| Ciężko chodzi kierownica | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Drapichrust   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 177
 Skąd: Jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 13:25   Ciężko chodzi kierownica |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam pytanie czy w Carismie ciężko chodzi kierownica? Wcześniej miałem Fiata Brava i kierownica nie miała takich oporów. Mam porównanie też z innymi autami i widzę, że jest problem. Sprawdziłem poziom płynu i jest ok. Może pompa mi padła. Cieżko się kręci w miejscu i sprawia problem. 
 Help
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzesio   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2010
 Posty: 53
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 13:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Umnie powyzej 2-3 st. celcjusza jest ok. Jak zalozylem zimowki i przy nizszych temperaturach chodzi ciezej. Moze to wina plynu, planuje w najblizszym czasie go zmienic. |  
				| _________________ Moja CARI.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Saqu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Nissan s13, BMW e39
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 71 razy
 Dołączył: 28 Mar 2009
 Posty: 2233
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 14:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krzesio napisał/a: |  	  | chodzi ciezej. | 
 Tak czy owak, może chodzić troszke ciężej, ale bez przesady. Jedną ręką powinno dać się kręcić kierownicą bez większych oporów, a jak zbyt ciężko to jednak jest sygnał, że coś jest nie tak.
 A nie wiesz kiedy był wymieniany płyn?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzesio   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2010
 Posty: 53
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 15:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdz tez cisnienie w oponach. Moze jest zaniskie, opony stawiaja wtedy wiekszy opor. |  
				| _________________ Moja CARI.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drapichrust   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 177
 Skąd: Jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 15:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jedną ręką kręcić w miejscu się da ale ciężko dosyć idzie i szybko się człowiek zmęczy, no chyba że ja jestem taki cienki   Zastanawiam się bo jeżdżę nią od niecałego tygodnia czy może być gdzieś bita z przodu. Niby nie ściąga mi ją ale kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lewo. Hmm musi być jakaś przyczyna a nie mam porównania do innej Carismy.
 
 Sprawdzę ciśnienie w oponach i poczekam też na cieplejsze dni, co robić:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | byczeks [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 15:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli samochód ma wspomaganie, to kierownica nawet na postoju powinna chodzić leciutko, bez żadnego wysiłku. W przeciwnym razie trzeba by sprawdzić poziom płynu, oraz czy układ nie jest zapowietrzony, a w ostateczności to już samą pompę wspomagania. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzesio   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2010
 Posty: 53
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 15:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak sprawdzic czy uklad nie jest zapowietrzony? Generalnie to w jaki sposob wymienia sie plyn? Mam pomysl aby stary strzykawka wybrac i nalac nowy... Ale nie wiem czy to nie shizofremia.   
 [ Dodano: 05-02-2010, 15:46 ]
 
  	  | Drapichrust napisał/a: |  	  | kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lew | 
 Moj kumpel ma taki problem, moze byc przyczyna ze od wypadku, jemu zrobila sie tak bo samochod nie mial zbierznosci. 330 tys. przebiegu
 |  
				| _________________ Moja CARI.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kosek   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 158
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 16:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Samą strzykawką niewiele zdziałasz, jak widzisz zbiornik jest w najwyższym punkcie. Wyciągając strzykawką usuniesz tylko to co w zbiorniku, pozostawiając resztę w układzie.
 Tu masz opis jak zrobił to kolega 1grzecho.
 http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=15.
 Ja do wymiany zabieram się jutro. A o tym jaki będzie tego efekt postaram się poinformować.
 Co do oporów to kierownica powinna obracać się lekko i płynnie. Manual chyba nawet opisuje jak mierzyć i jakie siły powinny być na kierownicy?
 Pozdrawiam
 
   
 (dopisane 07-02-2010) Wczoraj 06-02-2010 wymieniłem płyn, zrobiłem to jak opisał kolega 1grzecho z pewną modyfikacją. Otóż dodatkowo odpaliłem jeszcze auto by pompa wypompowała to co zalega w układzie. Olej (Hipol AFT IID) zalewałem na sucho jak i na pracującym silniku.
 Wspomaganie działa jak należy.
 Pozdrawiam
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez kosek 07-02-2010, 21:02, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drapichrust   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 177
 Skąd: Jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 17:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dobiłem powietrze w kołach i raczej nie widzę poprawy. A czy wymiana płynu może coś zdziałać? Spróbuję zrobić tak jak pisze KRZESIO i spróbuję zrobić zbierzność. Może pomoże. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jarucha   Forumowicz
 
 Auto: Saab 9-3 2.0t
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 02 Lis 2009
 Posty: 78
 Skąd: Łańcut
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 17:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Drapichrust napisał/a: |  	  | Niby nie ściąga mi ją ale kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lewo. | 
 
 kierownica moze być zamontowana krzywo o jeden ząbek
 |  
				| _________________ I walked ten thousand miles, ten thousand miles to see you
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MITSU2840   Nowy Forumowicz
 
 Auto: .......
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 05 Lut 2010
 Posty: 5
 Skąd: SNZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 18:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Jarucha napisał/a: |  	  |  	  | Drapichrust napisał/a: |  	  | Niby nie ściąga mi ją ale kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lewo. | 
 
 kierownica moze być zamontowana krzywo o jeden ząbek
 | 
 
 sadze ze nie jest to wina,w audi a4 mojego znajomego niedawno omijano immobilizer bo mial problem z odpalaniem i rowniez przestawiono kierownice i jak kola stoja prosto,to kierownica jest strasznie w bok ,ale podczas jazdy idzie prosto tak jak i dotychczas.
 
 
 A czy podczas skrecania nie buczy pompa? zobacz czym jest ona zalana,moze ktos namieszal plynow lub zalal nieodpowiednim,wymien plyn
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzesio   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2010
 Posty: 53
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 19:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Jarucha napisał/a: |  	  | kierownica moze być zamontowana krzywo o jeden ząbek | 
 Tylko pytanie: dlaczego? Chyba w fabryce tak nie montuja.
  Sprawdzalem u siebie, poziom plynu jest ok, wyglada juz na wymeczony. Sam go nie zmienie, nie mam gdzie. Wymienie u mechanika i napisze spostrzezenia. |  
				| _________________ Moja CARI.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Saqu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Nissan s13, BMW e39
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 71 razy
 Dołączył: 28 Mar 2009
 Posty: 2233
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 19:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Drapichrust napisał/a: |  	  | A czy wymiana płynu może coś zdziałać? | 
 Może
   płyn mógł stracić swoje właściwości do "smarowania" i działać po prostu na zasadzie wody itp. Olej w silniku też należy wymieniać bo traci swoje właściwości.
 Więc warto by było wymienić takowy płyn, podobnie jak i hamulcowy etc
   
  	  | Krzesio napisał/a: |  	  | Tylko pytanie: dlaczego? | 
 A to już szukaj wiatru w polu
  może potrzeba była wymiany, może chciał sobie obszyć czymś.. ale to tylko gdybanie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzesio   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2010
 Posty: 53
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 19:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Saqu napisał/a: |  	  | może chciał sobie obszyć czymś.. ale to tylko gdybanie | 
 Kiery bez wyciagania, w wozie obszywaja.
 |  
				| _________________ Moja CARI.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Saqu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Nissan s13, BMW e39
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 71 razy
 Dołączył: 28 Mar 2009
 Posty: 2233
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 19:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale możesz dać kiere do obszycia, wcześniej ktoś założył temat z pytaniem jak odkręcić ją żeby obszyć. Noi jak masz ją zdemontowaną to raczej łatwiej jest ją obszyć  No ale mówie, ten przypadek to takie gdybanie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |