Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Garndis czy Sharan
Autor Wiadomość
daneczek76 
Nowy Forumowicz


Auto: VW Sharan 1.9 BTB Special
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Wrocław - Olsztyn
Wysłany: 20-01-2010, 09:09   Garndis czy Sharan

Witam wszystkich użytkowników.
Pozwoliłem sobie założyć nowy temat z paroma nurtującymi mnie pytaniami na temat Grandisa.
Ponieważ noszę się z kupnem jakiegoś samochodu rodzinnego i tu po selekcji został dwa nad którymi się zastanawiam.
Grandis - Bardzo ładny kształt dla mnie auto wygląda jak rodzinny pocisk - designy na zewnątrz pierwsza klasa i te auto na pewno szybko się nie zestarzeje jest ich mało także robi wrażenie spotkane na ulicy.
Niestety w środku zauważyłem że plastiki są podatne na zarysowania, nie jest tak przestronnie jak w Sharanie no ale Sharan jest wiekszy.
Z tego co wiem koniec sprzedaży w Polsce jak usłyszałem od panów z MMC bo auto się mało sprzedawało i cena była wygórowana, co za tym idzie niestety w Polsce zaczęto sprzedaż 2 lata później niż w europie i może też to troszkę wpłynęło na jego popularność.
Z co rozmawiałem z gościem w salonie w niemczech też nie miał pewności czy to juz nie sprzedają tylko roczników 2009 i możne byc koniec produkcji. Czy coś wiadomo?
I to mnie przeraża bo jest mało popularny części co za tym idzie mogą być mniej dostępne i droższe chodzi mi dokładnie : zawiasy i osprzęt silnika jakieś węże i inne pierdółki.
Sam silnik oczywiście DID jest ok i tu nie mem do niego większych zastrzeżeń bolączki
jego znam szczególnie rocznik produkcji 2005 gdzie pękały bloki i płyn chłodzący znikał ale to już przeszłość.
I co najważniejsze podatny na Wirusa bo to u mnie już choroba .
I wydaje mi się że przy takim unikalnym autku to AC to już trzeba mieć do samej sprzedaży.

Co do Sharan może nie ma tak ładnego wyglądu ( wersja produkowana od 2006 do teraz) ale za to dostępność i po powszechność części jest ogromna, dużo więcej miejsca w środku, i na pewno potem mniejszy problem ze odsprzedaniem.

Pytanie czy jest powszechny jakiś soft i interfejs diagnostyczny do Mitsu jak to jest w przypadku Vag-ów.



Oczywiści to są moje subiektywne odczucia jeśli możecie rozwiać moje obawy lub utwierdzić mnie w nich to bardzo proszę.

Nie wchodzą inne marki w grę. takie jak Mazda 5( bo za mała ) czy Ford i francuskie bo ....
PZDR
_________________
_________________
Sharan Special Sport 1.9 TDI 150KM
 
 
w_dobro 
Forumowicz


Auto: Grandis 2.0 DID 2006 Raliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Mielec
Wysłany: 20-01-2010, 10:25   

Witam

W zasadzie miałem pisać wywód na temat zalet Grandisa.. ale nie chce mi się... (bez urazy)

Sharan to Volks Wagen czyli ceny części bardzo dobre podobnie jak dostępność , popularność ogromna bo i Seat i Ford g..no wort też w tej budzie jest....

Ale jeśli
-poświęcisz trochę czasu na poszukanie dobrego egzemplarza Grandka najlepiej serwisowany polski salon z pełną historią etc.
-godzisz się na wydanie parę złotych więcej niż w przypadku Sharana na mało prawdopodobne ale możliwe wydatki.(Chyba że koło dwumasowe... :ANAL: MMC tu daje rade)

Dostaniesz autko funkcjonalnie bardzo zbliżone do Sharana ale o niebo ładniejsze, lepiej wykończone i wyposażone, japońskie, dające w pewnym sensie snobistyczne odczucie wyjątkowości na drodze i mimo tej wyjątkowości nie odstraszające potencjalnych Klientów od jego zakup więc dużych strat wartości z racji upływu czasu nie doświadczysz

Pozdrawiam
 
 
daneczek76 
Nowy Forumowicz


Auto: VW Sharan 1.9 BTB Special
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Wrocław - Olsztyn
Wysłany: 20-01-2010, 12:12   

w_dobro napisał/a:
Sharana ale o niebo ładniejsze

z zewnątrz tak zgadzam się
w_dobro napisał/a:
lepiej wykończone i wyposażone

co do wykończenia w środku to jesteś w błędzie to w grandisie znalazłem śruby na wierzchu i plastiki mało odporne na zarysowania i to nie tylko moja opinia ale i testów w necie.

Jeśli chodź i o dwumase to wiem jak się z nią obchodzić i tu spoko.

Co do Ceny auta są w cenach podobnych jeśli chodzi o używane
_________________
Sharan Special Sport 1.9 TDI 150KM
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-01-2010, 13:03   

daneczek76, Sharana pewnie chciałbys wybrać z silnikiem 2.0TDi nie wiem jak bardzo sie orientowałeś o awaryjnosc tych silnikow, ale zapoznaj sie z tym http://www.wykop.pl/ramka...awdziwe-oblicze

Zapewne jest to fakt ze z odsprzedaniem Sharana nei bedziesz mial problemów, oraz z dostepnoscia czesci takze, bo sa to auta wszechobecne, nalezace do grupy VAG, takze wiele czesci pasuje od innych modeli aut tego segmentu stworzonych przez koncern VAG, druga strona medalu auto jest chodliwe, powiadaja ze teraz aut tak nie kradna jak kiedys, moze statystyki sie zmieniaja, ale zlodziejom i tak leci slinka na takie autko, a szczerze to nie ma takiego zabezpieczenia którego nie dałoby sie obejsc.

Moim osobistym zdaniem masz prosty wybór, albo wybierasz auto popularne ktore nie lsni na drodze i sie niczym nie wyroznia, albo wybierasz auto które stylistycznie przykuwa wzrok, jest zauwazalne, o niezawodnosci nie ma co gadac bo jak masz zamiar kupic auto uzywane to jego stan bedzie zalezal od utrzymania przez poprzedniego wlasciciela, no i jeszcze zalezy czy bedziesz kupowal auto krajowe czy spoza granic PL.

w_dobro napisał/a:
więc dużych strat wartości z racji upływu czasu nie doświadczysz
tutaj akurat jestem sklonny powiedziec ze Grandis straci na wartosci wiecej jak Sharan, no chyba ze niedlugo zmieni sie ogolny koncept o niezawodnosci aut koncernu VAG
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
daneczek76 
Nowy Forumowicz


Auto: VW Sharan 1.9 BTB Special
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Wrocław - Olsztyn
Wysłany: 20-01-2010, 13:37   

Co do całości wypowiedzi zgadzam się z tobą. Faktycznie Grandis jak pisałem wyżej jest naprawdę z zewnątrz jak pocisk. Gdyby jeszcze był ciut większy tz wyższy to już całkowicie by mi dogodził.
robertdg napisał/a:
daneczek76, Sharana pewnie chciałbyś wybrać z silnikiem 2.0TDi


co do silnika to przecież ten sam jest W Grandisie , a mikropęknięcia głowicy zasiorbywanie płynu chłodzącego te awarie były i w Mitsubischi i w VW i innych Vagach bo w skodzie też z tego co pamiętam. Głownie to były roczniki silników wyprodukowanych w autach 2005. Potem już było tylko lepiej. Panowie z serwisu MMC też tego nie ukrywają że taka rzecz miała miejsce w silnikach DID.
Takze co do silnika te same przypadłości niewiem jak skrzynia i dwumasa to juz chyba pochodzi od MMC i to do was pytanie czy jest od VAG czy MMC.

Co do szukania samochodu to szukam czegoś z 2006 a raczej 2007 i wyżej.
co do silników 2006 jeszcze dostępny 1.9-150KM;
2007 i dalej interesuje mnie - 1.9 -130KM i 2.0 140 KM


Mam jeszcze jedno pytanie w grandisie można rozłożyć siedzenia do spania jako jedna całość czy ktoś z was próbował i jak to się sprawuje.
_________________
Sharan Special Sport 1.9 TDI 150KM
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-01-2010, 14:03   

daneczek76, Wybacz moja niezgrabnoć w okreslaniu silników, co do trwałości, jak juz wczesniej napisalem zalezy to tylko i wylacznie od poprzedniego usera ;-) , moj znajomy ma Sharana z przebiegiem juz blisko 400 000 z silnikiem 2.0TDi (głowica była wymieniana i nic wiecej zadnych powaznych usterek tylko sama eksploatacja, filtry, oleje, itp.,), na temat Grandisa niestety sie nie wypowiem odnosnie wnetrza bo nie mialem przyjemnosci testowac. Teraz mam jedno ale, wszyscy co jezdzili wczesnije VAG-ami z silnikami 1.9TDi, a jezdza teraz z 2.0TDi, powiedzieli ze chcieli by spowrotem swoje 1.9TDi, wedlug nich te silniki sa nie do zajechania, dodatkowo, byly ekonomiczniejsze od 2.0TDi no i elastyczniejsze, jest to opinia znanych mi uzytkownikow aut koncernu VAG.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
daneczek76 
Nowy Forumowicz


Auto: VW Sharan 1.9 BTB Special
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Wrocław - Olsztyn
Wysłany: 20-01-2010, 14:25   

robertdg, spoko wiem o co biega też jestem użytkownikiem Octavi I 1.9 z przebiegiem 360 tyś. i nie mogę złego słowa powiedzieć na ten samochód.. Dział na forum OCP i wad i zalety 2.0 są mi znane ale chciałbym coś więcej na temat codzienności z Grandisem aut jest mało i nawet sam serwis mało co może powiedzieć o samochodzie poza silnikiem który jest w innych Mitsu.

Głównie zastanawiają mnie zawiasy jaki przebieg robią po polskich bezdrożach :wink: i na co najczęściej oprócz eksploatacji mogę się naciąć.

[ Dodano: 20-01-2010, 14:33 ]
robertdg, a tak poza tematem fajnego masz Galanta szkoda że na europejskim rynku nic większego poza Lancerem nie można w salonie kupić.
_________________
Sharan Special Sport 1.9 TDI 150KM
 
 
Jak-Szymon 
Forumowicz

Auto: Grandis DiD 136 kM 2007/8
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 33
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21-01-2010, 16:34   

Mam doświadczenia z Alhambry 1.9 115 KM i zrobiłem 15KK Grandisem did. W alh, psuł się notorycznie podgrzewacz (Eberspaecher) w Grandisie ogrzewanie działa idealnie i b. szybko. Niemiec kołysze się a Grandis trzyma się idealnie drogi (lepsze wielowahacze). Grandis mniej pali i w mieście i na trasie o około 0,5-0,75 l. Na korzyść Niemca: lepsze plastiki i twardszy lakier. Nieco wyższy wewnątrz, duża płaska podłoga (ale ciężkie siedzenia do demontażu) Aaaa...u Niemca psuje się tylna wycieraczka -cały mechanizm. Słabsze jest też wyciszenie, Grandis jest nieco cichszy, bardziej precyzyjnie zestrojony. Bardzo dobrze działa też klima z odparowywaniem szyb i używając tej funkcji smarujemy układ klimy przez cały prawie sezon co dobrze działa antybakteryjnie i uszczelniająco. Lepsze przyspieszenie. W obu samochodach trzeba uważać na turbinkę (smarowanie na niskich obrotach przy starcie i odczekanie z wyłączeniem silnika po ostrej jeździe. Drogie części do Grandisa, tańsze do Niemca. Grandis lepiej odpala zimą, ma elektroniczne sterowanie przyspieszające obroty , Niemiec robi to dużo mniej sprawnie. Trojaczki pod egidą niemiecką są jednymi z bardziej psujących się vanów gorsze są tylko Carnival i Espace (dane ADAC) To na razie tyle ... może jeszcze mi się coś przypomni. Pozdrawiam...
_________________
Jak-Szymon
 
 
daneczek76 
Nowy Forumowicz


Auto: VW Sharan 1.9 BTB Special
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Wrocław - Olsztyn
Wysłany: 24-01-2010, 17:36   

Jak-Szymon napisał/a:
, Niemiec robi to dużo mniej sprawnie
i tu bym sie nie za bardzo zgodził wszystko zależy głównie akumulatora , rozrusznika itp, np: wiesz mi nawet grandis jak by miał rozrusznik ze słabymi obrotami tez by nie dopalił.

Ja osobiście mam nie pierwsze TDI dziś w nocy - 24 stopnie w Olsztynie auto nie wstawione do garażu i odpalił do reki sąsiad był w ciężkim szoku :shock: i jeszcze jego forda tdci dodam 2 letniego na kable pomogłem odpalić.
Jak-Szymon napisał/a:
Trojaczki pod egidą niemiecką są jednymi z bardziej psujących się vanów gorsze są tylko Carnival i Espace

W pewnym sensie zgodzę się trojaczki psuły się ale szczególnie pierwsze ich wypusty co do forda w późniejszym etapie kijowy i zawodne TDCI, a w pierwszym wypuście sharana i jego braci Układ kierowniczy coś tam się działo ale nie pamiętam co dokładnie.
Sam sharanem 99 rok zrobiłem prawie 200 tys 1.9 110 KM i to bylo 200 tysi bez problemu po za zacięty sie siedzeniem , i kiedy byłem na urlopie kolega oprawiał PSJ czyli styl pi.. styl jazdy przepraszam z góry za wyraz;-) czyli turbiny łopaty nie chodziły w pełnym zakresie i się zapiekły.

Mnie raczej interesuje młode auta 2 góra 3 letnie co do Sharan na
+ dostępność części, i ich cena,
+ przestronność ponieważ rodzina się powiększa lubię mieć dużo miejsca
+ ładniejsze plastiki (jakość plastiku) i deska rozdzielcza
+ bez problemowe odsprzedanie i mniejsza strata na wartości.
+ większa gama silników TDI

- nie tak ładny wygląd sylwetki jak w Grandisie
- trudniej znaleźć autu zadbane z małym przebiegiem

Grandis na +
+ bardzo ładne designy wygląd zewnętrzny
+ dobry silnik VW 2.0 8V 136 KM malinka - nie było go w Sharanach
+ podoba mi się możliwość rozłożenia siedzeń do spania jako jedna całość.
+ mniejsze spalanie
+ szybciej można znaleźć mniej zajeżdżony model
+ lepiej wyciszony
+ szyber dach podwójny

- gorszej jakości plastiki
- spadek wartości
- koniec produkcji w 2009 co za tym idzie mała ilość aut na rynku i cena części ich dostepność , co za tym idzie auto możne stać na kołkach bez użyteczne.
Np: niech pęknie szyba przednia lub jakaś stłuczka szukanie części i czas który za tym idzie , a VW praktycznie od ręki.
Tak samo ze sprzęgłem i dwumasą w VW od ręki i za 2 tyś zl co do Mitsubischi około 6 tysiecy złw oryginale o zamienniku zapomni.

Co do końca produkcji to pewne w europie sprzedawane są ostatnie sztuki grandisa auta z roku 2009(facelifting się nie doczekamyjak to miało miejsce w outlanderze czy colcie), Grandisa w sprzedaży ma zastąpić mały SUV coś na styl nissana qashkai nazywać sie bedzie Mitsubishi - model RVR. A szkoda ze w ofercie zniknie tak ładny MPV jak Grandis.

Osobiście będę szukał obydwóch samochodów oczywiście z dobrym wyposażeniem navi i innymi bajerami , który mi pierwszy wpadnie w ręce w dobrym stanie tego kupie.
_________________
Sharan Special Sport 1.9 TDI 150KM
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 24-01-2010, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grandisek 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 15
Skąd: Poznan
Wysłany: 01-02-2010, 13:02   

Co prawda Niemcem nie jezdzilem ale ... plastiki wcale nie sa az tak zle. Wartosc faktycznie spada ale glownie aut z importu, o nieznanej historii. Z czesciami to jest roznie. Jesli chodzi o uzywane to generalnie bez problemu. Silnikowe to wiadomo - albo VW, albo Skoda, albo Seat - oznaczenia na elementach sa z grupy VW. Do tego w sklepach bez problemu dostaniemy czesci eksploatacyjne. Jest tez kilku bezposrednich importerow z Japonii wiec nie zawsze trzeba ASO traktowac jako jedyna droge.

Co do plusow to idelany uklad kierowniczy, ultra male spalanie jak dla tego grzmota. Jak na tak duze auto prowadzenie ocenil bym na bdb. Nie ma problemu nawet z kompletem na pokladzie.

Jedyna rzecz jakiej mi brakuje to polaczenie jasnosci wyswietlacza z jasnoscia licznikow. Niestety obie rzeczy trzeba przyciemniac osobno przrz co w praktyce w nocy duzy wyswietlacz wylaczam na amen - ale za to wtedy wskazania sa widoczne jako malutkie ikonki wiec tez fajnie.

Awaryjnosc praktycznie zerowa po przejechaniu 30kkm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.