Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silniczkiem krokowym LPG!
Autor Wiadomość
Szymon20b 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1G 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Łańcut
Wysłany: 20-01-2010, 23:54   Problem z silniczkiem krokowym LPG!

Witam mitsubishi g1 93r 2.0. Mam taki problem kupiłem auto po bardzo okazyjnej cenie problem jest taki ,że żeby odpalić auto muszę zdjąć klemę akumulatora na włączonym zapłonie i założyć z powrotem czekać aż się odezwie silniczek krokowy dopiero wtedy mogę odpalić samochód w przeciwnym razie strzela w przepływce. Nie muszę mówić że jest to uciążliwe bo po każdym zgaszeniu auta trzeba zaglądnąć pod maskę. Dwa chyba mi walnął przepływomierz bo strzeliło z niego strasznie teraz odpala ale od razu gaśnie. Oczywiście cały czas świeci kontrolka check engine. Wiem że niezbyt opisałem temat ale może macie jakieś pomysły. Z góry dziękuje za każdą wskazówkę.
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-01-2010, 00:07   

no to na dzień dobry proszę ładnie odpiąć przepływomierz i jeździć żeby czegoś nie uszkodzić i czym prędzej kupić nowy (używany) proszę bardzo bardzo tanio jest jeden na allegro tylko:

http://allegro.pl/item884...eclipse_1g.html

a potem proszę ładnie wywalić ten gaz z tego autka i zamontować sekwencję (jak masz zbiornik to jak sprzedasz to co masz niewiele zainwestujesz, też zależy jakie elementy dobierzesz)

albo zamontować "klapkę antywybuchową", na szybkości znalazłem taką:

http://allegro.pl/item889...ystrzalowa.html

pozdrawiam
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Szymon20b 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1G 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Łańcut
Wysłany: 21-01-2010, 00:16   ehh

jak dla mnie to mogę na benzynie jeździć samej nawet bo i tak dużych dystansów nie pokonuje nie muszę do pracy nim dojeżdżać od tego mam poloneza;p , ale jak Myślisz co z tym krokowcem chyba sam sie powinien na zapłonie włączać a nie jakieś stykanie otwieranie maski i odpinanie akumulatora. ??
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-01-2010, 00:28   

coś masz nietak i to poważny błąd musi być, krokowiec po wyłączeniu silnika wchodzi na 129 krok i cofa się na 90, przy odpalaniu cofie się chyba do 0 i ustawia na 30 i czeka na odpalenie auta. niespotkałem się ani nie słyszałem o takiej anomalii żeby trzeba było odpinać klemę... musisz sczytać błędy z kompa i dowiedzieć się co jest dokładniej grane... wtedy jak będziesz miał listę błędów załóż nowy temat i będziemy pomagać....

po wymianie przepływki odepnij klemę minusową, potem odpal i pojeździj na benzynie, potem odczytuj błędy przy pomocy diody albo podłącz pod laptopa (jak masz laptopa z portem COM/szeregowym mam schematy i potrzebne programy)

[ Dodano: 21-01-2010, 00:38 ]
co do podpięcia diody gdzieś na forum to było

pozatym jak będziesz miał czas posiedź trochę w dziale technicznym, poczytaj, znajdziesz dużo przydatnej wiedzy na temat diagnostyki i regulacji misiów. po kupnie warto przejżeć co tam pod maską jest namącone

albo znajdź kogoś z Twoich okolic z garażem i wiedzą kto w ramach klubu zajrzy Ci pod maskę i pomoże w czym trzeba, ja bym zajrzał ale trochę daleko...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Szymon20b 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1G 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Łańcut
Wysłany: 21-01-2010, 13:29   

aha no nie odpalało bo wywaliło dziurę w dolocie zamontowałem kolanko z powrotem i odpala tylko kurde ten silniczek krokowy nie cofa się właśnie dopiero jak akumulator odepniesz i podepniesz parę razy chyba mnie czeka wizyta u elektryka bo innej opcji nie widzę... :( A swoją drogą to myślę tak samo że taki gaz to można sobie do łady zamontować albo do poloneza a nie do takiego auta
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-01-2010, 14:34   

Szymon20b napisał/a:
odepniesz i podepniesz parę razy chyba mnie czeka wizyta u elektryka bo innej opcji nie widzę...


Spróbuj zrobić reset kompa i nauczyć auto wolnych obrotów. Robi się to tak:
1. Odłącz kleme od Akumulatoranaokoło1min.
2. Podłącz ponownie
3. Odpal samochód na i pozostaw na około 5 min, nie włączając przy tym żadnych odbiorników elektrycznych (światła, radio, wycieraczki itp.) oraz nie ruszaj kierownicą.
4. Zgaś silnik, odpal ponownie i przejedź się około 1 km, używając pełnego zakresu obrotów.

Oczywiście wszystkie czynności wykonujesz na PB.

Cytat:
A swoją drogą to myślę tak samo że taki gaz to można sobie do łady zamontować albo do poloneza a nie do takiego auta


100% racji, w tym wózku tylko sekwencja.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 21-01-2010, 23:49   

Adaho_krak napisał/a:
100% racji, w tym wózku tylko sekwencja.
ja mam zwykły i ZERO problemów od 3 lat ZERO strzałow kichniec i temu podobnych falowan na obrotach spalanie od 9-12 l gazu . odpala z gazu przy -20 bo sprawdzałem , oczywiscie sekwencja to sekwencja bez dwóch zdan ale ...
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-01-2010, 00:08   

barteski, miałem 2 gen. LPG i teraz mam sekwencje. Porównując 2 gen. trzeba dbać o regulacje na wiosne i jesień, spadek mocy, ryzyko wystrzału to mówi samo za siebie. W sekwencji zero możliwości wystrzału, zero spadku mocy. O spalaniu nie wspomnę, ja miałem mikser rozkręcony i auto w miare jeździło, ale spalanie w mieście 17l LPG. Teraz na sekwencji auto jeździ znacznie lepiej i spalanie max 13l LPG.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-01-2010, 09:44   

Adamie powiem Ci tak: 2 gen jest nie do jazdy w eclipsie w sumie, ale jak ją przerobisz na 1 gen (bez krokowca) i zamontujesz Blosa (nielegalny niestety) to auto jedzie :) może niema hamowania silnikiem jak na PB i na Sekwencji ale regulowałem takiego blosa kilka razy w tym raz w Eagle Talon'ie i muszę przyznać że nie taki diabeł straszny... szkoda że trzeba u znajomych przeglądy robić... niewiem czemu Blos niedostał homologacji...

Blos nieposiada zwężki dolotu powodująca spadek mocy na PB i minimalizuje spalanie i spadek mocy na gazie.

Gaz typu "mixer" i typu "mixer+krokowiec" czyli 1 i 2 gen mogą się schować przy blosie, a blos przy sekwencji...

A teraz trochę offtopa ;) Sekwencyjny wtrysk ciekłego gazu LPI Vialle czyli V gen. jest najlepsza, odsyłam na neta do lektury... szkoda że ta instalacja jeszcze taka droga i nieznana przez instalatorów w polsce, ale za kilka lat każde auto będzie na tym śmigać... puki co koszt montażu w silniku 2.0 R4 czyli eclipsa ->8600zł, szacowane spalanie 90% spalania benzyny ;)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Szymon20b 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1G 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Łańcut
Wysłany: 22-01-2010, 09:55   

W poniedziałek sie ustawiłem z elektrykiem znajomym ma do tego popatrzeć jak się nie da to demontuje ten gaz w pierony :p
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-01-2010, 10:16   

Możesz zostawić instalacje, wywalić mixer i kupić blosa:

http://www.allegro.pl/ite...ani_kurier.html

(firma Ph Jacuś godna polecenia, to nie reklama! robiłem u nich zakupy, mają szybką i tanią wysyłkę i dobre/nowe produkty, z gwarancją niema problemu)

albo zostawić tylko podstawy instalacji czyli zbiornik, miedź zasilającą reduktor, elektrozawór gazu w stanie ciekłym, obudowy filtrów (bo wkłady filtrów lepiej wymienić co 10tys km) i zamontować sekwencyjny wtrysk, powinien to ogarnąć średniozaawansowany elektryk albo sam też dasz radę jak rozróżniasz kolory ;p

Podstawowy zestaw na którym normalnie się jeździ:

http://www.allegro.pl/ite...g_300_plus.html

A to zestaw już taki lepszej jakości, lepszy reduktor i lepsze wtryskiwacze, w zestawie ze stagiem nic lepszego nie kupisz, naprawde dobry zestawik jak do eclipsa:

http://www.allegro.pl/ite...pion_240km.html

Ja kupiłem Ecli z sekwencją ale bardzo słaby reduktor, słabe wtryskiwacze, źle zamontowana i źle wyregulowana, kupiłem do niej nowy reduktor KME Silver za 250zł, nowy komputer Stag 300+ (ten sam co jest teraz w w/w zestawach) dałem za niego 550zł, kupiłem filtry o większej przepustowości w sumie 100zł, najlepsze wtryskiwacze na rynku Matrix HD 544 (580zł) kabel do laptopa do programowania (60zł) i teraz mogę powiedzieć że auto jeździ świetnie :) wcześniej wogóle niejeździło, instalator był partaczem a właściciel idiotą... sprzedał z tego powodu auto miesiąc po kupnie... :)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Szymon20b 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1G 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Łańcut
Wysłany: 22-01-2010, 10:30   

ja mam blosa w tym nawet ładnie to jedzie na tym gazie tylko żeby tak elektryki nie chrzaniło bo mnie wkurza takie odpalanie co chwile ale jak jade tankować to puszczam powoli sprzęgło na 2 żeby go zgasić i wtedy jak nie wyłącze zapłonu to mogę ją normalnie odpalić :P tylko jak zapłon wyłącze to trzeba od nowa klemę ściągać. A jeszcze co do tego resetu skąd będe wiedział że komputer się zresetował obie klemy mam odpiąć ??
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-01-2010, 11:23   

książka mówi, odpiąć minusową na 10 sekund ale w kręgach mówiąc można nawet na 10 minut dla pewności

puki nie zlokalizujesz uszkodzeń to nic Ci nieda resetowanie niestety

zrób z tym blosem tak żeby nie strzelał! pierwsze słyszę żeby blos strzelał... blos musi być zamontowany rurą gazową do góry najlepiej pionowo, jest tam mowa w instrukcji blosa że dopuszczalne jest przechylenie -72/72 stopnie czyli odchylenie 18 stopni od pionu, niewięcej, jak masz zamontowanego do góry nogami albo poziomo to już wiem czemu Ci strzela...

co do reszty to niemam pojęcia co się dzieje... niestety przez internet więcej nie wywnioskuję, bo z takim przypadkiem żeby odłączać co chwilę klemę się nie spotkałem i jest to dla mnie odosobniony przypadek, musi Ci pomóc ktoś kto może to pomacać i zobaczyć na miejscu... ;/
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Szymon20b 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1G 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Łańcut
Wysłany: 22-01-2010, 17:32   

To jeszcze zapytam bo nie chce już osobnego wątku pisać za 20 zł zrobiłem 40 km na gazie to chyba nie jest normalne obroty w normie 900\1000 w zależności czy dmuchawa chodzi.I na tym gazie nie można jej też przycisnąć przy 4500/5000 zamula ją i nie chce się dalej kręcić. Strasznie wysokie spalanie 25lpg na 100 km w takim wypadku lepiej się opłaca na benzynie jeździć ale przecież to nie powinno przy spokojniej jeździe tyle palić... Spada mi czasem wtyczka od sterownika(czujnika) wolnych obrotów można coś takiego kupić cały ten sterownik ?? Dziękuje wam bardzo za każdą opdowiedź <piwo>

[ Dodano: 22-01-2010, 18:02 ]
aha i na blosie jest pokrętło i szersza śruba do regulacji u mnie i jedno i drugie zakręcone na maks jak odkręce to obroty idą w górę.
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-01-2010, 02:57   

regulacja blosa:

http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf

zapraszam do lektury, uważnej, najlepiej wydrukować i do garażu i pojeździć...

masz złą mieszankę

ja płacę 16-18zł na trasie za 100km, 20-22zł w mieście :)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.