Galant 2.0 sohc rzuca przy odpuszczaniu i wciskaniu gazu |
Autor |
Wiadomość |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2005, 15:44 Galant 2.0 sohc rzuca przy odpuszczaniu i wciskaniu gazu
|
|
|
witam
mam galanta z 90' z silnikiem 2.0sohc. i taki oto problem mnie dreczy juz
od dawna. ze jak jade na wcale nie za wysokich obrotach - 1,8-2tys obr/min
i odpuszcze calkowicie pedal to czuc 2 wyrazne szarpniecia. zawsze dwa.
nie chodzi mi o typowe hamowanie silnikiem przy wysokich obrotach. ten
objaw wystepuje na niskich. i jezeli po takim odpuszczeniu tocze sie
i wcisne pedal nawet na 2-3 mm to znowu rzuci dwa razy i dopiero zaczyna sie
zbierac.
do tej pory walczylem z tym wciskajac sprzeglo w czasie odpuszczania calkowicie
gazu ale to strasznie uciazliwe w trakcie np jazdy w lekko toczacym sie korku...
mial ktos wczesniej cos takiego? co to moze byc?
dzieki z gory |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-07-2005, 15:45
|
|
|
Moze zerwana ktoras poduszka? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 22-07-2005, 15:49
|
|
|
Masz tak zawsze czy tylko rano po odpaleniu auta i tylko na bezynie?
Ja mam cos takiego i wydaje mi sie ze to jest od wtryskiwaczy. Kupilem juz stp i zobacze czy cos sie zmieni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2005, 16:04
|
|
|
zawsze, niezaleznie czy na paliwie czy gazie i niezaleznie od temperatury.. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-07-2005, 16:48
|
|
|
Poduszki pod silnikiem (te od spodu) |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-07-2005, 18:17
|
|
|
Blacha przepustnicy nie uderza w czujnik IPS po puszczeniu gazu. Albo styk IPS-->blacha brudny. Obroty normalnie się zachowują? Po odpaleniu wyższe, maleją po rozgrzaniu, przy toczeniu podwyższone, przy postoju ok 850? |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 22-07-2005, 18:21
|
|
|
Wlasnie zobacz czy masz jakies bledy w ecu. Jak mi IPS nie dzialal to mi wywalalo jego blad. |
_________________
 |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2005, 18:31
|
|
|
josie napisał/a: | Po odpaleniu wyższe, maleją po rozgrzaniu, przy toczeniu podwyższone, przy postoju ok 850? |
dokladnie tak, z tym nie ma zadnych klopotow.
Artii napisał/a: | Wlasnie zobacz czy masz jakies bledy w ecu. Jak mi IPS nie dzialal to mi wywalalo jego blad.
|
mam tylko blad wtryskiwaczy jak jezdze na gazie. ale to nieistotne bo rzucanie jest
na paliwie i na gazie. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-07-2005, 18:40
|
|
|
Gdyby nie to że szarpnięcia są 2 to też postawiłbym na poduszki, ale tak obstawiam coś z regulacją obrotów/czyszczeniem przepustnicy/IPS...
Obok wtyczki silniczka krokowego jest wtyczka czujnika położenia silniczka. Jak ją zdejmiesz to pomiędzy środkowym pinem w gnieździe czujnika a masą powinno być przejście (u mnie jest około 1 Ohm), po naciśnięciu gazu powinna wskoczyć nieskończoność...
Można sprawdzać na wyłączonym silniku bo to mechaniczne of coz... |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2005, 18:54
|
|
|
sprawdze jak sie poprawi pogoda.... wtedy napisze co i jak, ale wydaje mi sie ze to
jednak poduszki. bo z elektronika nie mialem zadnych klopotow... jakby cos z tym
czujnikiem o ktorym piszesz Josie bylo nie tak to raczej wyrzucilby CE... |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-07-2005, 19:02
|
|
|
Mi skubany nie wyrzucał - wskazania czujników są wtedy w normie, ale ECU nie wie że noga całkowicie zdjęta z gazu... No ale z obrotami powinny być wtedy hece.
Może przepustnica tylko brudna...
A przy większych obrotach wogóle nie występuje? Czy jak puścisz gwałtownie nogę z gazu to czuć jakiekolwiek szarpnięcie? |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2005, 19:34
|
|
|
przepustnica czysta i sie swieci jak psu jajca. jakis czas temu robilismy z ojcem maly remont
tzn wymiana uszczelki glowicy i przy okazji gruntowne czyszczenie ukl dolotowego
ale ten problem mialem juz wczesniej... teraz chce sie go pozbyc... |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 22-07-2005, 19:47
|
|
|
Moze wyczysc zawor PCV moze pomoze a to tylko 5 min roboty. |
_________________
 |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2005, 00:51
|
|
|
Artii napisał/a: | Moze wyczysc zawor PCV moze pomoze a to tylko 5 min roboty. |
czysty...
adams12 napisał/a: | gruntowne czyszczenie ukl dolotowego |
|
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 25-07-2005, 09:51
|
|
|
PODUSZKI - nic innego- no chyba że dokumentnie wywalone tłumiki drgań skrętnych sprzegła...
dlaczego dwa uderzenia???
- poprostu poduszka jest uszkodzona i nie jest w stanie stłumic uderzenia za pierwszym razem i odbywa sie to na dwa razy...(bierze sie to z momentów skręcających poszczególne elementy przeniesienia napędu-wał korbowy, sprzęgło i jego tłumiki drgań,wałek sprzęgłowy itd...,półosie...)
Mam propozycje- jedź na drugim biegu około 40km/h i poszarp pedałem gazu autko (dodaj gazu odpuśc i tak na przemian) wtedy zobaczysz czy to jest ten sam dzwięk i "uczucie" - tylko przestrzegam abyś zrobił to delikatnie - szkoda dokumentnie cos uszkodzić...
Druga metoda mpotwierdzająca i bezpośrednia to poprostu zdejmij dolny "ślizg-belke" z obiema poduszkami i je pooglądaj, ale dodam jeszcze że poduszka może dobrze wyglądac wizualnie a faktycznie jest do bani...
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
|