Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Miernik temperatury silnika- błąd 21
Autor Wiadomość
pruslaw 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: Koszalin
Wysłany: 19-01-2010, 19:24   [CA1A 1.3] Miernik temperatury silnika- błąd 21

Witam wszystkich.
Ostatnio jechałem trasę (około 50km w jedną stronę i po 20m minutach powrót.) Przez całą trasę silnik nie mógł się nagrzać. Wskazówka pokazywała poniżej dolnej kreski w czasie jazdy. Gdy się na chwilę zatrzymałem to na postoju wskakiwała odpowiednia temperatura.
Po przejechaniu około 20 km zapaliła się kontrolka Check engine. Po ponownym uruchomieniu silnika już się nie zapalia. Gdy wracałem też po około 20 km ten sam schemat. Check engine ponowne uruchomienie silnika i można było jechać dalej. Silnik przez cały czas się nie dogrzewał.
Aha na zewnątrz była temperatura z _5 może -6 stopni.
Sprawdziłem jakie błędy ECU wywala i pokazał błąd 21- czyli wg tabeli na stronce Krzyżaka miernik temperatury.
Czy to oznacza wymianę miernika?? Gdzie on się dokładnie znajduje??
Dodam jeszcze, że colcik spala powyżej 10l w trasie(zimą) a w mieście to ...
Jesienią spalanie nie przekraczało 8l w trasie (przy spokojnej jeździe) chociaż to i tak dużo za dużo
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-01-2010, 21:21   

pruslaw, wymien termostat
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
l_i_p_a 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 93
Skąd: Płock/Warszawa
Wysłany: 19-01-2010, 21:26   

A nie chodzi tutaj o czujnik temp. płynu chłodzącego? sprawdź może czy wszystko z nim ok.

chodzi o ten z prawej z wejściem pod kostke. sprawdź może kostka spadła?
_________________

Made in Japan

 
 
 
pruslaw 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: Koszalin
Wysłany: 19-01-2010, 21:36   

Termostat już mam w najbliższej wolnej chwili zabieram sie za wymianę.

l_i_p_a napisał/a:
A nie chodzi tutaj o czujnik temp. płynu chłodzącego? sprawdź może czy wszystko z nim ok.

chodzi o ten z prawej z wejściem pod kostke. sprawdź może kostka spadła?


l_i_p_a a mógłbyś jaśniej to sprecyzować??
 
 
l_i_p_a 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 93
Skąd: Płock/Warszawa
Wysłany: 19-01-2010, 21:46   

błąd 21 odpowiada za ten czujnik, sprawdź czy może kostka nie odpięła się albo czujnik może padł? musisz sprawdzić oporność czujnika. Wykręcić go podłaczyć multimetr, zanurzyć do wody w odpowiednich temp.
0 st. C to 5,8 komów
20 st. C to 2,4 koma
40 st. C to 1,1 koma
80 st. C to 0,3 koma
masz to w manualu układ paliwowy(fuel system) 13-44
_________________

Made in Japan

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-01-2010, 21:56   

pruslaw napisał/a:
Przez całą trasę silnik nie mógł się nagrzać
pruslaw napisał/a:
Gdy się na chwilę zatrzymałem to na postoju wskakiwała odpowiednia temperatura
pruslaw napisał/a:
Silnik przez cały czas się nie dogrzewał
pruslaw napisał/a:
colcik spala powyżej 10l w trasie(zimą)
Panowie to sa wszystkie podstawowe objawy padnietego termostatu, jak po wymianie termostatu dalej bedzie sie swiecic CE wtedy bedzie sie sprawdzac/wymieniac czujnik, zaczyna sie od podstawowych rzeczy a pozniej drazy sie dalej

P.S. prosze przy okazji sprawdzic poziom plynu chłodniczego, to tez daje podobne objawy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
l_i_p_a 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 93
Skąd: Płock/Warszawa
Wysłany: 19-01-2010, 22:00   

Nie zaprzeczam wcale. Jak masz termostat to działaj :)
_________________

Made in Japan

 
 
 
pruslaw 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: Koszalin
Wysłany: 30-01-2010, 16:05   

Wyjąłem właśnie stary termostat i różni się on od tego który wcześniej zakupiłem. Czy mogę śmiało wstawiać nowy?? Czy musi być identyczny jak ten stary??





[ Dodano: 30-01-2010, 16:06 ]
http://img52.yfrog.com/i/300120105144.jpg/

http://img59.yfrog.com/i/300120105146.jpg/

[ Dodano: 30-01-2010, 16:07 ]
Coś nie mogę wstawić zdjęć, nie wiem czemu to daje linki.


[ Dodano: 30-01-2010, 16:08 ]
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-01-2010, 16:35   

pruslaw, jeżeli srednica zewnetrzna głowki jest taka sama, oraz temperatura otwarcia to bez problemu mozesz go wkladac, kupil bys termostat innego producenta i tez by wygladal inaczej, to sa tylko rozbieznosci konstrukcyjne, zasada dzialania ta sama, kołnierz musi byc odpowiedniej srednicy, wiec zmierz średnice zewnetrzna kolnierza, sparwdz temperature, albo porównaj ze starym, zakladaj uszczelke i montuj w taki sam sposob w jaki wymontowales stary ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pruslaw 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: Koszalin
Wysłany: 30-01-2010, 17:35   

Termostat był trafiony. Uszczelki praktycznie w ogóle nie było. Nowy wstawiony, wymieniłem też płyn. Tak się tylko zastanawiam nad jedną rzeczą jeszcze. Nie udało mi się wykręcić tej śrubki na imbus żeby płyn się przez nią przelał i nie wiem czy nie będzie zapowietrzona pompka. Niektórzy pisali na forum, że układ się odpowietrza sam, inni że trzeba przez tę śrubkę. Myśląc logicznie to gdyby się odpowietrzał sam to by nie było odpowietrznika. Sam już nie wiem.
W każdym razie dziękuję wszystkim jak na razie za pomoc. Zobaczymy czy po resecie ECU błąd czujnika się jeszcze pojawi. Chociaż swoją drogą to i tak go sprawdzę jak będę u koleżki, który ma do tego sprzęt.
Szkoda tylko, że na razie nie mogę się jakoś swobodnie przejechać kikanaście kilometrów bo śniegu nasypało z 40cm jak nie więcej.

[ Dodano: 06-02-2010, 20:19 ]
Od czasu wymiany płynu w chłodnicy samochód dziwnie się zachowuje. Na zimnym silniku jak się jeszcze nie rozgrzeje to czasem nie ma siły jechać a na luzie gaśnie.
Czy przyczyną takiego zachowania może być zapowietrzony układ chłodzący?? Jak już wyżej pisałem nie udało mi się odkręcić śruby odpowietrzającej podczas wymiany płynu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.