Mój kolejny "genialny" pomysł |
Autor |
Wiadomość |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 22-01-2010, 12:19 Mój kolejny "genialny" pomysł
|
|
|
Przyszedł mi do głowy pewien pomysł.
Potrzebuję zaworek, który płynie reguluje ilość przepływającej cieczy. W układzie nie ma żadnych ciśnień, bo płyn opada grawitacyjnie. Płynem tym jest olej. Zaworek przykładowy wygląda tak: http://www.allegro.pl/ite...o2_wys_6zl.html
Ale żeby nie było za łatwo to sterowanie zaworem musi być w innym miejscu niż sam zawór, więc potrzebny jest taki zawór "w wersji" elektrycznej, a nie manualnej + układ sterujący pracą tego zaworu (potencjometr lub ew. układ zmieniający stopień otwarcia zaworu razem z obrotami silnika).
Kolejny ważny parametr to cena max do 100-150 zł za komplet: zawór + sterownik.
Czy ma ktoś jakiś pomysł (najchętniej z linkiem do danego urządzenia)
Zaznaczam że nie znam się na elektronice i trzeba mi tłumaczyć jak krowie na rowie
P.S. Ciekawe kto się domyśli do czego to ma służyć |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2010, 12:43
|
|
|
Pytanie o jaki kąt obraca się gałka na zaworku, do zdalnych regulacji dobre są serwa od modeli zdalnie sterowanych, ale one mają kąt obrotu w granicach 90 st...
http://allegro.pl/item879...od_rc_team.html
Generalnie fajne rzeczy można budować bazując na częściach z modeli RC
[ Dodano: 22-01-2010, 12:48 ]
cns80 napisał/a: | P.S. Ciekawe kto się domyśli do czego to ma służyć |
Np. jak komuś spala 1l oleju na 100 km, to można sobie zrobić automatyczne dolewanie |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 22-01-2010, 12:53
|
|
|
Luk, najlepszym rozwiązaniem byłby zaworek, który już w sobie ma wbudowane takie serwo, żeby wyeliminować właśnie ten problem obrotu gałki. Urządzenia mechaniczne raczej odpadają ze względu na to że prawdopodobnie uda nie uda mi się ich w całości zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi, a elektronię to dam radę jakoś uszczelnić
Luk napisał/a: | Np. jak komuś spala 1l oleju na 100 km, to można sobie zrobić automatyczne dolewanie | Pudło. Ale chodzi o automatyczne dawkowanie oleju. Niestety prędkościomierz mam linkowy, bo pokusiłbym się o zrobienie czegoś takiego ze sterowaniem prędkością, a nie obrotami. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
Ostatnio zmieniony przez cns80 25-01-2010, 21:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2010, 23:04
|
|
|
cns80 napisał/a: | P.S. Ciekawe kto się domyśli do czego to ma służyć |
Automatyczne smarowanie łańcucha w motocyklu?
Ja takie coś robię z wykorzystaniem układu czasowego AVT1459+byle jaki elektrozawór z samochodu (sterowanie podciśnieniami) Układ ma możliwość sterowania czestotliwością i długoscią impulsu. Działa lepiej niż scottoiler. |
_________________
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 25-01-2010, 08:08
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Automatyczne smarowanie łańcucha w motocyklu? | Bingo
tomekrvf napisał/a: | Ja takie coś robię z wykorzystaniem układu czasowego AVT1459+byle jaki elektrozawór z samochodu (sterowanie podciśnieniami) Układ ma możliwość sterowania czestotliwością i długoscią impulsu. Działa lepiej niż scottoiler. | Już zrobiłeś ? Zechciałbyś się jakoś podzielić tą wiedzą ? Może być PW
Rozwiązałeś jakoś problem zmiany gęstości oleju wraz ze wzrostem temperatury ? |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-01-2010, 23:51
|
|
|
cns80, jak to zamontuje do moto to możemy się spotkać i zobaczysz jak to działa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-01-2010, 20:15
|
|
|
Raczej w połowie lutego - w marcu moto już musi latać. Jak zrobi się cieplej to zabiorę się za wymianę oleju w lagach, regulacje zaworów i przy okazji założę urządzenie do smarowania łańcucha. |
_________________
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
|