Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] przepustnica gasząca, pęknieta mebrana
Autor Wiadomość
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2010, 18:34   [Cari 1.9DI-D] przepustnica gasząca, pęknieta mebrana

Witam, w aucie została zregenerowana turbina oraz komplet wtryskiwaczy, do tego wyczyszczone przewody od intercoolera oraz wymieniony olej, i wszystkie filtry.

przed regeneracja objawy były takie że autko gasło oraz bardzo opornie wkręcało sie na obroty ale wkręcało sie do końca.

po wymianie wyżej wymienionych rzeczy, autko nie gaśnie, ale turbo zaczyna pompować powyżej 2500 obrotów i silnik normalnie wkręcał sie do końca skali obrotów.

oddałem miśka do warsztatu i kazałem wyczyścić egr, oraz kolanko w vacupompie które podobno sie zapycha. mechanik zrobił wszystko jak należy, ale dzwoni do mnie po tym i mówi, że teraz silnik wkręca sie tylko do 2500 obrotów i nic....
rozebrał grzybek przy przepustnicy gaszącej i okazało się że w środku jest pęknięta gumowa membrana, zamówiłem używaną przepustnice (ale jeszcze nie doszła).

mechanik mówił że gdy jego pomocnik wciskał pedał gazu a on ruszał przepustnicą to autko zaczęło wkręcać sie normalnie na obroty.

w związku z tym moje pytanie czy ta przepustnica służy do czegoś jeszcze ? może przymykając sie zwiększa się ciśnienie wpadającego powietrza i wtedy silnik może wkręcić sie na wyższe obroty ? czy szukać przyczyny gdzie indziej ? używana przepustnica będzie dopiero w środę ale chciałbym już poznać Wasze rady co można jeszcze sprawdzić?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 01-02-2010, 20:11   

przepustnica gasząca normalnie jest otwarta a zamyka się tylko w czasie gaszenia silnika po to jest ten zbiornik koło egr akumulujący podciśnienie na czas gaszenia silnika .

Nie ma możliwości zamknięcia przepustnicy w czasie pracy silnika no chyba że elektrozawór który załącza podciśnienie nie chula i przepuszcza . Do puki nie usuniesz usterki możesz odłączyć ta przepustnice.

znając fachowość polskich mechaników to sprawdź czy nie zamienili przewodów vacumm idących do przepustnicy gaszącej z przewodami do regulacji ciśnienia turbiny

W 1.9 td kiedyś spotkałem się z przypadkiem kiedy mechanicy pozamieniali węzę sterujący egr z podnoszącymi obroty

Wszystko znajdziesz w manuale w ostatnim supplemenicie
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 11-02-2010, 18:58   

Problem rozwiązany :) wymiana przepustnicy gaszącej na inną + podmiana przepływomierza i autko śmiga jak głupie :)
 
 
czester_ 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-05-2011, 13:20   

Panowie odnowie temat. Jak wygląda przepustnica gasząca? Jak ją diagnozować?

Od wczoraj auto przestało mi się wyłączać. Po przekręceniu silnik nadal pracuję. Chciałbym dokupić wadliwą część tylko nie wiem która to.
Czy przyczyną może być LDA? Już kiedys to regenerowałem?
_________________
Moja Cari
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 03-05-2011, 14:45   

w td zawór stop na pompie
 
 
 
czester_ 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-05-2011, 19:11   

Ten zawór jest zlokalizowany po prawej stronie pompy za taką podchodzącą pod złoty obudową?

Widziałem że idzie tam 3 przewodowy kabel. Wtyczka była zaolejona, myślałem, że w tym przyczyna ale po wyczyszczeniu nic to nie dało.

Powiedz mi który kabel jest od czego? Czy mógłbym sprawdzić zawór w ten sposób, że przyłożył bym niezależnie do wtyczki na zawór +12V. Jeśli auto by zgasło problem pewnie w stacyjce, jeśli nie problem z zaworem.
Dodam, że od jakiegoś czasu auto po przekręceniu kluczyka w off jeszcze chodził przez 2-3 sec.

Jeśli to problem z zaworem to wie ktoś jaki jest numer tej części. Znalazłem jedynie zawory stop dwu przewodowe bez immo.
Czytałem coś na mondeo klub, że podłączali i takie ale wolałbym prawidłowy.

Z góry dzięki za pomoc. Nie za bardzo uśmiecha mi się wydawanie 400 zamiast 100.
_________________
Moja Cari
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.