problem z automatem |
Autor |
Wiadomość |
pumpi123
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 2 Skąd: Starogard Gdanski
|
Wysłany: 30-01-2010, 17:24 problem z automatem
|
|
|
Witam kolegow jestem posiadaczem pajero 3.0 v6 benz-gaz skrzynia automat i mam problem ze skrzynia przezuca biegi na 2700-3500 obrotow i co do tego to jeszcze kosmiczne spalanie gazu (40 litrow-gaz po przegladzie) |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2010, 22:51
|
|
|
Nie wiem jak jest w benzyniaku ale w 2.8TD jest linka gazu (przy pompie) ktora jest polaczona z linka od skrzyni. Jak sie bardziej napnie linke od gazu to przy wyzszych obrotach zmienia, przy poluzowanej na nizszych. Moze ktos grzebal ? Moze tez to byc wina sterownika.
U mnie poluzowalem linke od gazu i mniej pali i przy nizszych obrotach przelacza.
Jest tez przelacznik "kick - down" ktory powoduje zmiane przy wyzszych obrotach. Moze on padl i skrzynia mysli ze "cisniesz" ? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-01-2010, 00:24
|
|
|
pumpi123 napisał/a: | mam problem ze skrzynia przezuca biegi na 2700-3500 obrotow | Ja mam 2,8 więc odpowiedź/podpowiedź może być nie miarodajna->> czy wszystkie biegi "wchodzą" bo może być że tylko do "3" skrzynia wybiera to raczej będzie wina sterownika->>zresetuj go po przez odłączenie przewodu nie masowego od akumulatora to po pierwsze a po drugie może dywanik przycisnął kic-down-a to i skrzynka wariuje czy w 3.0 v6 jest cosik takiego jak możliwość włączenia nadbiegu u mnie jest to przy drążku może się zaciął ->> parokrotne włączenie i wyłączenie może pomóc a najlepiej jest podjechać na komputer niech zdiagnozują skrzynkę (też mi rada ) Witaj na forum |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
pumpi123
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 2 Skąd: Starogard Gdanski
|
Wysłany: 31-01-2010, 11:09
|
|
|
witam biegi wchodza wszystkie tylko na dosc wysokich obrotach martwi mnie jeszcze to spalanie gazu to jest koszmar |
|
|
|
 |
lukasz125p
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi pajero 2,5 TD.1998r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 31-01-2010, 23:35
|
|
|
Witam wszystkich ja tez dolacze sie do tematu i powiem szczerze,ze mam ten sam problem tylko ze u mnie jest jeszcze cos takiego ze jak nie puszcze gazu powyzej 3000obrotow to nigdy nie zmieni na 4 bieg ;] musze puscic gaz wtedy zmieni i jest juz git I chcialem jeszcze zapytac do czego sluzy wylacznik/wlacznik OVER DRIVE ?? MAM TAKI NA LEWARKU OD SKRZYNI Automat SILNIK 2,5 TURBO DIESEL,PAJERO 2 GENERACJA z gory dziekuje i Pozdrawiam |
_________________ Zycie to jedna wielka impreza zrob wszystko by nie zostac na niej kelnerem!! |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 01-02-2010, 10:36
|
|
|
jak go zostawisz wlaczony i swieci sie kontrolka OD OFF na desce to auto nigdy nie wrzuci 4 biegu. Bedzie mialo wieksze przyspieszenie i spalanie. Biegie beda sie pozniej przelaczac |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-02-2010, 22:09
|
|
|
W benynowym 3,0 V6 też można regulować moment przełączania nakrętką na lince w komorze silnika.
[ Dodano: 01-02-2010, 22:15 ]
Co do spalania gazu, jeśli masz reduktor, sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ podgrzewania. Reduktor podczas pracy silnika, powinien mieć temperaturę identyczną jak silnik, wówczas gaz rozpręża się prawidłowo. Jeśli spalanie jest aż tak duże, to może być przyczyną. |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 02-02-2010, 22:31
|
|
|
pumpi123 napisał/a: | witam biegi wchodza wszystkie tylko na dosc wysokich obrotach martwi mnie jeszcze to spalanie gazu to jest koszmar |
No to trzeba chyba ustawić ten gaz jak żre tak dużo. Może też być parownik walnięty a dokładnie membrany sparciałe to też będzie dawało taki objaw i w takim wypadku prawidłowa regulacja instalacji jest niemożliwa do uzyskania. Pozostaje wymiana membran(nie każdy parownik się daje naprawić) albo wymiana kompletnego parownika |
|
|
|
 |
lukasz125p
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi pajero 2,5 TD.1998r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 06-02-2010, 01:26
|
|
|
Faraonix napisał/a: | jak go zostawisz wlaczony i swieci sie kontrolka OD OFF na desce to auto nigdy nie wrzuci 4 biegu. Bedzie mialo wieksze przyspieszenie i spalanie. Biegie beda sie pozniej przelaczac | Dzieki za odp kolego !! A powracajac do tematu to wylaczony mam ten guzik, ale niczego to nie zmienia skrzynia strasznie przelacza biegi a najgorzej jest pod gorke, bo potrafi zredukowac do 2 biegu, a obroty wchodza nawet do 5000 i silnik zaczyna wyc i zeby ponownie zmienial bieg to musze puscic gaz pod gorke i zmieni na 3 i 4 dla mnie to jest dziwne nigdy nie mialem automata, ale mysle ze to jest nienormalne, zeby tak bylo przy takiej zmianie biegow auto w miescie pali mi masakrycznie!! czytalem ostatnio, ze to moze byc przyczyna zlego oleju w skrzyni Ale czy napewno?? Jesli moze ktos cos doradzic to z mila checia czekam na jakies sugestie Pozdrawiam !! |
_________________ Zycie to jedna wielka impreza zrob wszystko by nie zostac na niej kelnerem!! |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 06-02-2010, 01:32
|
|
|
Jest bodajze jakis czujnik obciazenia silnika i wlasnie jadac po plaskiej auto wrzuci 4, a majac wcisniete tyle samo gazu pod gorke zredukuje. Nie wiem ktory czujnik za to odpowiada i gdzie on jest ale moze on zle dziala. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-02-2010, 09:32
|
|
|
lukasz125p napisał/a: | I chcialem jeszcze zapytac do czego sluzy wylacznik/wlacznik OVER DRIVE ?? | włącza nadbieg->> przydatne podczas np.wyprzedzania |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukasz125p
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi pajero 2,5 TD.1998r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 06-02-2010, 19:08
|
|
|
Dzieki za Odp. Koledzy, to juz wiem do czego ten przycisk nie wiem czy to jest dla mnie przydatne? poniewaz ja jak depne na gaz to od razu mi redukuje do 2-biegu i w sumie tyle z wyprzedzania bo juz na 3 nie raczy zmienic a zeby zmienil na 3 nie bede podczas wyprzedzania puszczal gazu bo szybciej Dzide walne niz wyprzedze A co do czujnika w silniku to pierwszy raz slysze zeby cos takiego bylo ale sprawdze,dziki i pozdrawiam |
_________________ Zycie to jedna wielka impreza zrob wszystko by nie zostac na niej kelnerem!! |
|
|
|
 |
Xapiz
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2 3.0 v6 150ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2021 Posty: 12 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 08-09-2021, 20:37 Re: problem z automatem
|
|
|
pumpi123 napisał/a: | Witam kolegow jestem posiadaczem pajero 3.0 v6 benz-gaz skrzynia automat i mam problem ze skrzynia przezuca biegi na 2700-3500 obrotow i co do tego to jeszcze kosmiczne spalanie gazu (40 litrow-gaz po przegladzie) |
Moje pytanie czy ogarnołeś to spalanie gazu bo mam podobny problem i nie wiem za co się wziąść |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 08-09-2021, 23:34 Re: problem z automatem
|
|
|
Xapiz napisał/a: | pumpi123 napisał/a: | Witam kolegow jestem posiadaczem pajero 3.0 v6 benz-gaz skrzynia automat i mam problem ze skrzynia przezuca biegi na 2700-3500 obrotow i co do tego to jeszcze kosmiczne spalanie gazu (40 litrow-gaz po przegladzie) |
Moje pytanie czy ogarnołeś to spalanie gazu bo mam podobny problem i nie wiem za co się wziąść |
Czy zauważyłeś dwie rzeczy:
• zadałeś pytanie do wątku z roku 2010
• pytasz kogoś, kto ma w profilu: "Ostatnia wizyta: 04-02-2010, 20:44 (Minut: 23)"
|
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-09-2021, 06:58
|
|
|
a odpowiadając na pytanie o LPG - czy podpiąłeś się pod sterownik aby sprawdzić co i jak w nim jest ustawione? jakie są odczyty? |
|
|
|
 |
|