Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
CDI- zapłon z wyładowaniem pojemnościowym
Autor Wiadomość
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-01-2010, 12:05   CDI- zapłon z wyładowaniem pojemnościowym

Witam, kiedyś coś usłyszałem o wzmacniaczu zapłonu. Urządzenia takie służy do generowania pewniejszej iskry o większym napięciu i mocy. Dzisiaj siedziałem na alledrogo i znalazłem dwie oferty:

http://allegro.pl/item870..._blaster_2.html
http://allegro.pl/item871..._blaster_2.html

Zaczęło mnie to interesować, bo to że trudniej zapalić mieszankę LPG z powietrzem niż przewodzącą prąd mieszankę benzynową. Ze względu na to że jeżdżę na LPG zainteresowało mnie to. Tym bardziej że w opisie piszą nawet:

"Bezsprzeczne zalety systemu CDI predestynują go do stosowania nie tylko w rasowych autach wyczynowych i autach sportowych, ale również np. w autach wyposażonych w instalację LPG (wymagane wyższe napięcie i energia zapłonu, niż dla benzyny)..."

Przerabiał ktoś coś takiego? Bo zastanawia mnie to jak to się ima do wytrzymałości świec, kabli WN i oryginalnej cewki zapłonowej... Bo w opisie piszą że : napięcie wyjściowe 450 - 480V (napięcie na wyjściu z modułu do cewki zapłonowej). To znaczy że oryginalna cewka zamiast zasilanie 14V dostaje 480? Pozatym czy da się to zastosować do Eclipsy gdzie jest jeszcze PowerTranzystor? Trzaba by ten wzmacniacz zamontować za PowerTranzystorem przed samą cewką...

[ Dodano: 22-01-2010, 12:35 ]
znalazłem instrukcję podłączenia

http://www.msdignition.co...nstructions.pdf
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 22-01-2010, 15:16   

Może się mylę ale pamiętam taki kit z czasów jak miałem Sierrę. Miało to sens przy silnikach 6 garów i więcej. Patent polegał na tym że iskra pojawiała się jedynie na świecy ,która miała w danym momencie palić. (Stare V6 Forda miały "zapłon parami") Zwiększało to energie iskry i w teorii poprawiało spalanie mieszanki. Jakkolwiek w Ecli jest zapłon elektroniczny ,który Już tak fabrycznie działa.

Jakkolwiek jeśli weźmiemy pod uwagę ogólnie koncepcje wzmocnienia iskry przez jakiś "ignition amplifier" to ma to sens o ile zamierzasz "doprężyć" silnik. W innym wypadku nie da to nic ... no może z wyjątkiem zwiększenia masy auta = mniej koni na kilogram = gorsze osiągi.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-01-2010, 03:03   

HouseM zapraszam więc do manuala eclipsów ponownie ;p to nie miało być wredne :*

w ecli jest sterowanie przez PW ale zapłon jest parami :)

bez przesady ale jak dociążę go dwoma kilogramami to tak jakbym obiad pożądny zjadł...

chodzi mi o montaż tego albo do zwykłego wolnossaka albo do turba, z tym że mówimy o LPG czyli o mieszance która nielubi prądu tak jak PB...już teraz na zwykłym silniku bez przeróbek widzę na oscyloskopie elektronicznym odchyłki w czasach zapłonu na LPG, objawia się to praktycznie niczym, ale wprowadza mnie w zastanowienie czy da się to poprawić...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 23-01-2010, 17:37   

Może się mylę ale tego typu zakłócenia jakie widzisz na oscyloskopie prawdopodobnie wyeliminowało by chociażby zastosowanie kabli z opornością rzeczywistą zamiast popularnie montowanych z oporem biernym. Czyli zamiast 6,3 kΩ/metr to zastosować przewody 15 kΩ/metr.
Jakkolwiek podkreślam ,że to tylko teoria. A jak sam stwierdziłeś "objawia się to praktycznie niczym" więc ja darował bym sobie ten zbędny (na mój gust) wydatek.

Do czego zmierzam.
Jeśli jesteś skory poświęcić 650zł na modyfikację ,która już nawet w teorii niewiele zmienia to ja jak najbardziej jestem zainteresowany poznaniem wyników tego eksperymentu. Lubie uczyć się na cudzych błędach :D :D

PS. Jeśli jednak bardziej chcesz skupić się na tym silniku turbo ,o którym gdzieś wcześniej pisałeś to myślę ,ze to 650zł to można by zainwestować w porządny DUŻY Intercooler i fachowe orurowanie do niego.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2010, 21:40   

Note: An MSD 6 Series cannot be used with distributorless ignition systems (DIS).

Niestety,nie można zamontować tego systemu w eclips.
zenek_bb, Ty potrzebujesz DIS-2 tej samej firmy.
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-01-2010, 00:12   

dziękuję Ci za zainteresowanie 4g63colt

jak kupię podzielę się oczywiście spostrzeżeniami....
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.