Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
01-09-2006, 08:26
CARI 1.8 16V '97 + gaz ... pali ze 20 litrów ... dziwne...
Autor Wiadomość
eekx
[Usunięty]

  Wysłany: 01-09-2006, 08:23   CARI 1.8 16V '97 + gaz ... pali ze 20 litrów ... dziwne...

Od jakiegoś czasoo mam totalnie nierówne obroty silnika (pływają w zakresie od 100 do 900). Na gazie jest lepiej, a już jak włączę klimkę to wtedy jest ok. Obroty trzymają się na 800 (chociaż też czasem potrafią się wahnąć). Przy okazji zauważyłem, że na 36L gazu robie w mieście max. 240 km (jak wyjadę na trasę to jakby ręką odjął, bo spalanie wraca do nazwijmy to "normy" - robię 320 / 340 km). Do tej pory w mieście robiłem 360 km (norma), a na trasie 400 / 440 km (też norma). Oczywiście w zależności od jakości gazu. Ale tankuje tylko na BP, a gaz tam maja niezły. Paliwa też chla mi niemiłosiernie dużo.

Jakiś pomysł na przyczynę? Wtryski? Silniczek krokowy(czy jak go tam zwał)? Czy dziurka w kolektorze ma na to wpływ? Dodam, że kompresja kryje skale z naddatkiem.


...HELP... :D
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 01-09-2006, 08:34   

Witam
Wczoraj na zlocie grupy warszawskiej rozmawialem z kolegą Carisma95-30 (obaj mamy carismy z tym silnikiem na gaz) i właśnie jedną z usterek co On miał u siebie to były nierówne obroty(zarówno na gazie jak i na benzynie). I z tego co pamiętam przyczyną była sonda lambda. Nie pamiętam czy rozmawialiśmy coś o spalaniu odnośnie tego przypadku, ale myślę, że w przypadku zepsucia tego elementu może podwyzszyc się spalanie. Także może sprawdz jak dycha sonda lambda (gaz ją zabija szybciej).
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2006, 08:42   Kończy mi się cierpliwość

To jest forum przyjazne użytkownikom
Zwłaszcza nowym
Niestety Ty mimo tego że już Ci napisałem żebyś nie dublował postów nadal to robisz. Masz w tej chwili założoną blokadę na pisanie w FAQ. Dwa tematy w 15 minut to rekord.
Zaraz dostaniesz dalsze blokady chyba że się uspokoisz i zaczniesz używanie forum od przeczytania jego zasad.
Jeszcze nikogo z liczbą postów mniejszą niż 10 nie "nagrodziłem ostrzeżeniem" za to co wyprawiał ale Ty prawdopodobnie będziesz pierwszy.

Hubeeert
Admin
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-09-2006, 12:34   Re: CARI 1.8 16V '97 + gaz ... pali ze 20 litrów ... dziwne.

eekx napisał/a:
Ale tankuje tylko na BP, a gaz tam maja niezły.


Od siebie dodam, że na BP, przynajmniej w mojej okolicy, LPG jest beznadziejnej jakości.
Zdarzało się, że kilkuletnie auta nie mogły ruszyć spod dystrybutora. Tak się stało w Passacie i Megane kumpla.
 
 
Jurop
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2006, 22:55   

jeśli masz dziurę w kolektorze to jest to napewno przyczną falowania obrotów przynajmnie u mnie tak było bo lambda dostawała lewe powietrze jak miałem dziurawy łącznik elastycznya za nim jest lambda.
 
 
lechu
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 21:47   

Cześć
Włąsnie w pon nabyłem taką Carisme z 1.8 i sie zastanawiam co z LPG , doradzcie jaka instalacje do niej zapakować
 
 
phixius 
Mitsumaniak
Gotów do lotu ;)

Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 181
Skąd: Kalisz
Wysłany: 15-11-2006, 09:25   

A coś więcej na temat Twojego autka? 1,8 zwykły czy GDI? Który rocznik?
 
 
lechu
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2006, 14:05   

Mam 1.8 zwykły (nie GDI) z 97 roku
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 15-11-2006, 14:24   

z instalacją do tego silnika to jest tak, że i zwykła instalacja (nie sekwencja) poradzi sobie spokojnie i bardzo dobrze (patrz opis mojego autka w moim podpisie) ale warunek, że masz gazownika, który to dobrze założy. Z drugiej strony sekwencja teraz jest sporo tańsza a jak zamierzasz chwilę tym autem pojeździć to może warto policzyć i będzie się opłacało założyć sekwencje (niewątpliwie jest lepsza od zwykłej instalacji ale i droższa, więc bedzie się dużej zwracała). Choć ostatnimi dniami różnica między ceną LPG i Pb95 trochę stopniała, więc trzeba usiąść z kalkulatorem i policzyć, czy oszczędności nie będą znikome, albo zwróci się w momencie sprzedaży a gdzie zarobek?
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
lechu
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2006, 16:15   

dzieki za rade , co do rodzju instalacji to bez wątpienia bym zakładał sekwencje ale zaczołem sie wogóle zastanawiac czy zakładać , to o czym piszesz. Wyszło mi ze w jezdzie mieszanej zrobiłem 500 km na 40 litrach , nie wiem czy to dobrze czy zle dla tego silnika. Widze ze mamy prawie takie same carismy z tą róznica że TY masz GLX a ja mam GLS. Ile Twój spala paliwka?
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 15-11-2006, 18:44   

czyli z tego co piszesz, to średnie spalanie masz na poziomie 8 litrów. To standard dla tego silnika. Mi mniej więcej też tyle palił jak jeździłem na benzynie, może deeczko więcej. A jak jeździł nim wcześniej (przez pierwsze 90 tyś km) mój tata to średnie spalanie miał na poziomie 7,3 - 7,5 litra na sto kilometrów, ale On jeździ bardzo spokojnie (w Volvo z silnikiem 2.4 ma średnei spalanie na poziomie 10 litrów a ja jak jadę to mam problem żeby zejść poniżej 11,5 litra). Tylko jak ja zakłądałem gaz to za instalacje zapłaciłem 1900 PLN, benzyna była prawie po 4 PLN a gaz po 1,5 PLN i jeździłem rocznie około 20 tyś km. Teraz gaz kosztuje 2,27, benzyna 3,8 a jeżdzę nie więcej jak 10 tyś km rocznie. Więc dzisiaj bym już pewnie gazu nie założył. Ale mi się już instalacja prawie dwa razy zwróciła, także to byłą dobrze przemyślana inwestycja.
W moim wątku możesz zobaczyć jakie ma średnie spalania na gazie, ale generalnie w ruchu mieszanym z przewagom miasta wychodzi ponad 10 litrów na 100km. Na sekwencji będzie pewnie deczko mniej, ale można taką wartość przyjąć dla obliczeń (lepiej się pomylić w stronę zawyżenia kosztów, niż nie doszacować i wszystko będzie się dłużej zwracało niż planowaliśmy). Najniższe spalanie w trasie jakie miałem to 8,1 przy baaaardzo spokojniej jeździe a maksymalne jakie osiągnąłem to około 12,5 litra (raz miałem 13 ale to wydaje mi się było oszustwo na dystrybutorze do tankowania).
Tak mi wychodzi, że przy obecnych cenach, różnica w przejechaniu 100 km to 9 PLN. A więc żeby sekwencja za 3000 PLN tylko wyszła na zero to trzeba przejechać jakieś 33 tyś km i dopiero z gazem jesteśmy na zero a trzeba jeszcze doliczyć benzynę na rozruch (mi wychodzi średnio 40 PLN/miesiąc). Więc uważam, że aby się w ogóle opłacało myśleć o sekwencji za 3 tyś pln to trzeba przejechać tym autem minimum te 70 tyś km (żeby coś jeszcze na tym zarobić, a najlepiej jakiś przebieg bliżej 100 tyś km, bo dla oszczędności/zysku 500 PLN na przestrzeni 5 czy 6 lat to chyba szkoda się bawić). Przy moim obecnym przebiegu, byłoby to 5 lat, a tyle chyba nie będę miał tego auta, także decyzja byłaby prosta. Ale to dla siebie musisz tak policzyć i zobaczyć co CI wyjdzie.
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
lechu
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2006, 20:37   

należy jeszcze doliczyć droższy przegląd , częstsza wymianę świec no i nie wspominając o nerwówce gdy auto dziwnie się zachowuje na gazie :wink:
Dzięki raz jeszcze za porade, pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.