Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Półoś - problem z "wysuwającym" się przegubem wewn
Autor Wiadomość
bartoslaw 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer c62a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp./Mielec
Wysłany: 05-02-2010, 00:21   

No to kapucha. Co tu teraz robić? Jakie są skutki posiadania takiej skrzyni w komplecie z silnikiem 1.5 12v. Zdrowo to tak?
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-02-2010, 00:22   

bartoslaw, a co dalej? F5M22?
 
 
bartoslaw 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer c62a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp./Mielec
Wysłany: 05-02-2010, 15:14   

F5M221RRMC Y3009. W sumie nie miało prawa pasować z półosiami. Tylko co tu wykombinować..

[ Dodano: 05-02-2010, 17:20 ]
Hmm. Posprawdzałem w manualu i wychodzi że przełożenia różnią się tylko na 1-szym biegu. Reszta to samo. Różnice są w łożyskowaniu w mechanizmu różnicowego: w KM201 łożyska kulkowe, w KM206: stożkowe - stąd różnica w długości wielowypustu (tak przypuszczam). Podejdą do tego przeguby wewn. od CB0?
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-02-2010, 13:34   

To by trzeba pomierzyć kilka wymiarów i policzyć zęby. Zapytaj Trawora (Trawor76) on ma dużo części. Ważne żeby po zmianie przegubu cała półoś nie była dłuższa/krótsza (nie mówię o brakującym kawałku co ma siedzieć w skrzyni).
 
 
bartoslaw 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer c62a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp./Mielec
Wysłany: 14-02-2010, 13:21   

Dopasowanie przegubów do tej skrzyni to nie taka prosta sprawa jak się okazało. Wielowypust na przegubach wewnętrznych niby pasuje na średnicy do skrzyni ale jest za krótki (o ok 7-10 mm). Z kolei nie można ich dopasować od KM206 bo wielowypust na drągu różni się ilością zębów (od KM201 - 22 zęby; od KM206 - 30 chyba). Wyłażąca półoś z lewej strony okazała się najmniejszym problemem. Prawa okazała się za długa i przy skręconych kołach wprowadzała cały silnik w cholerne wibracje. Objawy prawie identyczne jak przy uszkodzonym przegubie zewnętrznym. Jakże ogromne było moje zdziwienie jak po zmianie przegubu na HDK bicie nie ustało. Skoczyło się małą modyfikacją w postaci skrócenia półosi (trochę było rzeźbienia). Rozwiązanie tymczasowe bo nie lubię fuszery. Za jakiś czas wymienię po prostu skrzynie. Mam jednak małe pytanie co do skrzyni F5M221RRMC Y3009 Bo nie wiem z których tabel w manualu korzystać. Czy to jest M/T; A/T czy T/C?
 
 
 
dyzio007
[Usunięty]

Wysłany: 01-03-2010, 23:46   

jesli jescze nie rozwiązałes tego problemu to ja mam rozwiazanie:D

tak an szybko przeczytałem temat i wyczytałem ze masz skrzynie od galanta 2 litry jesli tak to wystarczy zdobyc 2 przeguby wewnetrzene od takiego wozu i wsunac swoje polosie w te przeguby srednica i wszystko powinno pasowac roznica jest tak jak napisałes w długosci wieloklinu:D znam to z własnego doswiadczenia i wiem ze to dziala jak bys jeszcze cos potrzebował to zapraszam na gg bu tu rzadko bywam
 
 
bartoslaw 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer c62a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp./Mielec
Wysłany: 04-03-2010, 22:11   

Problem rozwiązany tymczasowo. Skrzynia nie jest od galanta tylko od lancera/colta 1.6 (silnik 4g61). Od gala nie dopasuje bo wpusty w przegubach (te do drąga) różnią się ilością zębów gal - 23; lancer - 22. Najbardziej skuteczne rozwiązanie to zmiana skrzyni.
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-03-2010, 00:17   

bartoslaw napisał/a:
Najbardziej skuteczne rozwiązanie to zmiana skrzyni.

a zeby miec juz 100% pewnosci to razem z polosiami :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.