Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co jest lepsze diesel czy benzyna (silnik)
Autor Wiadomość
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 17-01-2010, 10:13   

ok to przypuśćmy że wybrałem benzynowe 3 V i teraz jaki gaz do niego aby było taniej sie poruszać. Jaki koszt jest takiej instalacji jaka musi być jaki zbiornik ?????
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 17-01-2010, 14:13   

zaczynając od początku posiadałem pajero I z dieslem z 86 roku 2,5td nie ma problemu z jazdą zimą troche denaturatu do baku i nic nie zamarza druga sprawa jest taka że równolegle kolega posiadał również pajwero I generacji tylko 3,0 V6 (na podlentku butanu oczywiście 8) ), początkowo auta służyły nam do jazdy delikatnie mówiąc po polach ale trochę dalej zaszliśmy z czasem i jeżdziliśmy po troche bardziej wyszukanym terenie, patrząc jak mój dieselek szedł po każdej wodzie i benzynka kolegi gasła, bo woda, wentylator zalał świece itd. powiedziałem że nigdy nie kupię benzyny, ale po drobnych naprawach w v6(uszczelnienie kopułki cewki itd.) problem zniknął, a powiem tak jego problem z wodą dało się naperawić a u mnie problemu z brakiem mocy (porostu diesel jat poniżej 100 km) już nie i dla tego jestem za benzyniakiem (aspekt kolejny który przemawia za v6 to poprostu kultura pracy silnika dieles=kle kle boćku, v6=chopin motoryzacji)
Sam posiadam pajII 2,8 td i tu mocy nie brakuje na ogromnych oponach spalanie mam w granicach 15l minimum kolega w terenie pajI v6+lpg na podobnych kółkach i warunkach spalanie gazu ok 30l więc podobnie a na mniejszych kołach spalanie adekwatnie i proporcjonalnie malało więc koszty eksploatacji takie same
płęta: jeżeli pajero jedynka to tylko benzynka

Jeżeli gaz, kolega posiada drugą generację i nie ma żadnych wtrysków gazu zachowanie na 4+
butla nie zamała co by często nie tankować ale 60 (pojemności całkowitej) było by takie minimum chyba to około 48 litrów gazu

przy gazie p-amiętaj wlew zrób w takim miejscu aby się nie urwał podczas wycieczki na górki (pajero to nie osobówka gdzie ładnie wkomponhujemy w zderzak i nigdy nie będzie ten zderzak ruszany) i parowniczek co by za mały nie był bo przy zapotrzebowaniu na propan (gaz do dechy) będzie mały parowniczek strasznie kopał po silniku
 
 
leśniczy22 
Forumowicz

Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 45
Skąd: Widawa
Wysłany: 17-01-2010, 20:24   

Pajero I to już wiekowy samochód z dość dużym przebiegiem i nie wiem czy w taki silnik pakować instalację gazową. Przy benzynie zawsze są mniejsze koszty napraw i mniej możliwości popsucia ale prawdziwe samochody terenowe mają jednak dieslowskie silniki. Ja też miałem problem z odpalaniem w tym roku więc nabyłem nowy aku i wymieniłem przewody paliwowe (80zł). Teraz pali od pyknięcia.
_________________
leśniczy22
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 17-01-2010, 21:28   

Załóż instalację I gen...spokojnie wystarczy. Zważając na wartość samochodu nie ma sensu wchodzenia w niepotrzebne koszty. Jak odpowiednio dobrany będzie parownik-nie za mały i i prawidłowo ustawią instalację to żadnych strzałów nie będzie chodź spalanie może być trochę wyższe. W porównaniu z benzyna napewno parę groszy będzie Ci zostawać. Ja na takiej zwykłej instalce do przejechania 100km potrzebuję wlać 18-19l gazu gdzie silnik przez pół dnia prawie jest nie gaszony...taki wynik uważam za zadowalający.Zakładając że 100km robię za 40zł to w przeliczeniu jest jakieś 10l ropy...dla 2.5tD wydaje mi się ze może być tego paliwa za mało.
 
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 18-01-2010, 11:36   

a z tego co rozumiem to masz zamiar dopiero kupić autko więc poszukaj auta
już z gazem
plusy: w sumie wyjhddzie Cię to taniej
WIESZ jak auto chodzi na gazie w momencie jego kupna
minusy nie wiesz ile auto było męczone na gazie
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 18-01-2010, 19:08   

jabol66 napisał/a:
a z tego co rozumiem to masz zamiar dopiero kupić autko więc poszukaj auta
już z gazem
plusy: w sumie wyjhddzie Cię to taniej
WIESZ jak auto chodzi na gazie w momencie jego kupna
minusy nie wiesz ile auto było męczone na gazie


to prawda jest zamiar kupna ale kupować z gazem to już jest ryzyko jak sam piszesz nie wiadomo jak długo był męczony a i tak po 10 latach wymiana butli :( więc chyba gaz odpada jak co to kupno benzyny i gazowanie lub disel

[ Dodano: 20-01-2010, 22:59 ]
ok to przypuśćmy że biorę benzynę to teraz co wziąć znalazłem takiego Mitsubishi Pajero 2,6i czy szukac 3,0 ?????????

[ Dodano: 25-01-2010, 11:20 ]
Już wiem co lepsze :mrgreen: bo kupiłem 2,5 DTI i wczoraj w te mrozy odpalił (na kable bo aku jest stary) bez problemu pozdrawiam wszystkich
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.