[1G 90-94] Gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2010, 15:23 [1G 90-94] Gaśnie
|
|
|
Witam ponownie z problemem co jest nie tak że misiek jak jest zimny to gaśnie ale jak rozgrzeje się do temperatury normalnej to już co puszczę na luz traci oddech i gaśnie na zimnym jest wszystko ok co ciekawe na postoju jak mu przygazuje i popuszczę to nie zgaśnie??? Na gazie problemów nie ma |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 16-01-2010, 22:19
|
|
|
Podłączam się do tematu chociaż wiem, że przyczyn może być tysiące. Dodam tylko że u mnie ten objaw występuje sporadycznie tzn. jadę 15km w jedną stronę i gaśnie, a jak wracam to wszystko jest cacy i nie wiem od czego to zależy. Dzieje się tak tylko na ciepłym silniku. Wydałem już parę stówek na diagnozy i nic. U mechaników oczywiście nie gaśnie. |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 17-01-2010, 01:36
|
|
|
Beben sprecyzuj. Jak jest zimny to gaśnie czy jak jest ciepły to gaśnie ? trochę zamieszałeś.
Tak na szybko to TPS, Lambda, ISC, kondziorki w ECU. To typowi winowajcy dla tego modelu. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-01-2010, 10:37
|
|
|
HouseM napisał/a: | Tak na szybko to TPS, Lambda, ISC, kondziorki w ECU. To typowi winowajcy dla tego modelu. |
Dodałbym jeszcze nieszczelnośc dolotu |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 17-01-2010, 17:50
|
|
|
Jeśli o mnie chodzi to TPS działa, lambda wg mnie nie, a wg mechanika tak, ale czy nie powinno spalanie wzrosnąć do jakichś dziwnych wartości w takim wypadku? Przecież ona za to odpowiada. ISC wydaje się działać, kondziorki w ECU nie mam pojęcia, ale można by to zrobić. Dla mnie największym pytaniem pozostaje dlaczego tak nieregularnie to występuje. Co innego u bebena u którego występuje to zawsze.
Dodam że nie mam instalacji gazowej.
Obstawiam też nieszczelność tak jak mówi Adaho, chyba pierwsze co zrobię to sprawdzę uszczelki pod wtryskami. Niedawno robiłem remont silnika i uszczelek dolotu nie wymieniałem. |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2010, 17:51
|
|
|
A więc gaśnie na silniku rozgrzanym natomiast na zimnym chodzi bez problemu i oczywiście jak kolega wuerce zauważył u mechaników nie gaśnie lambda wymieniona była niedawno kondensatory wyglądają ok nie są ani wylane ani spuchnięte być może TPS bo za nic mi nie pokazuje napięcia. Oświeć mnie jeszcze co to jest ISC? |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 17-01-2010, 18:07
|
|
|
silniczek krokowy (Idle Speed Control) |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 19-01-2010, 11:51
|
|
|
świece i kableWN były wymieniane?? jak gaśnie to jest bardzo dużo możliwości od ECU kondensatorów po TPS krokowy brudną przepustnice nieszczelność w dolocie az po świece i kable , badz problem z ładowaniem albo źle siedzacymi klemami |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 19-01-2010, 12:14
|
|
|
kable i świece nowe NGK, przepustnica czyszczona, wolne ustawiane, z ładowaniem, aku i klemami nie ma problemu. Poza tym to ostatnie nie tłumaczyłoby takich przypadłości tylko na ciepłym silniku. |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2010, 17:54
|
|
|
też tak myślę że może przewody WN wcześniej miałem problem z odpalaniem okazało się że świece były zaśniedziałe przeczyściłem i jest ok a przewody jakby nie było mają już 3lata jak ich nie ruszałem i chyba zdecyduje się na wymiane kondziorków w końcu by trzeba mimo że wyglądają przyzwoicie ale przynajmniej będę pewny że to nie to |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-01-2010, 17:58
|
|
|
beben1982 napisał/a: | też tak myślę że może przewody WN |
Jeśli NGK to nie ma problemu, jeśli nie to zmień na NGK.
beben1982 napisał/a: | chyba zdecyduje się na wymiane kondziorków w końcu by trzeba mimo że wyglądają przyzwoicie ale przynajmniej będę pewny że to nie to |
Moje z zewnątrz eż wyglądały wyśmienicie, a od spodu wylane. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-01-2010, 18:07
|
|
|
Niewiem czy Adaho Ci wspomniałem ale miałem to samo już po wszystkich ustawieniach i wymianach sond/świec/kabli/krokowych itp
Wszystko było cacy tylko jak się toczy misiek i wbijesz mu luz to wchodzi w ten tryb high idle czy jakoś tak, jak auto się toczy powyżej 5mil/h powinien mieć obroty koło 1100-1300, jak sie zatrzymuje auto spadają spowrotem na 850. Po co to? A no po to żeby nie tracić tyle przy "nieudolnej" zmianie biegów, żeby silnik niemusiał się męczyć cały czas z ustawianiem tych wolnych. Niedziała to gdy przepustnica jest brudna lub cokolwiek jest niesprawne.
Jak zresetowałem kiedyś niechcąco komputer a niemiałem czasu na uczenie go wolnych obrotów i pojechałem to taki efekt dało Sprawdzałem to jeszcze potem kilka razy, zawsze to samo jak jest źle nauczony to na luzie w czasie toczenia zgaśnie Mam to przetrenowane i ręczę za to 100% ;D Chyba że masz coś jeszcze niesprawnego.
Jak będę miał czas zamieszczę filmik jak to działa, można o tym poczytać m.in. w instrukcji od eclipsa |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 19-01-2010, 21:03
|
|
|
Wiem o czym mówisz zenek i u mnie też tak jest. Z resztą w większości japońców też tak jest. Problem w tym, że czasem nie wiadomo z jakiego powodu po prostu zgaśnie. Czasem nawet kilka razy pod rząd tzn. zgaśnie - odpalę, wbija na 1,5k obrotów i spada tak jak zawsze do 800, a potem w tym samym tempie do zera i tak aż mu się odwidzi i nie zgaśnie. Masakra jakaś. |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-01-2010, 21:48
|
|
|
przeprowadź jeszcze raz programowanie wolnych obrotów wg. strony Krzyżaka. Po nauczeniu wolnych obrotów warto zgasić silnik. Odczekać 10s. odpalić znów i przejechać się tak żeby wykorzystać pełen zakres obrotów i różne obciążenia. Na forum DSMTuners wyczytałem że po resecie komputera warto tak się przejechać (jak masz LPG to wtedy robisz wszystko na PB) wtedy podobno dodatkowo się ustawia. Ja tak zrobiłem, nie resetowałem kompa od września, zrobiłem 8tyś. km po europie i niezgasł mi na luzie nawet w niemczech przy 240km/h ;p jak to nie pomoże to może żeczywiście wina ECU albo mechaniki... trzeba by na przykład logi sprawdzić w trakcie pracy na wolnych obrotach i porównać ze zdrowym silnikiem np. wartość przepływu powietrza przez przepływkę, może jest gdzieś nieszczelność? |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 20-01-2010, 10:18
|
|
|
No ale po co skoro trzyma i chodzą tak jak mają. Chodzi tylko o to "czasem". Gazu nie mam. Błędy w kompie były i po resecie jeździł dobrze. Cały jeden dzień. Ja się boję nieszczelności, bo trzeba by wymienić każdą pierdołę żeby mieć pewność, że to nie to. |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
|