Galant V6 24V i turbo ?? |
Autor |
Wiadomość |
Wiciu
Forumowicz

Auto: GALANT 2,5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 51 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-12-2009, 22:01
|
|
|
Widziałem już mazdę która ze 115hp na soft turbo wykręciła 205hp ale szczegółów nie znam |
_________________ 163 rozhasane paliwożerne kucyki
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 21-12-2009, 22:14
|
|
|
Ja widziałem honde 1.6 seria 124KM po dmuchnieciu 0,5 bara moc około 190 KM. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
4g63colt [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2009, 22:32
|
|
|
Misiek napisał/a: | tak samo ktoś powie, poco kupować gala i przerabiać skoro można mieć klipsa...
tak samo poco robić przekładke w ca0 na silnik z evo3 skoro można zciągnąć evo
takie rzeczy się robi dla siebie, aby mieć coś innego niż wszyscy, niezawsze patrząc na pieniądze |
I pokazać że się da. |
|
|
|
 |
KaCzKa
Forumowicz

Auto: CTR i Civic Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 36 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22-12-2009, 18:56
|
|
|
Wiciu napisał/a: | Widziałem już mazdę która ze 115hp na soft turbo wykręciła 205hp ale szczegółów nie znam |
Morfi napisał/a: | Ja widziałem honde 1.6 seria 124KM po dmuchnieciu 0,5 bara moc około 190 KM. |
właśnie do tego zmierzam. ja mialem Civica VTi (DOHC Vtec seria 160 km ) który przy doładowaniu 0,4 bara miał moc 250 km bez odprężania.
pojeździlem nim prawie 30 tysięcy i zakułem silnik aby przy doładowaniu 1,2 bara generowała moc ponad 300 km.
oczywiście uprzedzę pytania, silnik nie wyciągnął kopyt, dostał nowe bebechy tylko po to aby uzyskać większą moc.
także wracając do posta kolegi z poprzedniej strony o przyrostach 20-25 km w 2,5 V6 na 0,4 bara uważam że nie mają żadnego pokrycia w rzeczywistości.
Bałbym się jedynie o przeniesienie napędu. czytałem tu na forum że skrzynie manualne nie są zbyt żywotne a zapewne przyrost Nm w tym silniku z turbo będzie je skutecznie zabijał.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2009, 07:54
|
|
|
Odpowiem wiec na pytanie przyrost mocy na wolno ssaku V6 jest zupełnie inny niż na R4 dochodzą jeszcze 2 cylindry które muszą to powietrze pobrać a wiec zmniejsza się ilość powietrza doprowadzona do tłoków. Wszystko co tutaj opisujecie dotyczy się autek z Rzędowymi silnikami a ja pisze wciąż o V6 bo tego chyba dotyczy temat postu, a takie zabawy z przyrostem mocy widuje na codzień tak się akurat składa ze mój warsztat samochodowy leży w sąsiedztwie hamowni i często do kolegów zaglądam tam choćby na kawę i mam okazje obejrzeć sobie mody robione w autkach i pomiary ich na hamowni, nie raz wychodzą cuda kujawianki, i fakt jest jeden gdzie już wcześniej pisałem żadna skrzynia manual na 2wd seryjna nie zniesie przyrostu mocy o 30-40% więcej mocy seryjnej ROZSYPIE SIĘ ( mam na myśli galanta czy sigmę) bo tylko w tych autach jest V6 , owszem ja ze swojego silnika seryjnego 205KM wytargałem 248KM po wielu modyfikacjach ale wciąż obawiam się o skrzynkę ze nie wytrzyma mimo ze zrobiłem jej remont i wiele rzeczy wymieniłem na mocniejsze, i tak ruszając z 1 biegu jadę jak neptek a o ruszeniu z piskiem to mogę zapomnieć.
A co do smarowania tłoków dodatkowymi sikaczami to owszem w każdy silnik można założyć turbo , tylko pytanie jak długo ten silnik pochodzi???? mimo ze będzie nawet zakuty, bo na pewno nie więcej jak 30-40tkm i co dalej ? remont ? tylko z czego ? jak tam wszystko będzie rozsypane, pozostaje wiec wymiana silnika i zaś cała zabawa od nowa, bo ktoś kto zakłada Turbo do takiej jednostki jak V6 24V to nie po to by jeździć 90km/h tylko, but but but, a takie butowanie długo nie posłuży właścicielowi, no i ostatnia kwestia ktoś kto się chce bawić w takie przeróbki musi mieć naprawdę duży worek kasy
Jeśli chce się mieć fajną zabawę z Bi turbo to proszę Legnum albo znaleźć w bdb stanie 3000gt przecież wychodziły z fabryki wersje 320KM parę modów i masz 400KM pod maska a na pewno mniej kasy się wyda niż na przebudowę galanta |
|
|
|
 |
KaCzKa
Forumowicz

Auto: CTR i Civic Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 36 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 17-01-2010, 08:55
|
|
|
odgrzeję kotleta.
imo nie ma znaczenia czy masz 4, 6 czy 8 garów. Tutaj ważnym parametrem jest zapotrzebowanie silnika na powietrze. Pod ten parametr dobiera się odpowiedniej wielkości turbinę, która ma odpowiednią do zapotrzebowania wydajność.
Co do kasy to się z tobą całkowicie zgadzam, ale często bywa tak że właściciel chce być "oryginalny" co za tym idzie nie wsadzi vr4 bo powie "tak każdy robi a ja chcę być jedyny". Z takim rozumowaniem się już kilka razy spotkałem i zamiast iść przetartym szlakiem robi się coś co jest bardziej czasochłonne, kasochłonne a efekt często bywa średni. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 22-01-2010, 14:12
|
|
|
KaCzKa napisał/a: | odgrzeję kotleta.
imo nie ma znaczenia czy masz 4, 6 czy 8 garów. Tutaj ważnym parametrem jest zapotrzebowanie silnika na powietrze. Pod ten parametr dobiera się odpowiedniej wielkości turbinę, która ma odpowiednią do zapotrzebowania wydajność.
|
Do tej pory wydawało mi się, że podstawowymi parametrami o jakie należy dbać przy dłubaniu w silniku są: egt i afr. Od poznania możliwości silnika i stworzenia teoretycznych map do których się później dąży się przy praktycznym dłubaniu.
Jak widać całą metodologia jest nic nie warta in takie teamy jak DriftWorks czy Eurospec błądzą w mgle niewiedzy....
A wystarczy (w tym wypadku 6a13) porządnie doładować i już mamy 100% przyrost mocy. Jakież to proste! |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
KaCzKa
Forumowicz

Auto: CTR i Civic Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 36 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22-01-2010, 20:20
|
|
|
a czy dyskutujemy teraz o air fuel ratio czy może o temperaturze spalin ?
przeczytaj dyskusję zanim zaczniesz sobie bezpodstawnie szydzić do 2 zdań wyciętych z kontekstu. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 22-01-2010, 21:21
|
|
|
KaCzKa napisał/a: | odgrzeję kotleta.
imo nie ma znaczenia czy masz 4, 6 czy 8 garów. Tutaj ważnym parametrem jest zapotrzebowanie silnika na powietrze. Pod ten parametr dobiera się odpowiedniej wielkości turbinę, która ma odpowiednią do zapotrzebowania wydajność.
|
Bzdura... silnik ma tyle powietrza ile mu nadmuchasz, a do tego musisz zagwarantować odpowiednią ilość paliwa. nie ma czegoś takiego jak zapotrzebowanie na powietrze... jest zapotrzebowanie na paliwo
co do doboru turbo to w zalezności od doładowania jakie planujemy dmuchać można dobrać odpowiednie turbo w celu zmniejszenia laga. nie znaczy to ze td05 19g nie bedzie chodziło przy 0,6bara... po prostu wstanie przy 5krpm. za to td03-7t obudzi się przy 2500rpm... i w 2gą stronę td05 spokojnie nadmucha 1,2bara przy stosunkowo niskiej temperaturze sprezonego powietrza, a td03 aby uzyskać 1,2 bara bedzie musiała się krecic duuuuuuuuzo szybciej w porownaniu do td05 co zaowocuje sporo wyzszą temperaturą sprezango powietrza = mniejsza moc przy tym samym doładowaniu/duze prawdopodobienstwo detonacji... dlatego waznym jest dobranie odpowiedniej turbiny
co do uturbiania 6a13 to wg mnie nie ma problemu... mam cały kit do uturbienia tego silnika (tłoki, korby,głowiceDOHC, kolektory turbiny, dolot, IC itd) |
|
|
|
 |
KaCzKa
Forumowicz

Auto: CTR i Civic Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 36 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 23-01-2010, 11:19
|
|
|
kochajj, jeżeli uważasz że nie ma czegoś takiego jak zapotrzebowanie silnika na powietrze to sprawdź chociaż w googlach czy to aby jest prawda
a mapy turbosprężarek? też nie ma?
a tak na poważnie. Nie mam 19 lat i tata mi nie kupił mi auta i mam trochę pojęcia o czym piszę, a nie piszę tylko po to aby zdobyć reputację forumową (post count )
Na stronie Grabowskiego (mam nadzieję że tutaj na forum mitsu ktoś wie kim jest ten gość) można poczytać jak dobrać turbinę i jak liczy się zapotrzebowanie silnika w powietrze
zapraszam do lektury:
http://www.grabowski.com....C4%99%C5%BCarki
pozdrawiam |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 23-01-2010, 11:59
|
|
|
przeczytałem i po prostu terminologia inna... wiadomym jest ze turbosprezarki mają swoje mapy przepływu co wytłumaczyłem łopatologicznie... gdzies nawet mam wykresy turbin od td02 do td08... dla zainteresowanych moge wkleic...
po prostu zapotrzebowanie na powietrze = ilość powietrza zasysanego co moze być zmienną dlatego zle to skojarzyłem... ale to najłatwiejsza sprawa w uturbianiu auta... duzo bardziej skomplikowane jest zrobic to tak aby silnik nie skonczył się po 5minutach jazdy i tutaj teoria nie wystarczy... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-01-2010, 22:24
|
|
|
Z głupoty zapytam. Co się robi z układem podciśnieniowym np. do układu wspomagania hamulców po założeniu turbiny? |
|
|
|
 |
|