[CA4A 1.6] termostat i centralny zamek |
Autor |
Wiadomość |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 17:07 [CA4A 1.6] termostat i centralny zamek
|
|
|
dwie sprawy:
pierwsza
- jak w CA0 - 4G92 1,6 wymienić termostat (podobno to prosta operacja i nei warto z tym jechac do warsztatu)
druga
- ktoś wie gdzie znajduje sie podłączenie kierunkowskazów od centralnego zamka?
chodzi o to ze jak klikam pilot i zamek sie otwiera/zamyka swiecą kierunkowskazy tylko z prawej strony... ostatnio cos sie zmieniło i przez chwile swieciły wszystkie ale teraz znów sie cos rozączyło i działają tylko z jednej strony ...
napewno jakis kabelek gdzieś nie styka wiec pytanie czy ktoś wie gdzie moga te kabelki niestykać i gdzie są podłączone??
pozdrawiam i czekam na pomoc |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 20-02-2007, 19:41
|
|
|
shortybmx napisał/a: | jak w CA0 - 4G92 1,6 wymienić termostat |
Jak w każdym innym Mitsu: na początku górnego węża idącego z silnika do chłodnicy masz takie "kolanko" wchodzące do silnika. Przykręcone jest ono na 2 śruby. Odkręcasz je, zdejmujesz kolanko, a pod nim masz termostat. Spójrz na niego i zapamiętaj, w którym miejscu jest znacznik. Wyjmij go, włóż nowy, ale tak, żeby ten znacznik był w tym samym położeniu. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 20:16
|
|
|
ok dzieki bardzo za instrukcje, jak tylko sie ociepli to to zrobie bo garazu niestety nie mam
a czy ktoś wie jak i gdzie są podłączone te kabelki od centralnego ??? |
|
|
|
 |
pawcio777 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-02-2007, 22:31
|
|
|
kabelki powinny byc przy skrzynce bezpiecznik w samochodzie dokladnie powinno byc podpiete pod awaryjne (chyba) |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2007, 19:14
|
|
|
Tak powinny być podpięte pod bezpiecznik od przerywacza awaryjnych, a z tego co opisujesz to ktoś podpioł ci pod przewód od kierunkowskazu i dlatego zapala się tylko jedna strona. |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2007, 19:27
|
|
|
u mnie bezpiecznik od awaryjnych jest w skrzynce tej pod maską, i tu zdziwieni emoje bo gdy wyjąłem bezpiecznik od awaryjnych (teoretycznie powinny przestac działac, prawda?)
a one nadal działały, jutro moze rozkręce całą tą skrzynke i zobacze jak to tam wszystko wyglada...
kostuch - to swieciło dobrze przez jakis czas czyli z obu stron, pisałem o tym wyzej , wiec myslałem ze cos nei stykało i sie styknęło .. ale znów zaczzeło działac tylko an jedną strone ..
ale popatrze jutro moz ebedzie cieplej niz dzis |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2007, 12:52
|
|
|
Właśnie mam podobny problem bo nie wiem gdzie podłączyć te kable. Z centralnego mam 2 brązowe kable dające odpowiednie impulsy +12V. Moje powinienem podpiąć pod kierunki (lewy i prawy) ale nie pod przerywacz (bo centrala daja 2 impulsy przy zamykaniu i 1 impuls przy otwieraniu, a przerywacz by to rozwalił...).
W opisie znalazłem że są to przewody zielony z niebieskim paskiem i zielony z czerwonym paskiem. Zlokalizowałwem je pod kierownicą - podpiąłem jeden - i nie świecił. Ale było zimno i robiłem to baaaardzo szybko więc "czasem" mogło mi coś nie łączyć.
Jak będzie cieplej to posprawdzam (miernikiem) co daje centralka i czy te kolory to faktycznie od kierunków...
A niedawno rozbierałem kierunki i faktycznie to są te kolory i jest na nich +12V przy miganiu...
Shortybmx czy u ciebie jest tylko jeden kabel? Jeśli tak to faktycznie ty powinieneś pod awaryjne podłączać... Czy dawałeś jakieś diody dla bezpieczeństwa? U mnie podobno zabezpieczenie takie jest już w centralce... |
|
|
|
 |
zając
Forumowicz zajac
Auto: milsubishi colt
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 34 Skąd: zamość
|
Wysłany: 25-01-2010, 16:10
|
|
|
moglby ktos wyslac zdjecie jak w jakiej pozycji ma byc ten termostat bo u siebie zalozylem tak jak mi popadlo |
|
|
|
 |
holeksas
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Harbutowice
|
Wysłany: 01-02-2010, 20:18
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Czy podczas wymiany termostatu wycieknie dużo płynu chłodniczego? Moje drugie pytanie czy w CA0 1.3 12V termostat też znajduje się w tym samym miejscu co w silnikach 1.6?
Dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 01-02-2010, 22:25
|
|
|
holeksas, płynu dużo nie ucieknie ale możesz np kupić litrową butelkę na dolewkę w razie W W 1,3 termostat znajdziesz z lewej strony silnika patrząc na auto od przodu. "Kopułka" skręcona z blokiem na 2 śruby pod przepustnicą.
http://images33.fotosik.p...1501d6f2272.jpg na focie wychodzi kawałek jasnej rurki. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
mechu102
Forumowicz

Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 102 Skąd: RUMIA
|
Wysłany: 02-02-2010, 11:09
|
|
|
Jak z centralki bedziecie sie podpinac pod kierunkowskaz prawy i lewy to nie zapomnijcie o diodach polprzewodnikowych. Umnei z centralki wychodzi jeden kabel i musialem go rozdzielic na dwa przewody i wetdy na kazdy z tych przewodow zalozylem diode polprzewodnikowa bo w innym przypadku jakbym wlaczyl jakikolwiek kierunkowskaz podczas jazdy to by mi sie palily wszystkie kierunki tak ajk to w przypadku awaryjnych.
Symbolu diody nie pamietam. |
|
|
|
 |
|