Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik prędkości jazdy?
Autor Wiadomość
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 20-01-2010, 18:05   

avangarda, ja też miałem takiego Colta ( nawet dwa 1,3 i 1,6 GTi oba C5x ) i oba miały linkę pociągniętą do prędkościomierza .... w Coltach C5x nie ma Vss

zobacz dokładnie jakiego masz manuala ... 4G15 tak ..... ale jaki rocznik bo np. w Coltach 92-95 CA0 już nie było linki tylko właśnie Vss .... ten sam silnik ale inny rocznik :wink:

avangarda napisał/a:
skoro nie mam vss to co może być przyczyną objawów identycznych w 100% z padającym czujnikiem...?


nie rozumiem .... nie działa ci prędkościomierz ?
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20-01-2010, 21:55   

szpala85 napisał/a:
zobacz dokładnie jakiego masz manuala ... 4G15 tak ..... ale jaki rocznik bo np. w Coltach 92-95 CA0 już nie było linki tylko właśnie Vss .... ten sam silnik ale inny rocznik :wink:
4g15 1989r. tak pisze w manualu, czyli idealnie do mojego pasuje... :?
szpala85 napisał/a:
nie rozumiem .... nie działa ci prędkościomierz ?
poczytałam na necie o objawach padającego vss, objawy takie, że po CAŁKOWITYM zatrzymaniu trzyma idealnie obroty a w czasie jazdy jakby zacina sie na około 1500 rpm, pozatym przed regulacją krokowca i przepustnicy trzymał niziutkie obroty (500-600) co też jest objawem padającego czujnika (bo nie pływały tylko były niskie). Ale okej, póki nie sprawdzę to nie będę się upierać, po prostu objawy pasują bardzo do tego, boskoro to nie czujnik to co może dawać takie objawy jeszcze...?
_________________
 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-01-2010, 22:26   

Z tego co wiem, to ten czujnik znajduje się w liczniku.
Burst robiąc komputer pokładowy do C5xA właśnie z tamtąd brał sygnał prędkości do komputerka.
Gdzieś w dziale Lancer C6x jest temat komputerka. Tam znajdziesz wszystko

http://forum.mitsumaniaki...ter+pok%B3adowy

tutaj, ale widzę tomat został już okrojony z postów!!
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20-01-2010, 22:37   

docencik87, kolega Burst lancerkiem C6x pomyka i zrozumiałam z postów, że to przy nim kombinował. Ja upieram się, że ten impulsator tam jest, ale jak widać zdania są mocno podzielone hehe, jutro popołudniu wszystko stanie się jasne...
_________________
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 20-01-2010, 22:53   

szpala85 napisał/a:
4G15 tak ..... ale jaki rocznik bo np. w Coltach 92-95 CA0 już nie było linki tylko właśnie Vss .... ten sam silnik ale inny rocznik
szpala85, w CAx nie było silnika 4G15 to po pierwsze, po drugie w CAx linka jest do końca produkcji dopiero w CJx jest 100% elektroniczny licznik.
Sylwia, podmień najpierw licznik i potem szukaj dalej.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20-01-2010, 23:16   

londolut napisał/a:
podmień najpierw licznik i potem szukaj dalej
z golfa II może być? :P :D nie mam możliwości za bardzo, więc pozostaje mi go po prostu rozkręcić i sprawdzić w ten sposób. Zachciało mi się kombinować z przepustnicą i teraz mam za swoje, a wszystko było dobrze i chciałam przedobrzyć :-D pytałam kolegę Krzyżaka bo może rzeczywiście coś zostało przeoczone przy regulacji (choć wątpię), ale milczy jak narazie...
_________________
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-01-2010, 23:16   

londolut napisał/a:
w CAx nie było silnika 4G15 to po pierwsze
Były, ale na niektóre rynki.
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21-01-2010, 02:22   

avangarda napisał/a:
objawy takie, że po CAŁKOWITYM zatrzymaniu trzyma idealnie obroty a w czasie jazdy jakby zacina sie na około 1500 rpm, pozatym przed regulacją krokowca i przepustnicy trzymał niziutkie obroty (500-600) co też jest objawem padającego czujnika (bo nie pływały tylko były niskie). Ale okej, póki nie sprawdzę to nie będę się upierać, po prostu objawy pasują bardzo do tego, boskoro to nie czujnik to co może dawać takie objawy jeszcze...?


no to masz przebicia na kablach WN :wink: ..... przecież czujnik Vss nie ma wpływu na pracę silnika ( chyba że masz ABS !! )

londolut napisał/a:
szpala85, w CAx nie było silnika 4G15 to po pierwsze, po drugie w CAx linka jest do końca produkcji dopiero w CJx jest 100% elektroniczny licznik.


rzeczywiście .... już całkiem mi się pomieszało :roll:
swoją drogą ciekawe że w Coltach CAx nie ma jeszcze Vss ...np w moim Galancie 1994 rok juz jest wszystko elektryczne ...
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 21-01-2010, 02:52   

Hugo napisał/a:
londolut napisał/a:
w CAx nie było silnika 4G15 to po pierwsze
Były, ale na niektóre rynki.
I nazywało się Proton ;)
avangarda napisał/a:
Zachciało mi się kombinować z przepustnicą i teraz mam za swoje, a wszystko było dobrze i chciałam przedobrzyć :-D
Nie ruszaj kupy bo będzie śmierdziało... ;)

Sprawdź jeszcze kopułkę i palec jeśli coś jakby zacina/przerywa.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21-01-2010, 02:54   



:oops: cofam to co napisałem :oops: jest Vss ....
po stronie pasażera rozbierasz tapicerkę ( tam gdzie nogi ) i ukazuje ci się 13 pinowa Białą wtyczka , jest to pin 12 -sty :oops:
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21-01-2010, 07:05   

szpala85 napisał/a:
no to masz przebicia na kablach WN
sprawdzę
londolut napisał/a:
Sprawdź jeszcze kopułkę i palec jeśli coś jakby zacina/przerywa.
wymieniane jakieś pół roku temu
szpala85 napisał/a:
po stronie pasażera rozbierasz tapicerkę ( tam gdzie nogi ) i ukazuje ci się 13 pinowa Białą wtyczka , jest to pin 12 -sty
jakaś nowa wersja :D ale sprawdzę
_________________
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-01-2010, 19:25   

londolut napisał/a:
I nazywało się Proton
Oraz Mitsubishi Colt :wink: Widziałem nie raz na sprzedaż.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-01-2010, 22:19   

szpala85 napisał/a:
cofam to co napisałem jest Vss ....
po stronie pasażera rozbierasz tapicerkę ( tam gdzie nogi ) i ukazuje ci się 13 pinowa Białą wtyczka , jest to pin 12 -sty

I podejrzewam, że jest on podłączony właśnie do licznika.
ECU w C5x podczas jazdy na luzie podbija obroty tak do ok 1300 obrotów.
Skądś musi w końcu brać sygnał, że samochód jedzie!!
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21-01-2010, 22:32   

docencik87 napisał/a:
ECU w C5x podczas jazdy na luzie podbija obroty tak do ok 1300 obrotów.
a nie powinien i wcześniej tak się nie działo.
docencik87 napisał/a:
Skądś musi w końcu brać sygnał, że samochód jedzie!!
i właśnie o to mi się rozchodzi od pierwszego posta w tym temacie... niestety nie mam sposobności narazie się o tym przekonać, miś musi poczekać kilka dni na diagnozę
_________________
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21-01-2010, 22:41   

Cytat:
I podejrzewam, że jest on podłączony właśnie do licznika.


do licznika jest podłączona tylko linka :wink:
ale kabelek sygnałowy też jest :lol: jak widać :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.