Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Nierówne obroty, gaśnięcie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-01-2010, 16:50   

fj_mike dzięki w poniedziałek kupię i wymienię.

[ Dodano: 23-01-2010, 17:46 ]
fj_mike napisał/a:
Czujnik temperatury płynu chłodzącego był winny
Na stronie IC znajduje same 1 pinowe do wskaźnika. Jak znaleźć ten 2 pinowy?
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 23-01-2010, 18:14   

[ Dodano: 23-01-2010, 18:23 ]
fj_mike napisał/a:
Hugo, u mnie wymiana sondy nic nie pomogła. Czujnik temperatury płynu chłodzącego był winny - podaje sygnał do kompa odnośnie dawkowania paliwa.
Koszt nieduży, jakieś 25zł, 10 minut pracy (klucz 13 najlepiej oczkowy). Spróbuj :wink:

a nie mówiłem....
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 23-01-2010, 19:33   

JaGrab3 napisał/a:
a nie mówiłem....


A no mówiłeś :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hugo daj znać jakie będą efekty po wymianie.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-01-2010, 20:42   

Hugo napisał/a:
Na stronie IC znajduje same 1 pinowe do wskaźnika. Jak znaleźć ten 2 pinowy?


sa i te które cie interesuja



koszt ok 58 zł
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 23-01-2010, 20:52   

Ten czujnik wygląda tak



jednopinowy
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 23-01-2010, 21:00   

jednopinowy idzie do licznika, dwu na komputer, za taniec z gwiazdami odpowiedzialny jest ten z dwoma pinami, jednopinowy tylko za wskazówkę.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 23-01-2010, 21:03   

Zatem ja zmieniłem nie ten czujnik. Mam tylko jeden problem. To pomogło. Zastanawiam się tylko jak to zrobiłem :?: Ehh, udany jestem :mrgreen:
Jak tylko będę w PL to sprawdzę co w trawie piszczy :mrgreen:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 23-01-2010, 21:10   

moze przy wymianie poruszałeś tym drugim, on jest ponizej, no i zaczał stykac.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-01-2010, 14:12   

deejay dzięki. fj_mike tak jak wyżej napisano jednopinowy nie ma nic do obrotów silnika. Sam już nie wiem teraz. Pójdę poruszać wtyczkami od obu czujników i się zobaczy co dalej. Jak nic nie da to zamowię ten 2 pinowy.
deejay mógłbym prosić o link do tego czujnika? Naprawdę nie mogę go znaleźć.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-01-2010, 14:43   

Hugo Czujnik InterCars
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-01-2010, 18:28   

robertdg napisał/a:
Hugo Czujnik InterCars
robertdg bez Twojej pomocy ani rusz.

[ Dodano: 25-01-2010, 19:15 ]
Problemem "pływania" wolnych obrotów raczej nie jest ani sonda lambda, ani ten czujnik 2 pinowy. Coś mnie tknęło aby pokręcić śrubą regulacji wolnych obrotów w przepustnicy i jest o niebo lepiej. I zniknęło dziwne syczenie z okolic przepustnicy. Bywa tak, że nie ma absolutnie żadnego falowania albo rzadko kiedy wskazówka zejdzie za nisko i nadwozie zadrży. Także napewno po gruntownym oczyszczeniu przepustnicy latem oraz silniczka krokowego jesienią przepustnica wymaga starannej regulacji. Podejrzewam, że należy odpowiednio "zgrac" ze sobą śrubę zderzakową ustalającą wychylenie przepustnicy ze śrubą bypassu (wolnych obrotów-tą pod czarną zaślepką). Jednak na razie nic nie da się robić przez ten mróz i trzeba zaczekać na cieplejsze dni :roll:
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 21-02-2010, 22:12   

Hugo, czy u ciebie problem dotyczył tylko zimnego silnika.
Ja jestem po wymianie dwupinowego czujnika i żadnej poprawy nie ma.
Problem (przynajmniej u mnie) dotyczy tylko przy paleniu na zimno. Wezmę się za to co napisałeś.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-05-2010, 14:06   

Sprawdziłem oporność czujnika 2 pinowego i na rozgrzanym silniku wynosi 239 Ohm. Z tego co gdzieś wyczytałem powinna wynosić 260-360 Ohm. Czy czujnik, który ma oporność 239 Ohm może powodować zwiększone nawet o 2 l/100 km zużycie paliwa oraz prawie całkowity brak ssania podczas odpalenia zimnego silnika? Jest tak, że go odpalam, pięknie obroty wskakują na ok. 1400, po czym po kilku sekundach spadają gwałtownie na ok. 900 (tak jak na rozgrzanym silniku), a po włączeniu biegu spadają pod obciążeniem jeszcze niżej i karoseria wpada w wibracje. Przeważnie po wyłączeniu biegu "nie mają siły" się podniść i dalej drży nadwozie (co mnie strasznie denerwuje). Z ciekawych objawów dotyczących wolnych obrotów jest jeszcze to, że na rozgrzanym silniku przeważnie jest OK, gaszę silnik, odpalam i jest miodzio, aż za którymś razem jak go odpalę to wolne obroty wynoszą duuużo mniej niż 900 obr./min. i silnik ledwo pracuje. Jak włączę bieg to prawie gaśnie. Wystarczy wtedy, że zgaszę silnik i odpalę od razu ponownie i już pracuje jak marzenie. Ciekawe co go boli? Niestety nie miałem jeszcze czasu sprawdzić sondy lambda, ale zrobię to.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 02-05-2010, 12:07   

Hugo napisał/a:
U mnie średnie spalanie LPG to 13-14 l/100 km. Obroty na zimnym silniku na benzynie nie falują, po przełączeniu na LPG falują w zakresie nawet ok. 200 obr. (różnie). Wykluczyłem już wszystko:nowe świece, kable WN, filtr powietrza, brak nieszczelności pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą, wyczyszczona przepustnica i silniczek krokowy, wyczyszczone masy pomiędzy silnikiem a karoserią, wymieniony łącznik elastyczny wydechu) i bez zmian. Na dobrze rozgrzanym silniku obroty niby OK, ale drży nadwozie (wymieniona naderwana poduszka silnika) i nic. Podejrzewam sondę lambda. Czy może ona powodować falowanie obrotów na zimnym silniku?


mam tak samo jak ty wymieniłem to samo co ty i nic falują obroty na lpg możne jak w końcu dojdziesz co to może być daj znać proszę bo chciałbym sie tego pozbyć
_________________
pablo diablo
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-05-2010, 21:46   

a ktos z was zagladał do silniczka krokowego , czy sie nie przyciana , objawy przerabiałem u siebie :wink: , czyszczenie krokowego pomogło :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.