 23-02-2008, 20:54   

Tak: szlifowaliśmy, dociskaliśmy, aż w końcu pękł :o
Łożysko wygląda jak to: link

Firamy nie pamiętam, JF,JB czy jakoś tak. Jutro zrobię fotki i Ci prześlę jak chcesz.
pozdr.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.