| Popsulem Miske? Zmienil sie dzwiek silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | GandalfPl   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma '98 benzyna
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Mar 2009
 Posty: 12
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-01-2010, 10:59   Popsulem Miske? Zmienil sie dzwiek silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Czesc wszystkim, 
 [ Carisma 1.6, rocznik 98, benzyna ]
 
 Wczoraj podczas parkowania zakopalem sie w sniegu. Podczas walki (wsteczny, jedynka, dwojka, wsteczny, duzo gazu, malo gazu itd), nagle zmienil mi sie dzwiek silnika, na glosniejszy, duzo nizszy, basowy. Dzisiaj odpalilem - to samo. Mam wrazenie, ze tez cos smierdzi, ale nie jestem pewien. No i zaraz po odpaleniu obroty nie falowaly, a od dluzszego czasu zaraz po odpaleniu auto wchodzilo na 2000 obrotow i chwile trawlo, zanim spadly.
 
 Ktos ma moze pomysl, co to moze byc? Prawde mowiac, boje sie jechac nawet do mechanika, zeby czegos po drodze nie popsuc bardziej.
 
 Jak mozna sie domyslic z powyzszego opisu, nie mam pojecia o tym, co jest pod maska i co sie moglo popsuc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-01-2010, 11:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zapewne urwałeś łącznik elastyczny wydechu..... |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GandalfPl   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma '98 benzyna
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Mar 2009
 Posty: 12
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-01-2010, 12:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bartek napisał/a: |  	  | Zapewne urwałeś łącznik elastyczny wydechu..... | 
 
 Dziekuje za informacje. Czy moge to jakos sprawdzic sam, we wlasnym zakresie? Gdzie ten lacznik jest - pod maska, czy gdzies od spodu?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-01-2010, 13:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Od spodu |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-01-2010, 13:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | zatknij rurę wydechową podczas pracy i zobacz czy nabija ciśnienie ja obstawiam blaszaną obudowę osłony rury tej przed łącznikiem |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawel5471   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI  LS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lut 2009
 Posty: 54
 Skąd: Leżajsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-01-2010, 13:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | zaglądnij pod samochód prawdopodobnie rura albo łącznik, a obroty są wysokie i spadają do prawidłowych bo auto chodzi na ssaniu, moje też chwile chodzi tak na 20 tys i normuje sie po chwili  tak na marginesie to fajnie głośno chodzi sam miałem dziure w rurze cieżko muzyki słuchać podczas jazdy   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | magik   Forumowicz
 
 Auto: CZT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Lip 2009
 Posty: 59
 Skąd: wwa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-01-2010, 23:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pawel5471 napisał/a: |  	  | 20 tys | 
 
 ciut za wysokie masz te jałowe
     
 mspanc
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawel5471   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI  LS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lut 2009
 Posty: 54
 Skąd: Leżajsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-01-2010, 06:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | do 20 tys wskakują  obroty przy zapaleniu silnika ale nie utrzymują się długo dosłownie 2-3 sekundy i spadaja na 11-15 tys na kilka minut a następnie spadają do 9 tys, takrze wydaje mi się że jest wszystko ok  chyba ?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-01-2010, 07:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | 2 tysiące, do 20 tysięcy nie zdążył by się rozkręcić i uległ by destrukcji  20 tyś. to wytrzymują silniki formuły 1 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawel5471   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI  LS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lut 2009
 Posty: 54
 Skąd: Leżajsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-01-2010, 08:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | przepraszam za błędy ale generalnie wiadomo o co chodzi   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-01-2010, 15:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | z obrotami wszystko w porządku tak powinno być załącza się ssanie, a pytanie co do dźwięku przypomina on taki jakby lekko brzęczący tępy basowy dźwięk? sprawdź może po prosty tłumik zwiesił się z gumy to w sumie najprostsze i najbardziej możliwe rozwiązanie   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |