System bezkluczykowy |
Autor |
Wiadomość |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-01-2010, 14:22 System bezkluczykowy
|
|
|
W czasie obecnej zimy zauważyłem denerwujący problem - czasami po postoju na zewnątrz (mróz, wilgoć) przestaje działać czujnik przy klamce, który odbezpiecza auto. Po pewnym czasie (postój w garażu) zaczyna funkcjonować z powrotem. Nie za bardzo mogę to zareklamować, bo pechowo przy okazji pojawienia się w serwisie zwykle jest OK...
Czy może ktoś inny ma z tym problem?
bonito |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-01-2010, 14:24
|
|
|
Mój też się sezonuje na zewnątrz i nie mam problemów z KOS. Pewnie złapał ci trochę wilgoci - ciepły garaż przez kilka dni powinien pomóc albo "aby do wiosny Panie, aby do wiosny" |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
markyz [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2010, 14:42
|
|
|
Moze to nie pomoże ale u siebie zauwazyłem że jeżeli kluczyk trzymam w kieszeni z komórką (iphone) to system niestety przestaje dzialać lub nie działa zbyt skutecznie. |
|
|
|
 |
Krzysiek_slask
Mitsumaniak

Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 19-01-2010, 14:43
|
|
|
A ja z innej beczki
Czy da sie zrobic w ten sposob, ze po odpaleniu samochodu, wyjsc i zamknac go z czujnika przy klamce (przy pracujacym silniku) ? Ot tak na przyklad, kiedy wyskakujemy na chwilke do kiosku po gazety, nie chcemy wylaczac kojota ale nie chcielibysmy aby ktos nam odjechal nim w sina dal
Ja tak nie potrafie |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 19-01-2010, 14:52
|
|
|
Krzysiek_slask napisał/a: | A ja z innej beczki
Czy da sie zrobic w ten sposob, ze po odpaleniu samochodu, wyjsc i zamknac go z czujnika przy klamce (przy pracujacym silniku) ? Ot tak na przyklad, kiedy wyskakujemy na chwilke do kiosku po gazety, nie chcemy wylaczac kojota ale nie chcielibysmy aby ktos nam odjechal nim w sina dal
Ja tak nie potrafie |
Nie da sie pewnie dlatego że pilot rozbroił imobilajzera i system przy włączonym silniku to rozpoznaje
Co do zakłóceń radiowych to też zauważyłem że w miejscach blisko masztów GSM czy innych nadajników system zbliżeniowy nie działa. Ostatnio przy siedzibie TVN-u zamykałem auto przyciskiem z pilota bo paluchami nie dało rady A te ostatnie czyściutkie byly
Pozdr.
[ Dodano: 19-01-2010, 14:59 ]
Krzysiek_slask>>>>> Najgorsze jest jednak to że po odpaleniu silnika i oddaleniu się z pilotem, auto się nie wyłącza i mozna odjechać nim w siną dal Sprawdzone.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
papcio
Mitsumaniak
Auto: 2,0 DiD Intense +
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2010, 15:25
|
|
|
Krzysiek_slask napisał/a: | A ja z innej beczki
Czy da sie zrobic w ten sposob, ze po odpaleniu samochodu, wyjsc i zamknac go z czujnika przy klamce (przy pracujacym silniku) ? Ot tak na przyklad, kiedy wyskakujemy na chwilke do kiosku po gazety, nie chcemy wylaczac kojota ale nie chcielibysmy aby ktos nam odjechal nim w sina dal |
nie da się - troszke kiszka
to całe unijne gadanie o bezpieczeństwie złodzieja w naszym ukochanym outku i naszej odpowiedzialności gdy mu się cos stanie ...
jedyna metoda - znana ale nie bede pisał
pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
 |
wredlin
Mitsumaniak
Auto: OUTLANDER II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 77 Skąd: FG
|
Wysłany: 19-01-2010, 20:27
|
|
|
Witajcie forumowicze
Na wstępie mam zapytanie bo dziś rano padłem na kolana z wrażenia.
Mój samochód odpala bez kluczyka.
Rano odpaliłem i odśnieżałem auto. Przyszła żona z dzieckiem wsiedli i pojechali. Ode mnie z dobre 300 metrów. Niestety kultura pracy zimnego 2.0 tdi i stukających zaworów jest tak fantastyczna, że po ruszaniu ponownym mojego auta z żoną szarpnął i zgasł. Nadmieniam, że kluczyk miałem ze sobą. Wiecie, że cham zapalił. No w pale mi sie nie mieści. To po co immobilizer w tym aucie ?
Dobrze mi z serwisie powiedzieli, że kupiłem bubel technologiczny. Autentycznie.
A wracając do tematu stojąc lewym bokiem do klamki prawej i vice versa, mój system bez kluczykowy czyli magia guziczka w klamce już nie działa. A kluczyk jest z dala od komórki. Serwis rozkłada ręce. A moje już dawno opadły.
Pozdrawiam |
_________________ Japończyk ze styropianu i dykty . Szantażują mnie.Powód: Daj spokój albo nie będzie więcej ostrzeżeń.
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 19-01-2010, 20:33
|
|
|
wredlin napisał/a: | Witajcie forumowicze
Na wstępie mam zapytanie bo dziś rano padłem na kolana z wrażenia.
Mój samochód odpala bez kluczyka.
Rano odpaliłem i odśnieżałem auto. Przyszła żona z dzieckiem wsiedli i pojechali. Ode mnie z dobre 300 metrów. Niestety kultura pracy zimnego 2.0 tdi i stukających zaworów jest tak fantastyczna, że po ruszaniu ponownym mojego auta z żoną szarpnął i zgasł. Nadmieniam, że kluczyk miałem ze sobą. Wiecie, że cham zapalił. No w pale mi sie nie mieści. To po co immobilizer w tym aucie ?
Dobrze mi z serwisie powiedzieli, że kupiłem bubel technologiczny. Autentycznie.
A wracając do tematu stojąc lewym bokiem do klamki prawej i vice versa, mój system bez kluczykowy czyli magia guziczka w klamce już nie działa. A kluczyk jest z dala od komórki. Serwis rozkłada ręce. A moje już dawno opadły.
Pozdrawiam |
Ja bym z tym uderzył od razu do MMC i do TVN Turbo. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
fargo
Mitsumaniak

Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 347 Skąd: KrakówNH
|
Wysłany: 19-01-2010, 20:38
|
|
|
wredlin napisał/a: | A wracając do tematu stojąc lewym bokiem do klamki prawej i vice versa, mój system bez kluczykowy czyli magia guziczka w klamce już nie działa. |
I prawidłowo, zasięg w jakim antena w klamce widzi transponder kluczyka to ok. 20-30cm |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-01-2010, 20:54
|
|
|
wredlin napisał/a: | Niestety kultura pracy zimnego 2.0 tdi i stukających zaworów jest tak fantastyczna, że po ruszaniu ponownym mojego auta z żoną szarpnął i zgasł | mnie akurat zimny i stukający przy ruszaniu nie gaśnie - na taki efekt ma więcej czynników wpływ niż sam "urok" 2.0DiD.
wredlin napisał/a: | Przyszła żona z dzieckiem wsiedli i pojechali. Ode mnie z dobre 300 metrów |
wredlin napisał/a: | Nadmieniam, że kluczyk miałem ze sobą. Wiecie, że cham zapalił. No w pale mi sie nie mieści. To po co immobilizer w tym aucie ? | natomiast to, to zdecydowanie reklamacja i to jak najszybciej. Sprawdź tylko czy jest to zjawisko powtarzalne. wredlin napisał/a: | Dobrze mi z serwisie powiedzieli, że kupiłem bubel technologiczny. Autentycznie. | bubel technologiczny i nie tylko technologiczny to przede wszystkim niektórzy przedstawiciele ASO. Może to nie jest szczyt nowoczesnej myśli technicznej, ale u mnie pierwszy nudny samochód - paliwo, olej przegląd co 20kkm. "Na szczęście" autoryzowany dealer dostarczył mi "rozrywek"
mitsu00 napisał/a: | Ja bym z tym uderzył od razu do MMC i do TVN Turbo. | mitsu00, spokojnie - u mnie i u Ciebie też jak staniesz dokładnie bokiem i pilot będzie w kieszeni po drugiej stronie, to rzadko otworzy. A fakt odjechania samochodem - może jest po prostu uszkodzony immobilizer i dopiero jak stwierdzą, że wszystko jest OK, albo że tak ma być - to wtedy jak najbardziej media albo wręcz żądanie wymiany samochodu na nowy bo miał być wyposażony w immobilizer, a nie jest. MMC tradycyjnie klienta zignoruje - dealer ma rację, więc pozostaną inne formy wywierania nacisku. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 19-01-2010, 21:04
|
|
|
rezon napisał/a: | mitsu00, spokojnie - u mnie i u Ciebie też jak staniesz dokładnie bokiem i pilot będzie w kieszeni na przeciwko, to rzadko otworzy. A fakt odjechania samochodem - może jest po prostu uszkodzony immobilizer i dopiero jak stwierdzą, że wszystko jest OK, albo że tak ma być - to wtedy jak najbardziej media albo wręcz żądanie wymiany samochodu na nowy bo miał być wyposażony w immobilizer, a nie jest. MMC tradycyjnie klienta zignoruje - dealer ma rację, więc pozostaną inne formy wywierania nacisku. |
Może napisałem nie za jasno. Fakt ze transponder ma zasięg około 20 cm od klamki jest mi doskonale znany. Bardziej zaniepokoił mnie fakt ze samochód ponownie odpalił bez transpondera w zasięgu. Dodatkowo zbulwersowała mnie reakcja ASO ze niby rozkładają ręce!!!! To już jest totalny brak kompetencji i ignorancja wobec klienta i tak poważnej usterki jak fabryczne zabezpieczenie auta.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 19-01-2010, 21:16
|
|
|
wredlin napisał/a: |
Rano odpaliłem i odśnieżałem auto. Przyszła żona z dzieckiem wsiedli i pojechali. Ode mnie z dobre 300 metrów. Niestety kultura pracy zimnego 2.0 tdi i stukających zaworów jest tak fantastyczna, że po ruszaniu ponownym mojego auta z żoną szarpnął i zgasł. Nadmieniam, że kluczyk miałem ze sobą. Wiecie, że cham zapalił. No w pale mi sie nie mieści. To po co immobilizer w tym aucie ?
|
Wydaje mi się, że to jest niestety normalne zachowanie, bo:
Imobilizer odbezpieczyłeś przekręcając kluczyk, należy sobie zdawać sprawę z pewnych ograniczeń KOS. System prawdopodobnie jak zostanie odbezpieczony (czytaj. Kluczyk da się przekręcić) już się nie komunikuje z kluczem do czasu całkowitego przekręcenia kluczyka na off. We wszystkich innych samochodach, jakie miałem, aby odpalić silnik po zaduszeniu go, musiałem cofnąć kluczyk na off a w outku wystarczy tylko przekręcasz ponownie start. I dlatego twoja żona odpaliło go ponownie. Z deka lipa no, ale cóż.
Takie działanie jest logiczne ze względów bezpieczeństwa. Wyobraź sobie ze wyprzedzasz TIR-a a w tym momencie z jakiś tam przyczyn (np. komórka zakłóca sygnał, bo przyszedł SMS) KOS nie może skontaktować się z kluczykiem i odcina ci silnik. |
Ostatnio zmieniony przez sylb 19-01-2010, 21:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-01-2010, 21:19
|
|
|
sylb napisał/a: | We wszystkich innych samochodach, jakie miałem, aby odpalić silnik po zaduszeniu go, musiałem cofnąć kluczyk na off a w outku wystarczy tylko przekręcasz ponownie start | tu mogła być przyczyna. Faktycznie można tak zrobić. mitsu00 napisał/a: | Dodatkowo zbulwersowała mnie reakcja ASO ze niby rozkładają ręce!!!! To już jest totalny brak kompetencji i ignorancja wobec klienta i tak poważnej usterki jak fabryczne zabezpieczenie auta. | jaki tam brak kompetencji i ignorancja, przecież to zwykłe zignorowanie problemu skąd ja to znam |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
sailax
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-01-2010, 21:54
|
|
|
W moim miśku - fakt system na "guzika" nie za bardzo działa na etapie odśnieżania samochodu ale potem jak się rozgrzeje to wszystko wraca do normy. Jeżeli mam samochód zapalony i wyjde na chwilkę od razu daje mi zanać "pikaniem" i informacją na wyświetlaczu że nie wykrywa kluczyka. System łapie do 30 cm nawet jak mam w pobliżu komórkę, i-poda lub inne badziewie... NIe zamknę samochodu jeżeli nie "załącze blokady kierownicy". Jedynie trzeba pamiętać o fresh baterii... i to było by na tyle..... |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 19-01-2010, 21:59
|
|
|
sailax napisał/a: | W moim miśku - fakt system na "guzika" nie za bardzo działa na etapie odśnieżania samochodu ale potem jak się rozgrzeje to wszystko wraca do normy. Jeżeli mam samochód zapalony i wyjde na chwilkę od razu daje mi zanać "pikaniem" i informacją na wyświetlaczu że nie wykrywa kluczyka. System łapie do 30 cm nawet jak mam w pobliżu komórkę, i-poda lub inne badziewie... NIe zamknę samochodu jeżeli nie "załącze blokady kierownicy". Jedynie trzeba pamiętać o fresh baterii... i to było by na tyle..... |
I co z tego że ci pika ze nie widzi transpondera skoro i tak możesz odjechać jesli wczesniej uruchomiłeś silnik. Np we Francuzach karta z elektronika komunikuje się nawet podczas jazdy. Jesli system nie widzi karty to po jakims czasie wyłączy zaplon. W outlanderze tak się nie dzieje.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
|