Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wielkośc opon do Pajero I
Autor Wiadomość
Ralf76 
Nowy Forumowicz
Ralf76

Auto: Pajero I 2,5 benzyna 1987
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-12-2009, 16:57   Wielkośc opon do Pajero I

Witam wszystkich po raz pierwszy na forum. Kilka dni temu kupiłem pajero I 2,6, krótki, ze zdejmowanym dachem (rocznik '87). Poszukuję wiadomosci na temat rozmiaru opon jakie można założyć bez podnoszenia zawieszenia. Wg tego co znalazłem to optymalne wydają się 31/10,5 R15 (np BG Goodrich MT). Czy się nie mylę? pozdrawiam.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 16-12-2009, 19:39   

Witaj na forum i miłego użytkowania Miśka :)
Ralf76 napisał/a:
Wg tego co znalazłem to optymalne wydają się 31/10,5 R15 (np BG Goodrich MT

Zmieścić się powinny tylko zależy do jakiej jazdy?? Jeśli 60-70% teren to MT, jesli 40-50% teren to raczej AT choć AT słabo robią w błocie->> momentalnie się zatykają to na szosie dośc dobrze się spisują.MT dobrze robią w terenie ale jeśli troszkę deszczowej wody na drodze lub ubity śnieg to należy pamiętać o dłuższej drodze hamowania i sporych tendencjach poślizgu bocznego Jeśli nowe opony MT to ostre kanty "klocków" na początku w miarę trzymają ale z biegiem użytkowania to te trzymanie maleje.MT większy hałas niż AT.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Ralf76 
Nowy Forumowicz
Ralf76

Auto: Pajero I 2,5 benzyna 1987
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-12-2009, 19:48   

Dzięki za rady. Częściej w teren choć różnie ciężki, głównie błotniste i piaszczyste lesne i polne drogi (foto ptaków itp). Na szosy raczej jako dojazd do lasu, dlatego raczej myślałem o MT. Pozdrawiam.
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 19-01-2010, 20:22   

taki romiar mieści się bez kłopotu powinno zmieścic sie też 32x10,5 ja ostatnio założyłem na pajeraka I 33x12.5 mieści się tylko parę ale jest (wogóle był to long) mianowicie tył się troche ociera czassem ale tak w granicy tolerancji no i priorytet taki rozmiar nie wchodzi na fabrycznej feldze potrzebne mniejsze ET. ale osobiście najbardziej polecę 32x11.5 najlepszy bo :
1. wysoki (wchodzi na fabrykę)
2. w terenie na błotko szerokość opon to ich duża sprawność nie zakopię się tak szybko
3. 4x4 włączaj wtedy tylko przed przeszkodą bo taki rozmiar kopie po sprzęgiełkach oraz przegubach
4. jeden z tańszych rozmiarów calowych (nie mylić z tanim wogóle)
Ostatnio zmieniony przez jabol66 20-01-2010, 09:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 19-01-2010, 20:41   

jabol66 napisał/a:
taki romiar mieści się bez kłopotu powinno zmieścic sie też 32x10,5

zmieścić się zmieści natomiast różnica pomiędzy 31 a 32 w wysokości mostu->>gruszki od podłoża to zaledwie (a może aż :? ) 1,25cm natomiast obciążenie dla mechanizmów dużo większe skracające żywotność
jabol66 napisał/a:
założyłem na pajeraka I 33x12.5 mieści się tylko parę
bez przeróbek weszła :shock: :shock: nie wierzę że tylko tył dociera a przód przy skręcaniu ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 20-01-2010, 09:12   

jawaldek napisał/a:
jabol66 napisał/a:
taki romiar mieści się bez kłopotu powinno zmieścic sie też 32x10,5

zmieścić się zmieści natomiast różnica pomiędzy 31 a 32 w wysokości mostu->>gruszki od podłoża to zaledwie (a może aż :? ) 1,25cm natomiast obciążenie dla mechanizmów dużo większe skracające żywotność
jabol66 napisał/a:
założyłem na pajeraka I 33x12.5 mieści się tylko parę
bez przeróbek weszła :shock: :shock: nie wierzę że tylko tył dociera a przód przy skręcaniu ??

Co do pierwszego wysokość mostu zmieni się więcej to co piszesz to teoria szerokość opony i ciśnienie eksploatacyjne ma duży wpływ na wysokość opony, co do tego czy kopie taka guma po moście nie neguje. A druga kwestia to naprawde żadnych przeróbek i tylko tył się trze (oczywiście inne felgi) -25ET
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-01-2010, 11:21   

jabol66 napisał/a:
Co do pierwszego wysokość mostu zmieni się więcej

to znaczy ile?? opona 31" ma średnicę 77,5cm a 32" średnica 80cm->>różnica 2,5cm dzieląc to na 1/2 wychodzi 1,25cm
jabol66 napisał/a:
ciśnienie eksploatacyjne ma duży wpływ na wysokość opony
masz rację->> na szosie 2atm a w terenie nawet 0,8atm to i się obniży.Padną pytania ->> a opona z felgi nie spadnie->> nie->> jeśli jest założona dodatkowo dętka oraz specjalny kołnierz na feldze->> ale to już przeróbka o nazwie->> OFF-ROAD BEADLOCK EXTREM KOŁA TERENOWE (Allegro 891644835) Powracam do pytania o opony 33" jak się sprawują na przedniej osi,nic nie ociera przy maksymalnym skręcie nawet jeśli felga ma -25ET i przy szerokości jaką podałeś 12,5 czy była potrzebna przeróbka w postaci założenia dodatkowych fartuchów na nadkola aby po szybach (i nie tylko) bocznych nie chlapało??
jabol66 napisał/a:
33x12.5 mieści się tylko parę ale jest
pisząc parę miałeś na myśli jakąś konkretną oponę/y podaj namiary
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 21-01-2010, 22:16   

opona w w/w rozmiarze GT radial (bo cena dobra 400szt) z przodem nie ma żadnego problemu podeślę niedługo parę fotek ociera tylko tył ale to od załadunku w aucie zależy też no i druga sprawa błota na szybach :roll: :evil: jest a w zasadzie było dużo, teraz nie ma problemu troche gumy na nadkola i jest spokój

[ Dodano: 21-01-2010, 22:23 ]
jawaldek napisał/a:
jabol66 napisał/a:
Co do pierwszego wysokość mostu zmieni się więcej

to znaczy ile?? opona 31" ma średnicę 77,5cm a 32" średnica 80cm->>różnica 2,5cm dzieląc to na 1/2 wychodzi 1,25cm

nie powiem ile bo każdy przypadek jest inny ale podam przykład na felge 6,5 lub 7 calową założysz 35x13,5 i dobij ciśnienie na 1,8 i masz prawie 37" oczywiście MT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.