[E1x 84-87] swapowac? |
Autor |
Wiadomość |
b00mba [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2010, 15:44 [E1x 84-87] swapowac?
|
|
|
Witam mam gala VI z silniczkiem 1.8 (4g37) z 92 r. i mam silniczek od gala nie wiem z ktorego roku dokladnie ale byl wsadzony do gala V w kazdym bądz razie jest to silnik 2.0 ECI (4g63). Myslałem nad wsadzeniem go w moją bude. Jestem ciekawy tylko czy bedzie pasował, wiecie cos o tym??? |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 27-01-2010, 23:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 17-01-2010, 18:38
|
|
|
za silnikiem idzie jeszcze trochę rzeczy. Na 100% wiązka silnika i ECU. na 80% skrzynia, jak skrzynia to możliwe że półosie jak półosie to piasty, jak piasty to możliwe, że amortyzatory. To taki czarny scenariusz. Nie chce mi się srawdzać czy skrzynie takie same były, bo wiazka silnika by mnie dostatecznie zniechęciła.
Sprężyny i tak na 100% do wymiany bo 1.8 lżejsze jest i po swapie mocno siądzie przód.
Gdybyś miał gala E33A jako dawcę(np bity w tył) to miałoby sens. |
|
|
|
 |
b00mba [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2010, 19:44
|
|
|
heh no właśnie o to chodzi ze mam. Stoi na podwórku:) i nie bite nic:) jezdzący tylko odstawiony bo moj papa kupił Wagona a ja wyzej wspomnianym miśkiem VI śmigam. Tylko wiem i z tego co pamietam ten 4g63 był dużo żywszy od mojego 4g37 i dlatego chcialem go przełożyć. Najbardziej mnie interesują mocowania czy to bedzie takie samo, no i czy przy wymianie tych elementow wszystkich to bedzie takie poprostu "wyjąc - wsadzic" Czy nie trzeba bedzie jakichs wiekrzych modyfikacji tworzyc? |
|
|
|
 |
Gregor NEB
Nowy Forumowicz
Auto: Galant IV GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 27 Skąd: Weklice
|
Wysłany: 17-01-2010, 20:51
|
|
|
kolego ja do swojego miśka kupiłem od lancera niby taki sam wszystko pasuje a podczas przekładania okazało sie ze ma 2 czujniki mniej niz mój przy kolektorze .a kolektora nieszło zamienic bo był inny roztaw szpilek przy głowicy. i teraz silniczek lezy. |
|
|
|
 |
b00mba [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2010, 23:22
|
|
|
ale mam wszystko działające razem z komputerem i silnik z kolektorem cały wszystko tylko nie wiem czy nie trzeba bedzie duzo przeróbek tworzyc w zamocowaniu tego do tej budy. |
|
|
|
 |
pawell007
Nowy Forumowicz
Auto: ek4 typeS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 2 Skąd: ToS
|
Wysłany: 17-01-2010, 23:43
|
|
|
b00mba napisał/a: | ale mam wszystko działające razem z komputerem i silnik z kolektorem cały wszystko tylko nie wiem czy nie trzeba bedzie duzo przeróbek tworzyc w zamocowaniu tego do tej budy. |
Bedzie przekladane wszystko co trzeba bedzie przelozyc. nie jestem pewien jak wyglada sprawa lap silnika skrzyni , jak wyglada sprawa z zawieszeniem polosie piasty. Nie wiem czy wszystko jest poprostu "plug&play". Dawca stoi przed domem
[ Dodano: 17-01-2010, 23:46 ]
Gregor NEB napisał/a: | kolego ja do swojego miśka kupiłem od lancera niby taki sam wszystko pasuje a podczas przekładania okazało sie ze ma 2 czujniki mniej niz mój przy kolektorze .a kolektora nieszło zamienic bo był inny roztaw szpilek przy głowicy. i teraz silniczek lezy. |
ale mu przekladamy prawie wszystko co bedzie potrzebne do przelozenia nie przekladamy samego silnika tylko caly komplet ze skrzynia, kolektorem wydechowym, dolotowym, wiazka, komputerem, polosiami, przegubami itd |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 17-01-2010, 23:51
|
|
|
Rozumiem, że jeździsz galem E5XX i chcesz przełożyć silnik z E3XX, jeżeli się mylę to napisz o jakich modelach mówimy, bo ciężko Cie rozszyfrować.
Sprawa się przedstawia tak. Silnik który masz teraz pod maską (1.8l min. 116 KM) ma więcej mocy niż ten który chcesz założyć (2.0l max 112 KM). Żwawszy mógł się wydawać dlatego, że budy E3XX są dużo lżejsze od E5XX, różnica wychodzi od ok. 100 do mniej więcej 200kg. Może się okazać, że po przekładce nie będziesz miał rewelacji, a wręcz przeciwnie... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
b00mba [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2010, 00:00
|
|
|
ten co mam to 1.8 90KM podałem wersje przeciez [b]4g37 a ten co chce zalozyc to 4g63 wersja bodaj 16V Dohc czyli 150KM. Teraz mam gala VI gen. a tamten silnik jest w V gen. Tyle ze ta V gen ma silnik wsadzony i to tez nie jest orginał tylko przekładka i wiem ze to jest ten 150KM 4g63 bo to taki sam jak w eclipse jest bo kumpel ma... A no moja buda obecna to E32A. |
Ostatnio zmieniony przez b00mba 18-01-2010, 00:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 18-01-2010, 00:06
|
|
|
Aha, nie zwróciłem uwagi na kod silnika. No więc silnik ten musisz przerzucić ze wszystkimi gratami wyprutymi z tamtego auta, ponieważ np. skrzynie od 1.8 nie podchodzą do 2.0. Przerzucenie wiązki, komp i osprzętu to rzecz naturalna, zawieszenie również będziesz musiał poszukać od GTi, chyba, że podejdzie od tamtego. Mocowania silnika są identyczne, więc z tym nie powinieneś mieć problemu, ewentualnie łapy mogą sprawiać problem jak nie są oryginalne. Do tego pewnie trzeba będzie uspawać wydech i takie tam drobnostki, które wyjdą w praniu. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
b00mba [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2010, 00:10
|
|
|
No i własnie o takie cos mi chodzi. Własnie tez nie wiem jak bedzie z zawieszeniem bo nie wiem czy podejdzie ale od GTI gala jak by sie znalazło nie by problemow mowisz? Bo w sumie u siebie i tak mam całe zawieszenie do wymiany wiec na wiosne bede to robił. Dlatego potrzebuje pewnych informacji. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 18-01-2010, 00:22
|
|
|
zawieszenie tak, sprężyny mogą być za miękkie do tego silnika, piasty na 100% są inne (a przynajmniej łożyska) reszta powinna się zgadzać |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 22-01-2010, 21:10
|
|
|
Boomba - jak chcesz niszczyć E33A żeby z E32A zrobić E33A to nie widzę sensu. Jak ten dawca nie jest DOHC to możemy zrobić "machniom" - mój powandal z silnikiem 4G63 109 KM '92 za Twojego niebitego E33A - kasa do dogadania na priv.
Szkoda jeżdżącego niebitego gala rozbierać, jak można rozbitka
P.S podaj roczniki aut, bo operowanie "generacjami" jest dla mnie niejasne -dla jednych E3x to IV dla innych V a jeszcze innych VI (jedni "lift" liczą jako zmianę generacji??)
P.S2 Sprężyny na 100 za miękkie - usiądź na masce i będziesz wiedział jak siądzie z silnikiem 2.0(zakładam, że nie ważysz więcej niż 80kg ) |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
b00mba [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2010, 02:17
|
|
|
hmm. Słuchaj. sprawa wygląda w ten sposob ze mam gala takiego heh klasyka z budy takiego http://imcdb.org/images/214/927.jpg w nim siedzi silnik 2.0 4g63 jakis młodszy od budy najprawdopodobniej z eclipse 1. Ten Gal siedzi u mnie na podworku jakis czas nie jezdzony ani nie urzywany bo tata kupił space wagona a ja galanta http://mitsubishicars.kam.../GALANT001F.jpg takiego z silnikiem 1.8 4g37. I ten moj galancik ktorym teraz smigam jest jakis zamulony wg mnie z tym silniczkiem i chcialem przelozyc silnik z tamtego do tego. Jezdzilem tamtym i jest wszystko na chodzi tylko poprostu nieurzywane. I w tym nieurzywanym jest duzo zywszy silnik niz w tym moim terazniejszym. No nie wiem jak to prosciej wytlumaczyc hehe chodzilo mi poprostu czy wszystko bedzie pasowac do tej budy ktorą teraz mam. Na wiosne planuje przełożyc silniki i tak sie własnie dowiaduje to tu to tam czy to bedzie takie "plug&play" bo wszystkie czesci mam. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 24-01-2010, 14:15
|
|
|
A czyli masz E15 z silnikiem swapowanym z Gala albo eclipsa - niezły harcore. .
Silnik +skrzynia podpasują tylko musisz dokupić(na 90%) łapy silnika i skrzyni od E33A. Półosie są najprawdopodobniej takie same. więc poza sprężynami w zawieszeniu nic nie musiałbyś robić,A sprężyny też niekoniecznie - musiałbyś sprawdzić "w praniu" jak się zachowuje.
Jest jeszcze jedna opcja - Twoje 1.8 jest zamulony i nie ma tych 90KM. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
b00mba [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2010, 17:21
|
|
|
no tez jest taka opcja, heh , a nie wiecie ile takie łapy w złotówkach? na oko. dzienks za info:) |
|
|
|
 |
|