Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Półoś - problem z "wysuwającym" się przegubem wewn
Autor Wiadomość
bartoslaw 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer c62a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp./Mielec
Wysłany: 27-01-2010, 16:47   

Wyłazi mi ok 0,5 cm. Pytanie tylko jak to "przedłużyć". Da się coś poprzesuwać w przegubie wewnętrznym czy inną pół oś kombinować (odpowiednio dłuższą). Może pozbijać oba przeguby i i samego drąga dopasowywać. Jak pisałem wcześniej skrzynia w lancelocie była zmieniana stąd ta różnica długości?
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-01-2010, 00:12   

bartoslaw napisał/a:
Jak pisałem wcześniej skrzynia w lancelocie była zmieniana stąd ta różnica długości?

Jest to bardzo prawdopodobne.
Odczytales numery skrzyni?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 28-01-2010, 11:32   

kwestia pomiaru długości półosi - zazwyczaj na szrocie nikt nie da ci możliwości demontażu półosi zrzucenia przegłubów na dodatek są jeszcze gumy
1 najprościej zfemontowac przegłub wewnętrzy - znaczy sie wyciągasz kamienie z kielicha opierasz półoś o ziemie i mierzysz wysokość na końcóece pólosi
2 po pełnym demontażu obydwu przegłubów najdokładniejszy uwaga Proton ma inny wieloklin
3 pomiar całościowy bez demontażu da się zrobić opierając półoś przegłubem zewnętrznym o ziemie
i naciągając tam kielich przegłubu wewnętrznego by palcem przez osłone wyczxuć że kiamień wychodzii z kielicha i mierzymy od ziemi do krawędzi kielicha

-- myślę że półoś od gala e33 będzie ok - jest dłuższa o 2-3 cm
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
bartoslaw 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer c62a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp./Mielec
Wysłany: 28-01-2010, 13:50   

Jedno jest pewne. Mam dwie pół osie na lewą stronę i obie za krótkie więc na pewno będę szukał dłuższej. Z tą od gala to w sumie niezły pomysł. Pytanie tylko czy w momencie gdy pół oś jest te 2-3 cm dłuższa to skręt kół nie będzie w jakiś sposób ograniczony. Tzn. przy wysuwaniu drąga (kamieni) z przegubu wewnętrznego wszystko pewnie będzie cacy bo zamiast za bardzo się wysunąć i wywalić ze skrzyni cały przegub (o te 0,5 cm), będzie miał jeszcze w środku rezerwę ok 2 cm. Gorzej w drugą stronę. Jakie jest prawdopodobieństwo, że przy powrocie kamieni w głąb przegubu nie "skończy" się za szybko granica tolerancji i go szlak nie trafi?
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 29-01-2010, 10:37   

bartoslaw, już pisałem jak sprawdzić podnosisz stronę do góry na podnośniku zdejmujesz końcówke drążka kierowniczego i sprawdzasz czy półoś pracuje w pełnym zakresie czy kamienie nie wypadają z kielicha czy powrót nie blokuje skrętu --- powinien pracować w pełnym zakresie skrętu kół /wew przegłub/ ---- nie rozpisuje się że trzeba koło demontować że zablokować by sie nie cofnoł
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
bartoslaw 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer c62a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp./Mielec
Wysłany: 29-01-2010, 12:55   

No już na dniach pogrzebie przy miśku. Do zrobienia mam jeszcze kilka innych rzeczy. Dam znać co i jak. Ps. wojmi1 czytam dokładnie Twoje posty także to nie kwestia zrozumienia. Nie chciałbym się stać przypadkowym kolekcjonerem półosi. Mam już 3 i każda do d..py. Przed kupnem tej od gala chciałem się upewnić, że i ona nie powędruje na półkę w garażu..
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-02-2010, 02:11   

Przede wszystkim, zanim zacznie się rozważać możliwości krzywej budy... Czy po "wkliknięciu" przegubu do skrzyni możesz go ręką z powrotem wyjąć? Przy dobrym pierścieniu wyjęcie go ze skrzyni to podważenie łychą między nim a obudową skrzynki i szarpnięcie.
Po drugie - jakby była krzywa buda to przegub wewnętrzny by się najpierw "rozłożył" na 2 części a nie wypiął ze skrzyni.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-02-2010, 15:29   

josie napisał/a:
Po drugie - jakby była krzywa buda to przegub wewnętrzny by się najpierw "rozłożył" na 2 części a nie wypiął ze skrzyni.
Niekoniecznie i nie we wszystkich przypadkach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-02-2010, 19:52   

robertdg napisał/a:
Niekoniecznie i nie we wszystkich przypadkach


To może rozwiniesz?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-02-2010, 19:56   

josie napisał/a:
To może rozwiniesz?
Mam ci to pokazać doświadczalnie, wystarczy mój 4ty post na 1szej stronie, wiec nie ma tu zadnych jednoznacznosci, w jednym aucie wypadnie przegub ze skrzyni w innym rozdzieli sie półośc z krzyżakiem od kielicha.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-02-2010, 22:06   

robertdg napisał/a:
josie napisał/a:
To może rozwiniesz?
Mam ci to pokazać doświadczalnie, wystarczy mój 4ty post na 1szej stronie, wiec nie ma tu zadnych jednoznacznosci, w jednym aucie wypadnie przegub ze skrzyni w innym rozdzieli sie półośc z krzyżakiem od kielicha.


Ja tam w tym poście wyjaśnienia nie widzę, dlaczego nie zawsze puści najpierw przegub, a nie zabezpieczenie w skrzyni. Jak pierścień działa OK, to przegub się podważa łychą żeby wyszełdł i trzeba go potem mocno wepchnąć, żeby z powrotem zaskoczył. A przegub trzyma przed rozłączeniem co najwyżej osłona. Dlatego pytałem, bo myślałem że jest może jakaś konkretna odpowiedź
 
 
bartoslaw 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer c62a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp./Mielec
Wysłany: 03-02-2010, 22:30   

Dzisiaj zdemontowałem półosie i testowałem "wklikiwanie" przegubu wewnętrznego do skrzyni. Mimo tego że przegub dochodzi "do końca", nie blokuje się w żaden sposób. Można go spokojnie wyciągnąć ręką (bez podważania). Sprawdzałem też czy przy założonej półosi kamienie nie wychodzą z kielicha przy pełnych skrętach i czy nie ciągną za sobą przegubu. Tak się jednak nie dzieje. Zostaje tylko ten nieszczęsny pierścień zabezpieczający bo "za krótki" wielowypust to bardzo mało prawdopodobna diagnoza. Mam już trochę dosyć tych wycieków ze skrzyni. Jak demontowałem półośki to nie musiałem nawet spuszczać oleju ze skrzyni bo tak było mało (a dolewałem niedawno). Ehh chyba wyciągnę skrzynię i zobaczę co tam jest grane.
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-02-2010, 13:54   

Moim zdaniem, skoro poprzedni właściciel zmieniał skrzynię, wpakował jakąś od innego modelu, ilość zębów przegubu i średnica się zgadza, ale długość już nie i nie zaskakuje. Na skrzyni jest wybity numer (chyba od dołu na takim spłaszczeniu), odczytaj co tam jest.
 
 
bartoslaw 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer c62a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp./Mielec
Wysłany: 04-02-2010, 22:14   

Skrzynia to KM206T. Pewnie od Colta.
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-02-2010, 23:50   

Z tego co mi się udało zorientować na 90% masz skrzynię która nigdy nie była montowana w tej wersji silnikowej. KM206 występuje przy 4g63, 4g61(gti).
4g15 powinno mieć km201
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.