Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] outlander pytanie 4 wd lock
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2010, 16:00   

Jaka porażka :shock: Nie wiem co ma Honda ale nawet chyba Haldex lepiej się zachowuje....
Do tego Pasat to mnie totalnie zdziwił myślałem że 4Motion działa stale na przód a tył jest Haldexem napędzany a tu taka niespodzianka.

Szkoda że nie pokazali EVO i Outka ale chyba dlatego nie pokazali bo to pachnie sponsoringiem Subaru. Outlander powinien się wygrzebać przy utracie jednej osi i może nawet jednym przednim kołem. EVO powinno wygrzebać się każdym kołem.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-01-2010, 16:38   

krzychu napisał/a:
Outlander powinien się wygrzebać przy utracie jednej osi i może nawet jednym przednim kołem
Oj myślę, że przy przyczepności na jednym tylko kole to się Outlander nie wygrzebie :?
Musiałby być spięty na przednim albo na tylnim dyferencjale.

Ale...
Żeby nie było tak fajowo to czytałem opis jak to BMW zrobiło prezentację swojego systemu X-drive. Postawili na takiej rampie najprostszy model X1. Przyczepność na jednej osi - wyjechało. Przyczepność na 1 kole - wyjechało.
A był na tej prezentacji gość Foresterem, postawili go na rampie i zmieniali kolejno przyczepność - najpierw na jedną oś - wyjechał, potem na jedno kółko i .... sorry Winetou ale nie dał rady :?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
markyz
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2010, 16:49   

zgadzam sie z JCH, Outek raczej przy jednym kole nie wyjedzie. Widzialem filmik gdzie testowali Outka II w terenie i przy uzożeniu że tylko dwa koła na krzyż miały przyczepność Outek mieli kołami w powietrzu :(
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2010, 17:01   

A to outek nie ma kontroli elektronicznej przedniego dyferencjału? Że przyhamuje jedno przednie koło ABS-em tak żeby drugie pociągnęło przez chwilę?
 
 
markyz
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2010, 17:45   

Niby ma ACS - ale czy to pozwoli mu jechac przy jednym kole mającym przyczepność?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2010, 17:51   

markyz napisał/a:
Niby ma ACS - ale czy to pozwoli mu jechac przy jednym kole mającym przyczepność?


Trzeba by sprawdzić.

Tak czytam i czytam i okazuje się że nawet tak wspaniałe urządzenie jak torsen przy zerowej przyczepności jednej osi może nie ruszyć samochodu. A ten Pasat jeśli miał silnik wzdłużnie (V6) ma torsen i dlatego chyba nie wyjechał mając przyczepność tylko na przednią oś. Przy tym teście chyba by był lepszy Haldex który jest w Passacie ze zwykłymi silnikami.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 14-01-2010, 17:54   

Widzialem już ten filmik jakiś czas temu i moje zdanie na temat CRV jest takie same jak 1 raz kiedy oglądalem to porównanie: to SUV-opodobny Van do transportu dzieci z domu do przedszkola :twisted: Widziałem wielokrotnie CRV w Alpach nie mogących dać sobie radę nawet na niezbyt stromych podjazdach. Nie twierdzę że Outlander jest The best, ale dotychczas mnie nie zawiódł a przechodził już wiele dość ostrych testów w surowych zimowo-górskich warunkach ze stromymi podjazdami.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-01-2010, 22:10   

krzychu napisał/a:
Tak czytam i czytam i okazuje się że nawet tak wspaniałe urządzenie jak torsen przy zerowej przyczepności jednej osi może nie ruszyć samochodu. A ten Pasat jeśli miał silnik wzdłużnie (V6) ma torsen i dlatego chyba nie wyjechał mając przyczepność tylko na przednią oś.
Byłem kiedyś na nartach na Velkej Racy, wieczorem na parking podjechało A6 quatrro (czyli w środku torsen, tak?). Parking lekko pod górę i prawie żywy lód - Audik zatrzymał się, ruszył, coś tam pomielił lekko i bez problemu wyjechał dalej tam, gdzie żadna "ośka" nie miała w ogóle szans.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3600
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-01-2010, 22:30   

JCH napisał/a:
potem na jedno kółko i .... sorry Winetou ale nie dał rady

Ale Twoje auto już by wjechało ;) Do testów BMW wybrało Forysia lodówkę pozbawionego VDC (tylko dzięki kontroli trakcji BMW ruszyło ale ruszyłoby też każde inne 4X4 ;) )
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2010, 22:35   

JCH napisał/a:
Byłem kiedyś na nartach na Velkej Racy, wieczorem na parking podjechało A6 quatrro (czyli w środku torsen, tak?). Parking lekko pod górę i prawie żywy lód - Audik zatrzymał się, ruszył, coś tam pomielił lekko i bez problemu wyjechał dalej tam, gdzie żadna "ośka" nie miała w ogóle szans.


No tak ale na obu osiach była podobna przyczepność (na tych rolkach nie można mówić o przyczepności jest zero). Tutaj przykład który to obrazuje:

http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ

Jak dodał gazu zjechało z rolek ale lekko pod górę i to samo co w pasacie się stanie.

Torsen jest chwalony za czysto mechaniczną budowę i natychmiastową reakcję ale widać w skrajności też nie daje rady.

A z tego co widzę w audi przy quattro mechanizmy różnicowe na osiach są zwykłe więc na wahadle (po przekątnej) jeśli nie ma elektronicznego EDS też nie pojedzie.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-01-2010, 22:45   

krzychu napisał/a:
Torsen jest chwalony za czysto mechaniczną budowę i natychmiastową reakcję ale widać w skrajności też nie daje rady.
Tu podobny kwiatek:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
:D
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2010, 22:51   

Wychodzi na to że lepiej kupić nowszy soft do ESP niż bawić się w jakieś specjalne dyferencjały.... Szkoda że ESP się wyłączy po paru metrach działania w obawie przed przegrzaniem hamulców :finga:
W EVO jest fajnie ACD (czyli mechanizm różnicowy + szperowanie), z przodu torsen, a z tyłu S-AYC (oparty na przekładni planetarnej wymuszający wyższe obroty na zewnętrznym kole). To jest coś wartego naśladowania ale w tym świetle Torsena przednim kołem się nie wygrzebie za to tylnym już powinien.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-01-2010, 23:28   

Takie testy na rolkach są nieco sztuczne a tu :arrow: http://www.youtube.com/wa...feature=related w warunkach rzeczywistych Audi idzie jak wściekłe :)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2010, 00:16   

Żadne ESP i inne takie nie zastąpią prawdziwego napędu na 4 koła, najlepiej z możliwością blokowania dyfrów i dobrych opon.
Ostatnio spadło troche śniegu i oczywiście na osiedlu zabrakło miejsc parkingowych. Przyjechałem po pracy do domu a na parkingu zobaczyłem kilka osób wykopujących łopatami miejsca parkingowe. Niewiele myśląc spiąłem centralny dyfer i wjechałem na miejsce gdzie ktoś wcześniej zrzucał śnieg. Spojrzenia ludzi patrzących na mnie z politowaniem i być może współczuciem - bezcenne :D
_________________

 
 
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-01-2010, 00:43   

Panowie - na poprawe humoru :-)
http://www.youtube.com/watch?v=2ya5HBI3jLM
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.