Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zwiększyć moc diesla?
Autor Wiadomość
kratek 
Nowy Forumowicz

Auto: grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: polska
Wysłany: 04-12-2009, 20:20   Jak zwiększyć moc diesla?

Wiem, że ten silnik VW daje się bez obawy o żywotność podkręcić, ale czy w tym modelu?
 
 
Jak-Szymon 
Forumowicz

Auto: Grandis DiD 136 kM 2007/8
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 33
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 04-12-2009, 21:00   

Parę miesięcy temu w salonie Mitsubishi była promocja chipa zwiększająca moc ( trzy różne wersje) byłem już bliski zakupu (jak dobrze pamiętam 3 tyś zł) - coś mnie tknęło i poprosiłem o wykres momentu obrotowego dla tych trzech wersji po tuningu - totalne rozczarowanie, owszem moc dochodziła do prawie 180 KM ale moment obrotowy tragiczny do 2000 obrotów gorszy zdecydowanie od fabrycznego. Daje to kiepski start np spod świateł, co z tego że przy 3000 obrotów uzyskiwał 350-60 Nm . Stawał się mułowaty i długu wkręcał się do tego momentu. Poza tym w takiej wersji pali minimum litr półtora więcej paliwa. Wynika z tego, że niemieccy inżynierowie dobrze dobrali charakterystykę i te 310 Nm od 1750 obr jest optymalne, przynajmniej mnie zadowala. na niskich obrotach zdarzyło mi się zrobić po mieście 6,3 na sto, aż się sam zdziwiłem (oczywiście z techniką jazdy odcinającą paliwo po zdjęciu nogi z gazu). Z chipem to niemożliwe. Prywatnie jeden z obsługujących w salonie zasugerował, że nie założyłby tego chipa - żywotność silnika spada bo narażony jest na większe ekstrema w pracy....
_________________
Jak-Szymon
 
 
kratek 
Nowy Forumowicz

Auto: grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: polska
Wysłany: 04-12-2009, 22:45   

Dzieki za podpowiedź
jak długo go masz i jak się sprawuje?
Dlaczego wycofali ze sprzedazy w Polsce?
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 05-12-2009, 12:48   

Wykres
Silnik ten sam, tyle że OUTALNDER.
Generalnie jestem za Chip Tuningiem, czyli zmiana mapy odradzam tzw. BOX-y.
Pamietyaj tylko że wymiana oleju po tyningu co 10k km a nie po 20 i tyle.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 06-12-2009, 20:37   

kratek, brata szef ma Outka w dieslu, z tego co wiem fabrycznie ma 140KM, jak z nim rozmawiałem to mówił, że zwiększał w serwisie moc na 170KM, zabieg kosztował go jakieś 2000 PLN na gwarancji. Wrażenia jakie miał po jeździe po chipowaniu, to duża różnica w dynamiczności auta, no i mniejsze spalanie. Podkreślam, że te informacje pochodzą od gościa, który bezpośrednio zwiększał moc silnika...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
kratek 
Nowy Forumowicz

Auto: grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: polska
Wysłany: 08-12-2009, 22:54   

jakiś kontakt?
 
 
w_dobro 
Forumowicz


Auto: Grandis 2.0 DID 2006 Raliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Mielec
Wysłany: 20-01-2010, 10:32   Re: Jak zwiększyć moc diesla?

kratek napisał/a:
Wiem, że ten silnik VW daje się bez obawy o żywotność podkręcić, ale czy w tym modelu?


Spokojnie podkręcisz taki engine

Najlepiej zgłoś się do salonu VW lub Skoda.. (W Mielcu nie ma problemy z takim "zabiegiem")

Zabieg polega na zgraniu mapy silnika na kompa, zmianie parametrów i ponownych uploadzie do silnika(oczywiście backup pozostaje do odtworzenia wersji oryginalnej)

robiłem to w Octawi 2.0 TDI z 140 KM silnikiem.. po zabiegu nie byłem na hamowni ale wydłużyły się krzywe przebiegu momentu i autko ciągnęło na każdym biegu dłużej z pełną mocą co znacznie zwiększyło dynamikie szczególnie podczas wyprzedzania

To samo mogłem zrobić w Grandku.. ale po co .. box robi swoje..

Pozdrawiam
 
 
daneczek76 
Nowy Forumowicz


Auto: VW Sharan 1.9 BTB Special
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Wrocław - Olsztyn
Wysłany: 20-01-2010, 12:05   

żadne salony czy dilerzy oni wgrywają tz gotowce i tyle. Zgłos się do dobrego tunera on sprawdzi stan turbiny itd. , i dostaniesz wirusa stosownego do potrzeb.
Oczywiście hamownie masz u tunera i sprawdzi ci czy ci sprzęgło wytrzyma czy nie wysra sie po nie długim czasie. Pamiętaj soft trzeba dostosować, sprawdzić, a nie wgrać i jeździć.
Naprawdę dobry wirus to Masters: http://www.tdi-tuning.pl/ to - Wawa,
http://www.jetronik.pl/ - Wrocław,
http://www.chiptuning.auto.pl/
_________________
Sharan Special Sport 1.9 TDI 150KM
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 24-03-2011, 11:58   

Ja podkręciłem na 177 PS przy 3680 obr/min a moment to 360nM przy 2200obr/min
Seryjnie było 144 PS 3700 obr/min i 315nM 2700 obr/min.
Moment się cofną do tyłu o 500 obr i teraz mocno wciska w fotel.
Zarzyczyłem sobie u tunera żeby skupił się na przyspieszeniu.
Auto dynamicznie przyspiesza do 180km/h a póżniej to zależy od wiatru ;) .
Ze względu na DPF i koło dwumasowe nie zdezydowąłem się na 390nM a spokojnie można było tyle uzyskać.
P.S.
Mój silnik to BWC.
Tuning w http://www.kreatormocy.pl
 
 
w_dobro 
Forumowicz


Auto: Grandis 2.0 DID 2006 Raliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Mielec
Wysłany: 25-03-2011, 12:03   

daneczek76 napisał/a:
żadne salony czy dilerzy oni wgrywają tz gotowce i tyle. Zgłos się do dobrego tunera on sprawdzi stan turbiny itd. , i dostaniesz wirusa stosownego do potrzeb.
Oczywiście hamownie masz u tunera i sprawdzi ci czy ci sprzęgło wytrzyma czy nie wysra sie po nie długim czasie. Pamiętaj soft trzeba dostosować, sprawdzić, a nie wgrać i jeździć.
Naprawdę dobry wirus to Masters: http://www.tdi-tuning.pl/ to - Wawa,
http://www.jetronik.pl/ - Wrocław,
http://www.chiptuning.auto.pl/



g..wno prawda kolego .. zrobiłem tunning w salonie to że Twoje doświadczenie i przekonanie jest inne to twój problem

[ Dodano: 25-03-2011, 12:04 ]
ile można podnieść moc silnika z MY2006 czyli silnik BSY
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 25-03-2011, 19:02   

Znalazłem taki wykres dla Grandisa DID z 2005 roku silnik BSY.
Zrobiony bezpieczny program:

http://diesel-tuning.pl/f..._mod_wykres.jpg

Jest to program bardzo zbliżony do boxa z aso. Dobry tuner powinien trochę przesunąć szczyt momentu na niższe obroty. Biorąc pod uwagę że mamy krótką 1-kę i 2-kę to sprzęgło powinno wytrzymać. Wtedy też uzyskuje się mniejsze spalanie. Bo na 6 jedziesz 2100 obr/min i masz 100 km/h i jesteś bliżej maksymalnego momentu czyli silnik ma lekko i pali jakieś 0,3 l mniej. Przynajmniej u mnie tak jest. ;)
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-03-2011, 13:33   

Sprzęgło dostaje najmocniej nie na 1 i 2 biegu tylko na 5 i 6 dlatego przesunięcie momentu niżej nie byłoby mądre. Ogólnie wykresik niezbyt liniowy ze sporymi wahnięciami.
Pozdrawiam
_________________
Pieniek
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 30-03-2011, 17:20   

Sprzęgło skłąda się z docisku tarczy łożyska i koła dwumasowego. ;)
W Grandisie najdroższe jest koło dwumasowe które kosztuje ok 5000,- netto w ASO. I przy podnoszeniu mocy należy zawsze ustawiać program tak aby moment rósł płasko i płasko spadał to wtedy nawet jak szczyt jest wcześniej to nic się nie dzieje z dwumasem.
Masz racje że jak zwiększysz moc ze 140 na 180 PS to tarcza sprzęgła ( 1000 pln) dostaje w kość na 5 i 6 biegu, ale jest to część na 200 kkm a dwumas na 2 razy tyle.
Wielu tunerów podnosi moment zbyt mocno ( wykres idzie ostro w górę i później gwałtownie spada) i wtedy tarcza i dwumas nie wytrzymują.
 
 
4tepian 
Forumowicz
4tepian

Auto: Grandis 2.0 DID instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-06-2013, 15:39   

Witam,
znalazłem coś takiego : http://allegro.pl/show_it...0e001eacd0b5fa5

co o tym sądzicie?

mam wersję 2.0 DID 136 km - przydała by się lepsza dynamika w tasie, bagaż , pasażerowie może box i już jest problem przy wyprzedzaniu...

pzdr
_________________
4tepian
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 19-06-2013, 16:16   

Jaki masz przebieg?
Skąd wiesz czy auto ma te fabryczne 136PS?
Skąd wiesz czy turbina dobrze ładuje?
Co będzie jak kupisz tego boxa przy niesprawnym silniku?

Musisz zmierzyć auto, wgrać program po kablu i zmierzyć przyrost.

To jedyna słuszna metoda. Jak dobrze się zakręcisz to za 1000 pln ci zrobią w Warszawie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.