| 
		[EA6A/W 2.0TD] Nieprawidłowa praca silnika 2.0 TD | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Cuker  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant GLS TD '00 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 28 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-01-2010, 21:36   [EA6A/W 2.0TD] Nieprawidłowa praca silnika 2.0 TD
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam wszystich!!
 
 
 
Podczas jazdy silnik traci na mocy i czasem nawet gasnie tak jakby nie dostawal paliwa.
 
Zdiagnozowalem bledy komputera przez zmostkowanie pinu 1 z 4 na zlaczu diagnostycznym i wyskoczyly mi takie kody bledu: 24, 41,43,47. Czy ktorys z tych bledow moze byc przyczyna zlej pracy silnika a moze wszystkie sa tego przyczyna i jak sie tych bledow samemu pozbyc o ile w ogole sie da ich pozbyc samemu.
 
Takie cuda z silnikiem dzieja sie tylko kiedy na dworze sa duze mrozy -15 i wiecej bo jak siej cieplej to nic sie nie dzieje. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Owczar 25-01-2010, 13:57, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-01-2010, 21:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cuker, odnośnie błędów masz tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245, a w tym temacie jak poczytasz od strony którą ustawiłem do końca odnajdziesz odpowiedź i proszę o kontynuacje swojego wątku tam http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=105
 
 
Twoje problemy są związane z paliwem | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 motoslaw [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-01-2010, 22:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam mialem wczoraj to samo,auto postalo 8h na dworze odpalio mi normalnie ale po ok2km jazdy tracil mi moc    ,troche pokulal i zaskoczyl i bylo ok ale po 10km nagle zamilkl  autko postalo 5min i zaskoczyl.Paliwo bylo pewnie jak kisiel (JET)dzis wlalem naBP pojezdzimy zobaczymy Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-01-2010, 13:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cuker, źle wymrugałeś błędy. Nie ma takich pozycji w TD. 
 
 
Tak jak poprzednicy napisali. Prawdopodobnie to problem z ON. Czy kontrolka CE się świeci cały czas? Czy gaśnie normalnie podczas pracy silnika? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rades [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-01-2010, 14:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Owczar napisał/a: | 	 		  Cuker, źle wymrugałeś błędy. Nie ma takich pozycji w TD. 
 
 
Tak jak poprzednicy napisali. Prawdopodobnie to problem z ON. Czy kontrolka CE się świeci cały czas? Czy gaśnie normalnie podczas pracy silnika? | 	  
 
 
to kolega wie więcej od manuala ?
 
 
Service Manual - dział Fuel (13) - rozdział Diesel Fuel (13E) - część Inspection Chart for Diagnosis Codes (13E-8)
 
 
http://img714.imageshack..../dieselkody.jpg | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Cuker  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant GLS TD '00 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 28 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-01-2010, 15:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | caly czas sie swieci od momentu jak auto wrocilo z warsztatu bo mialem kapitalke glowicy robiana a ja znalazlem oznaczenia tych kodow co wymrugalo w kasiasce serwisowej jaka zapewne macie wszyscy i te kody byly w zakladce diesel fuel wiec jest to z TD | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-01-2010, 15:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rades, rzeczywiście, otworzyłem nie ten link z FAQ (notabene sam go wklejałem   
 
 
Ale mało prawdpodobne żeby wszystkie awarie wystąpiły jednocześnie. 
 
24 to błąd przełącznika wolnych obrotów
 
41 to zawór przepustnicy, reguluje obroty w zależności od temp silnika
 
43 to zawór regulujący czas wtrysku
 
47 to immo 
 
 
[ Dodano: 25-01-2010, 15:11 ]
 
Cuker, próbowałeś reset? Możliwe że częśc tych błędów to jakieś stare pozostałości. Zrób reset. Odpal auto i wymrugaj jeszcze raz. Auto gaśnie na wolnych obrotach? Czy nawet podczas jazdy? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Cuker  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant GLS TD '00 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 28 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-01-2010, 17:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Autko juz jezdzi normalnie to byla wina paliwa i filtra paliwa wymienilem filtr i dolalem jakiegos plynu do paliwa zeby nie gestnialo i jest wszystko git. a nawet z tymi bledami to auto jezdzi normlanie i na moje gustowie to nic sie nie dzieje. a juz wylaczalem akumulatro na ponad 5 godzin i po jakis 3 dniach zas oswiecila sie kontrolka silnika. i nie wiem czemu, chyba ze jest jakas inna metoda resetowania o ktorej nie wiem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-01-2010, 19:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Cuker, reset ECU prawidłowo powinien wyglądać tak: http://forum.mitsumaniaki...light=reset+ecu | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |