Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zdjecia "syfu" m.in. w silnikach FSI
Autor Wiadomość
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-01-2010, 11:39   Zdjecia "syfu" m.in. w silnikach FSI

Wklejam temacik, bo dotyczy to rowniez silnikow naszych GDI. Fajne zdjecia ktore pokazuja co nasze polskie paliwo, slabej jakosci oleje silnikowe wymieniane za rzadko zostawiaja wewnatrz naszych silnikow (bezposredni wtrysk). Dotyczy to kazdego silnika z bezposrednim wtryskiem beznyny (FSI,GDI,D4,JTS,silniki Porsche,BMW itd)
zdjecia (silnika FSI grupy VW po przebiegu 60 000km):
1.wyglada

2.powinno wygladac

i inne:




M.in. dlatego od kilkunastu miesiecy stosuje tylko i wylacznie paliwo 98 Premium typu (poczatkowo Suprema 98 a obecnie Ultimate 98)
ktore maja wlasciwosci oczyszczajace:


Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
Ostatnio zmieniony przez Robson86 16-01-2010, 15:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marcin007 
Forumowicz

Auto: Mój Gal i SS :)
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 63
Skąd: z krainy Oz (KR)
Wysłany: 16-01-2010, 12:07   

Przy takim stopniu sprężania 12,5 jaki jest w silnikach GDI, to paliwa uszlachetnione 98 powinny być wręcz niezbędne do tankowania...
Nie wiem dlaczego producent zalecał lanie tylko 95...

Nawet FSI ze stopniem spreżania rzędu 10,5 (które VW uważa już za wysoki) zaleca 98...
_________________
Pozdrawiam wszystkich :)
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 16-01-2010, 12:56   

Ciekaw jestem jak nasze silniki w środku wyglądają po dużo większych przebiegach i jak moc trzymają? Aż strach pomyśleć, że coś takiego może się dziać.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-01-2010, 13:58   

Ale dziwne jest to, ze o ile nowsza konstrukcja to FSI, jak by nie patrzyl przeszlo 10lat (GDI=>FSI) a nie potrafili tego wyeliminowac (osadzanie sie tego wegla na czesciach w silniku).
Czytalem kiedys (jakis miesiac temu w motorze) ze BMW takze ciezko sobie radzi z benzynowymi silnikami z bezposrednim wtryskiem, a dokladniej z pompami paliwa.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 16-01-2010, 14:03   

Może po prostu przez to, że był taki bum na diesle i rozwijanie ich technologii nie zwracano uwagi na wtrysk bezpośredni(choć w dieslu też on występuje). Być może jest to zła droga i nie da się tego wyeliminować w 100%.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-01-2010, 14:27   

mlun napisał/a:
może jest to zła droga i nie da się tego wyeliminować w 100%.

Pewnie ze jest to mozliwe, ale nie mnie to osadzac. Generalnie bardzo ciezko jest to ominac gdyz wtrysk i zaplon nastepuje bezposrednio w cylindrze, tak wiec cala sadza dostaje sie bezsposrednio do elementow sasiadujacych czyli m.in na zawory.
Stad wydaje mi sie ze dobra opcja jest tankowanie benzyn z domieszkam czyszczacymi, moze nie rozpuszcza w 100% tego syfu, ale przynajmniej lepiej dzialaja na pompy, przepustnice i na wtryskiwacze. Podobno sadze tez ladnie rozpuszczaja, ale na pewno nie po jednym takowaniu tylko po kilku tysiacach kilometrow :)

Tu gosc z shella nawet fajnie pokazuje jak paliwa premium czyli te wzbogacone dzialaja na sadze.
na zwyklym paliwie osadza sie sadza i zostaje, na paliwie premium ta sadza po prostu sie spala :)
Klik
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 16-01-2010, 18:12   

niekoniecznie to musi być wina paliwa może to być też zbyt wysoki stan oleju i wtedy wypluwa nam go do dolotu może to być uszkodzony zawór zwrotny na odpowietrzeniu nawet głupie pierścienie na tłokach jak masz przedmuchy olej, i opary oleju wtłaczane są przewodami odpowietrzającymi do dolotu później ponownie zasysane i spalane w cylindrze olej zostawia właśnie taki nagar
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-01-2010, 19:48   

Slyszalem w serwisach calej grupy Vw (audi,vw,skoda,seat) ze takie przypadki zdazaja sie nie rzadko...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2010, 19:53   

Robson86 napisał/a:
Fajne zdjecia ktore pokazuja co nasze polskie paliwo, slabej jakosci oleje silnikowe wymieniane za rzadko zostawiaja wewnatrz naszych silnikow (bezposredni wtrysk).
Robson86, ten cały syf ze zdjęć nie jest z paliwa. Praktycznie jedynym winnym jest EGR. 2% to przedmuchy z odmy ale to widać jak silnik ma 500 000km.
_________________

 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-01-2010, 08:51   

A moze opary oleju trafiają na rozgrzany zawór(nie chłodzony paliwem) i ten olej smazy sie zostawiajac potem taki osad...
Tak czy siak dalej uwazam ze te problemy biora sie z jakosci paliwa, a dokładniej z zawartości paliwa w paliwie.
co do EGR to zaslepienie jego niewiele by pomoglo..., otwarcie odmy równiez - te silniki produkują duze ilosci wegla, ktora dzieki zjawiskom falowym przedostaje się rowniez do dolotu z resztek spalin w komorach spalania.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2010, 20:56   

To teraz pytanie ode mnie.
Jeżeli poruszymy temat silnika benzynowego ze standardowym wtryskiem benzyny - wielopunktem. Czy taki nagar lub osad od paliwa też siada w silnikach ze zwykłym wtryskiem wielopunktowym ?
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 17-01-2010, 22:32   

Na forum do którego link podał Robson86 było pokazane zdjęcie z wnętrza jakiegoś silnika audi czy vw z pięcioma zaworami na gar na wielopunkcie i tam czyściutko można powiedzieć.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-01-2010, 23:45   

Cichanos napisał/a:
Jeżeli poruszymy temat silnika benzynowego ze standardowym wtryskiem benzyny - wielopunktem. Czy taki nagar lub osad od paliwa też siada w silnikach ze zwykłym wtryskiem wielopunktowym ?

nie, zwykly silnik nie ma takich objawow, bo zawory sa stale czyszczone przez przeplywajace paliwo.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-01-2010, 02:03   

Robson86 napisał/a:
nie, zwykly silnik nie ma takich objawow, bo zawory sa stale czyszczone przez przeplywajace paliwo.
To ciekawe. Mój miał.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-01-2010, 06:40   

To znaczy kto ma GDI z przebiegiem >200 tys który dobrze jezdzi i nic z silnikiem sie nie dzieje powinien się cieszyć :D
Robson86, Myślę, że waznym czynnikiem w naszych silnikach jest tez filtr oleju.
Bo mozna i kupic i taki za 9 zł a i taki za 23 :)
Ciesze się, że jezdze na paliwie z dodatkami :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.