 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 03-06-2007, 23:54 |
[CB4A 1.6] Co sie stanie jak odkręce czujnik temperatury? |
Autor |
Wiadomość |
endrju [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2007, 20:18 [CB4A 1.6] Co sie stanie jak odkręce czujnik temperatury?
|
|
|
Witam! Mam takie pytanie: czy jak wykręcę czujnik temperatury płynu chłodzącego z głowicy to wycieknie mi stamtąd płyn? Mam na myśli wyłączony silnik. Ewentualnie co zrobić żeby nie wyciekł, może część spuścić jakimś innym zaworkim? (trudno byłoby coś podłożyć pod otwór od czujki)
Albo rozszerzę zagadnienie: Mam za wysokie wolne obroty w silniku 4G92 (tzn. 1600-2000 rpm) niezależnie od temperatury. Check Engine się nie świeci, sprawdziłem przewody i są OK. Wg Service manual w tej sytuacji trzeba najpierw sprawdzić właśnie czujnik temperatury i jego przewody, w tym celu chcę go wykręcić. Ale może ktoś miał podobny problem i winne było co innego? Jakieś propozycje? |
Ostatnio zmieniony przez akbi 30-05-2007, 17:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 08-05-2007, 21:40
|
|
|
endrju napisał/a: | najpierw sprawdzić właśnie czujnik temperatury i jego przewody | trzeba sprawdzić czy dobrze pokazuje , bo może na ssaniu chodzi i są wysokie, poczytaj stronkę Darka - Krzyżak - procedura regulacji wolnych obrotów opisana pięknie!! |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-05-2007, 21:45
|
|
|
no ja bym zaczal od regulacji obrotow |
|
|
|
 |
mnisiek1 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2010, 13:16
|
|
|
Może ktoś ni pomóc i napisać, w których modelach jest czujnik w chłodnicy, a w których to jest sterowane z ECU. Problem mam taki, że wentylator chodzi non-stop, co już mi działa na nerwy, a że przy okazji muszę wymienić termostat to chciałbym to zrobić za jednym zamachem. |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 16-01-2010, 18:06
|
|
|
Mam auto z Twojego rocznika, czujnik jest w chłodnicy.
Najpierw zdejmij z czujnika kostkę i zobacz, czy wentylator pracuje - jeżeli tak, to zwarcie gdzieś w instalacji, a jak nie będzie pracował to wina czujnika - proste.
Czujnik znajduje się w dolnej części chłodnicy, po stronie akumulatora, i biegną do niego kabelki wpięte kostką.
Jeżeli u Ciebie czujnik się zaciął, to może w niego postukaj, a jeżeli zdecydujesz się spuścić płyn i go wykręcić, to weź go w kombinerki i nad kuchenkę gazową - w miarę podgrzewania powinien cyknąć, zewrzeć styki i zamknąć obwód prądu z wentylatorem (wentylator pracuje) a na zimno powinien nie zwierać styków - obwód prądu otwarty (wentylator nie pracuje).
U mnie wentylator był podpięty na krotko - zwarte styki w kostce, a czujnik sprawny, takiego kupiłem. Wyczyściłem styki i ładnie działa.
pozdrawiam |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
|
|