| pali 12l/100km przy spokojnej jeździe-co sprawdzić lub wymie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Simones [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-08-2006, 18:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak sie przygladam tematowi i widze, ze chyba doprowadzi to do niezwykle uniwersalnego ale jednoczesnie jakze prawdziwego konsensusu. Miasto miastu nie rowne, spokojna jazda spokojnej nie rowna, benzyna benzynie nie rowna i tak naprawde to chyba jest tyle czynnikow oprocz tych, ze aby moc porownywac spalania nawet tylko 2 roznych aut trzeba by wprowadzic pewne uniwersale typu np.: podobna szerokosc ogumienia, benzyna Shell 95, odcinek 100 km najlepiej trasy (bo i tak kazdy rusza, zmienia biegi itp. w swoim rytmie) w miare na jednym poziomie, obciazenie 1 os. - kierowca (cos jak w "le transporteur"  ) itd. itp. Wtedy mozna by porownywac czyje pali wiecej, a czyje mniej, ktore ma wlasciwe spalanie, a ktore nie... Ja tez sie cieszylem na poczatku, ze to takie oszczedne auto mi sie udalo kupic przy swoich 136KM (jadac nim z Krakowa z 2 osobami wzial ok. 8l/100 przy 160-170km/h i wlaczonej klimie) sobie mysle qrcze rewela !!! Niestety jezdzac po Szczecinie to juz sie szczerzylem jak szczerbaty do sucharow, bo spalanie jak widac w stopce 11l/100km a jak bym jezdzi z gazem w podlodze to i z 13 jak nie 14 by wyszlo. Takze uwazam, ze nie da sie tego w tak prosty sposob porownac, przynajmniej nie przy takich roznicach. Owszem roznice +-5l/100km moga juz byc zastanawiajace, ale nie takie.
 Moja rada? Zatankuj do pelna, przejedz za jednym razem jak naj oszczedniej (ale nie oszczedzaj na wyborze stacji) 50-100km trasy i zatankuj ponownie z tego samego dystrybutora. Jesli wynik bedzie zadowalajacy to ok, a jesli nie to napewno cos jest nie tak, a przyczyn moze byc mnostwo od zapieczonego zacisku hamulcowego po niskie cisnienie sprezania na cylindrach. Tak ja mysle przynajmniej na dzien dzisiejszy, ale moze sie myle...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swees   Mitsumaniak
 
 Auto: Volvo V60 CC T5 2018
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 26 Lip 2006
 Posty: 145
 Skąd: PL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-08-2006, 21:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | E33 palił mi po mieście 12.5 - zmieniłem sondę lambda (stara pokazywała od .0V do .8V) i spalanie w tym samym mieście spadło do 10.7   
 pozdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slawekpurc [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-08-2006, 11:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | dolacze sie do tematu. moj gal 2,5 v6 24v w miescie (wroclaw) pali 12.5 - 13.0 /100km.Jazda srednio oszczedna. Jak trzeba to przycisne troszke ,ale staram sie unikac.
 tak powinno byc?
 ile to wogole pali w trasie bo jeszcze nie sprawdzalem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Golab [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2006, 00:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | moj pali w miescie (mieszkam na Śląsku) 11-11,5 l GAZU, benzynki spalal niecale 11. Niestety na trasie udalo mi sie pozbyc butli gazu ze srednim wynikiem 15 L/100 km   
 ale nie jechalem 110 na 5 biegu ......
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Levinson [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2006, 10:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | moj na gazie pali 11 w trasie, a ok 12,5  w miescie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | roch_27   moderator
 Nutrix Bi-Turbo
 
  
 Auto: Arteon Shooting Brake R
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 70 razy
 Dołączył: 05 Paź 2005
 Posty: 2581
 Skąd: POznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2006, 11:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myślę, że jeszcze trzeba dodac ile znaczy to "w trasie" bo niektórzy gonią powyżej 150km/h inni 120-130   
 Mój bierze w mieście 12-13 (dynamiczna jazda
  ) na trasie spalanie 8-9 (jazda mieszana jednak w wiekszości 130 max) 
 Zobacz raport spalania
 
 pozdro
 |  
				| _________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo   - 26.01.12r - accident
   
 ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drout [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2006, 11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | A mi wyszło na dojazd do Białegostoku 9,3 LPG sama trasa i prędkość ok 90km/h(jazda kolumną samochodów) i to jest najniższe spalanie jakie mi się udało osiągnąć.  Teraz powrót do normy 11-12l/100km LPG |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Golab [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2006, 12:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | dla mnie ta trasa to bylo 180-190 przez cala zawartosc butli ktora wystarczyla na ok 350 km.... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swees   Mitsumaniak
 
 Auto: Volvo V60 CC T5 2018
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 26 Lip 2006
 Posty: 145
 Skąd: PL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2006, 20:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | ostatnio EA5 przebyłem trasę Bydgoszcz - Bielsko-Biała, niedziela rano, dość pusto na drogach, połowa trasy jednopasowa, powoła dwupas. tempomat na 120km/h i wyszło... 7.6l/100km (benzyny). 
 E33 trasa wpierw 130-170, potem miasto (Kraków, korki), z powrotem do 90-100 i spalił 9.5l/100km
 
 pozdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shovel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2006, 22:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Golab napisał/a: |  	  | dla mnie ta trasa to bylo 180-190 przez cala zawartosc butli ktora wystarczyla na ok 350 km.... | 
 gratuluje pomysłu:
 1) zapieprzanie na polskich drogach
 2) zapieprzanie na gazie i katowanie swojego silnika - gaz ma wyższą temperaturę pracy, przy wysokich obrotach w większości instalacji gazowych za wyjątkiem wtrysku w fazie ciekłej gazu jest za mało i silnik spala sam siebie zamiast mieszanki paliwowo powietrznej
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Golab [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2006, 22:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. Nikt nie napisał, że to było w Polsce (bo niby i gdzie ...) 2. Temperatura jakoś nie wzrosła
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shovel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-09-2006, 07:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | ad.2 temperatura cieczy chłodzącej mogła zostać taka sama. liczy się w tym wypadku temperatura w komorach spalania. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bokciu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-10-2006, 20:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do spalanie w miescie to nalezy rozroznic dwie rzeczy. jazda w miesice na zasadzie zapalam auto i robie 30 km jednorazowo po miescie np. jadac do pracy (skrzyzowania ,swiatala  itd) czyli cykl miejski.
 natomiast inna sprawa to jazda miejska na zasadzie - mam do pracy 3 km ,odpalam,jade 3 km ,gasze.za 8 h znowu to samo.za jakoas godzinke do marketu kolejne 2 km ,no moze potem do kolegi na drugi osiedle 3 km....i tak codziennie.
 Tak jak w tym pierwszym przypadku mozemy mowic o jezdzie miejskiej i o spalaniu, to w tym drugim przypadku o spalaniu lepiej nie dyskutowac bo mozna dostać drgawek
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-10-2006, 20:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bokciu, masz racje to dwie rózne kwestie...ale.... porównojąc II gi przypadek to galant z 2.5 nie wypad gorzej niż Cari GDI..... ni potrafie dokałdnie przeliczyć, ale moj za duzo ne pali, co prawda nie przekraczam 3 tys obr bo ne ma gdzie... Pozdrawiam
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bokciu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-10-2006, 21:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcino napisał/a: |  	  | to galant z 2.5 nie wypad gorzej niż Cari GDI | 
 No to to juz jest zastanawiajace.
 To po jakia cholere japoncy wymyslili to GDI skoro nie jest takie oszczedne jak to piszą.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |