Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 04-02-2010, 10:04   Tarcze hamulcowe

Witajcie!
W tym dziale na Forum mnie jeszcze nie widziano 8) ale z racji zakupu Imprezy STI pozwoliłem się zwrócić z prośbą o pomoc.

Zamierzam wymienić hamulce. Zaproponowano mi zestaw DBA ser.4000 pod seryjne zaciski Brembo. Różnicy pomiędzy skręcanymi, a pojedynczymi jest 1300,00zł (para nowych opon :!: )
W sumie za zestaw (tarcze przód i tył, przewody, płyn i klocki Ferodo DS2500) zawołano min.5200,00zł.
To nie mało, pytanie czy do dupowozu i okazjonalnych pojeżdżawek ma sens dopłacać do skręcanych. W tej cenie chyba ciężko o rozsądną alternatywę - AP Racing czy Brembo Max są sporo droższe...
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-02-2010, 17:35   

Parametrem czy masz skęcane czy pływające tarcze bym się nie przejmował. Nie ma takiego wpływu na skuteczność hamulców. To wg. mnie raczej chwyt marketingowy.
Dla porównania polecam lekturę forum MLR.
Bardziej istotny jest dobór zestawu tarcza > klocki. Na przykładzie Mitsubishi i zacisków Brembo wiem, że dobrą opinią cieszą się zestawy ori tarcz nacinanych (odprowadzają dobrze pył i nie "zjadają" się tak szybko) i klocków Mintex 1166; lub gładkie tarcze ori i klocki Carbotech XP8.
Ważne by tarcze odpowiednio uformować po założeniu, bo inaczej co byś nie założył to będzie lipa.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 04-02-2010, 20:23   

swinks_UK napisał/a:
To wg. mnie raczej chwyt marketingowy.

za dwukrotnie większa kasę ?? AP Racing też ma takie w ofercie
swinks_UK napisał/a:
Dla porównania polecam lekturę forum MLR

tylko dla lingwistów :oops:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-02-2010, 20:29   

Porsche kiedyś chwaliło monoblocki (jak rozumiem te o to chodzi) i uważało je za krok na przód w dziedzinie hamulców....
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-02-2010, 20:43   

Mont napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
To wg. mnie raczej chwyt marketingowy.

za dwukrotnie większa kasę ?? AP Racing też ma takie w ofercie

Dokładnie. Na wspomnianym forum MLR (najwieksze forum użytkowników Evo) prawie nikt nie wspomina tej "nowinki" technicznej, raczej w kontekście wodotrysku co ładnie wygląda.
AP Racing, tak jak i Brembo to dobre firmy w produkcji zacisków, tarcze nie należą do ich udanych wyrobów.
Polecane są za to Rossini, lub K-Sport.

Mont napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
Dla porównania polecam lekturę forum MLR

tylko dla lingwistów :oops:


No szkoda... Co prawda to strona użytkowników Lancera Evo, ale generalnie konkluzja jest taka, że najwiekszy wpływ na siłę hamowania mają zaciski i klocki. Tutaj numer jeden to seria klocków Carbotech'a, które są bardzo agresywne do tarcz, albo bardziej budżetowo Mintex 1155 lub 1166 (w UK taniej od Ferodo).
Z kolei co do tarcz, to najlepiej sprawują się... tarcze oryginalne z oferty MMC, lub Rossini.

Niestety nie pomogę ci wiele w kwestii zestawu do Scubiego. Co prawda zaciski są te same z przodu, ale nie mam pojęcia jak jest z tarczami.
Moja rada taka - spróbuj dopaść tarcze Rossini i klocki Mintex 1166 (lub drożej Carbotech XP8). Wydasz duuuużo mniej a będziesz na 100% zadowolony.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 06-02-2010, 13:23   

swinks_UK napisał/a:
generalnie konkluzja jest taka, że najwiekszy wpływ na siłę hamowania mają zaciski i klocki


jeden dobry człowiek ujął to inaczej, w kontekście kosztów.
Albo wydać ponad 10k i zainwestować w porządne zaciski i koła '18 albo sobie odpuścić i kupić najlepsze z najtańszych :)
Rossini w Polsce chyba trudne do zdobycia...

może bym spasował na przód K-sport S-SU04 :
zestaw :?:
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 06-02-2010, 15:37   

Dobry zestaw :wink:
Pamiętaj byś spasował jeszcze felgi (rozmiar i et) by się wszystko zmieściło.
Tak samo nie zapomnij zbalansować siły hamowania z tyłem (upgrade tylnych zacisków i tarcz, lub regulacja na brake master cylinder)

[ Dodano: 06-02-2010, 14:46 ]
Tarcze Rossini do Scubiego znajdziesz na stronie:
http://www.carparts-direc...Brake_Discs.cfm
Wysyłają też do EU.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 06-02-2010, 17:52   

swinks_UK napisał/a:
Tarcze Rossini do Scubiego znajdziesz na stronie:
http://www.carparts-direc...Brake_Discs.cfm
Wysyłają też do EU.
dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.