[EA5A/W 2.5] Nierówne obroty, gaśnięcie na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-01-2010, 16:50
|
|
|
fj_mike dzięki w poniedziałek kupię i wymienię.
[ Dodano: 23-01-2010, 17:46 ]
fj_mike napisał/a: | Czujnik temperatury płynu chłodzącego był winny | Na stronie IC znajduje same 1 pinowe do wskaźnika. Jak znaleźć ten 2 pinowy? |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 23-01-2010, 18:14
|
|
|
[ Dodano: 23-01-2010, 18:23 ]
fj_mike napisał/a: | Hugo, u mnie wymiana sondy nic nie pomogła. Czujnik temperatury płynu chłodzącego był winny - podaje sygnał do kompa odnośnie dawkowania paliwa.
Koszt nieduży, jakieś 25zł, 10 minut pracy (klucz 13 najlepiej oczkowy). Spróbuj |
a nie mówiłem.... |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 23-01-2010, 19:33
|
|
|
JaGrab3 napisał/a: | a nie mówiłem.... |
A no mówiłeś
Hugo daj znać jakie będą efekty po wymianie. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-01-2010, 20:42
|
|
|
Hugo napisał/a: | Na stronie IC znajduje same 1 pinowe do wskaźnika. Jak znaleźć ten 2 pinowy? |
sa i te które cie interesuja
koszt ok 58 zł |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 23-01-2010, 20:52
|
|
|
Ten czujnik wygląda tak
jednopinowy |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 23-01-2010, 21:00
|
|
|
jednopinowy idzie do licznika, dwu na komputer, za taniec z gwiazdami odpowiedzialny jest ten z dwoma pinami, jednopinowy tylko za wskazówkę. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 23-01-2010, 21:03
|
|
|
Zatem ja zmieniłem nie ten czujnik. Mam tylko jeden problem. To pomogło. Zastanawiam się tylko jak to zrobiłem Ehh, udany jestem
Jak tylko będę w PL to sprawdzę co w trawie piszczy |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 23-01-2010, 21:10
|
|
|
moze przy wymianie poruszałeś tym drugim, on jest ponizej, no i zaczał stykac. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-01-2010, 14:12
|
|
|
deejay dzięki. fj_mike tak jak wyżej napisano jednopinowy nie ma nic do obrotów silnika. Sam już nie wiem teraz. Pójdę poruszać wtyczkami od obu czujników i się zobaczy co dalej. Jak nic nie da to zamowię ten 2 pinowy.
deejay mógłbym prosić o link do tego czujnika? Naprawdę nie mogę go znaleźć. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-01-2010, 14:43
|
|
|
Hugo Czujnik InterCars |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-01-2010, 18:28
|
|
|
robertdg napisał/a: | Hugo Czujnik InterCars | robertdg bez Twojej pomocy ani rusz.
[ Dodano: 25-01-2010, 19:15 ]
Problemem "pływania" wolnych obrotów raczej nie jest ani sonda lambda, ani ten czujnik 2 pinowy. Coś mnie tknęło aby pokręcić śrubą regulacji wolnych obrotów w przepustnicy i jest o niebo lepiej. I zniknęło dziwne syczenie z okolic przepustnicy. Bywa tak, że nie ma absolutnie żadnego falowania albo rzadko kiedy wskazówka zejdzie za nisko i nadwozie zadrży. Także napewno po gruntownym oczyszczeniu przepustnicy latem oraz silniczka krokowego jesienią przepustnica wymaga starannej regulacji. Podejrzewam, że należy odpowiednio "zgrac" ze sobą śrubę zderzakową ustalającą wychylenie przepustnicy ze śrubą bypassu (wolnych obrotów-tą pod czarną zaślepką). Jednak na razie nic nie da się robić przez ten mróz i trzeba zaczekać na cieplejsze dni |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 21-02-2010, 22:12
|
|
|
Hugo, czy u ciebie problem dotyczył tylko zimnego silnika.
Ja jestem po wymianie dwupinowego czujnika i żadnej poprawy nie ma.
Problem (przynajmniej u mnie) dotyczy tylko przy paleniu na zimno. Wezmę się za to co napisałeś. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-05-2010, 14:06
|
|
|
Sprawdziłem oporność czujnika 2 pinowego i na rozgrzanym silniku wynosi 239 Ohm. Z tego co gdzieś wyczytałem powinna wynosić 260-360 Ohm. Czy czujnik, który ma oporność 239 Ohm może powodować zwiększone nawet o 2 l/100 km zużycie paliwa oraz prawie całkowity brak ssania podczas odpalenia zimnego silnika? Jest tak, że go odpalam, pięknie obroty wskakują na ok. 1400, po czym po kilku sekundach spadają gwałtownie na ok. 900 (tak jak na rozgrzanym silniku), a po włączeniu biegu spadają pod obciążeniem jeszcze niżej i karoseria wpada w wibracje. Przeważnie po wyłączeniu biegu "nie mają siły" się podniść i dalej drży nadwozie (co mnie strasznie denerwuje). Z ciekawych objawów dotyczących wolnych obrotów jest jeszcze to, że na rozgrzanym silniku przeważnie jest OK, gaszę silnik, odpalam i jest miodzio, aż za którymś razem jak go odpalę to wolne obroty wynoszą duuużo mniej niż 900 obr./min. i silnik ledwo pracuje. Jak włączę bieg to prawie gaśnie. Wystarczy wtedy, że zgaszę silnik i odpalę od razu ponownie i już pracuje jak marzenie. Ciekawe co go boli? Niestety nie miałem jeszcze czasu sprawdzić sondy lambda, ale zrobię to. |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 02-05-2010, 12:07
|
|
|
Hugo napisał/a: | U mnie średnie spalanie LPG to 13-14 l/100 km. Obroty na zimnym silniku na benzynie nie falują, po przełączeniu na LPG falują w zakresie nawet ok. 200 obr. (różnie). Wykluczyłem już wszystko:nowe świece, kable WN, filtr powietrza, brak nieszczelności pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą, wyczyszczona przepustnica i silniczek krokowy, wyczyszczone masy pomiędzy silnikiem a karoserią, wymieniony łącznik elastyczny wydechu) i bez zmian. Na dobrze rozgrzanym silniku obroty niby OK, ale drży nadwozie (wymieniona naderwana poduszka silnika) i nic. Podejrzewam sondę lambda. Czy może ona powodować falowanie obrotów na zimnym silniku? |
mam tak samo jak ty wymieniłem to samo co ty i nic falują obroty na lpg możne jak w końcu dojdziesz co to może być daj znać proszę bo chciałbym sie tego pozbyć |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-05-2010, 21:46
|
|
|
a ktos z was zagladał do silniczka krokowego , czy sie nie przyciana , objawy przerabiałem u siebie , czyszczenie krokowego pomogło |
|
|
|
 |
|