Tarcze hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
Mont
Forumowicz

Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 290 Skąd: dziura
|
Wysłany: 04-02-2010, 10:04 Tarcze hamulcowe
|
|
|
Witajcie!
W tym dziale na Forum mnie jeszcze nie widziano ale z racji zakupu Imprezy STI pozwoliłem się zwrócić z prośbą o pomoc.
Zamierzam wymienić hamulce. Zaproponowano mi zestaw DBA ser.4000 pod seryjne zaciski Brembo. Różnicy pomiędzy skręcanymi, a pojedynczymi jest 1300,00zł (para nowych opon )
W sumie za zestaw (tarcze przód i tył, przewody, płyn i klocki Ferodo DS2500) zawołano min.5200,00zł.
To nie mało, pytanie czy do dupowozu i okazjonalnych pojeżdżawek ma sens dopłacać do skręcanych. W tej cenie chyba ciężko o rozsądną alternatywę - AP Racing czy Brembo Max są sporo droższe... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 04-02-2010, 17:35
|
|
|
Parametrem czy masz skęcane czy pływające tarcze bym się nie przejmował. Nie ma takiego wpływu na skuteczność hamulców. To wg. mnie raczej chwyt marketingowy.
Dla porównania polecam lekturę forum MLR.
Bardziej istotny jest dobór zestawu tarcza > klocki. Na przykładzie Mitsubishi i zacisków Brembo wiem, że dobrą opinią cieszą się zestawy ori tarcz nacinanych (odprowadzają dobrze pył i nie "zjadają" się tak szybko) i klocków Mintex 1166; lub gładkie tarcze ori i klocki Carbotech XP8.
Ważne by tarcze odpowiednio uformować po założeniu, bo inaczej co byś nie założył to będzie lipa. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Mont
Forumowicz

Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 290 Skąd: dziura
|
Wysłany: 04-02-2010, 20:23
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | To wg. mnie raczej chwyt marketingowy. |
za dwukrotnie większa kasę ?? AP Racing też ma takie w ofercie
swinks_UK napisał/a: | Dla porównania polecam lekturę forum MLR |
tylko dla lingwistów |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-02-2010, 20:29
|
|
|
Porsche kiedyś chwaliło monoblocki (jak rozumiem te o to chodzi) i uważało je za krok na przód w dziedzinie hamulców.... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 04-02-2010, 20:43
|
|
|
Mont napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | To wg. mnie raczej chwyt marketingowy. |
za dwukrotnie większa kasę ?? AP Racing też ma takie w ofercie |
Dokładnie. Na wspomnianym forum MLR (najwieksze forum użytkowników Evo) prawie nikt nie wspomina tej "nowinki" technicznej, raczej w kontekście wodotrysku co ładnie wygląda.
AP Racing, tak jak i Brembo to dobre firmy w produkcji zacisków, tarcze nie należą do ich udanych wyrobów.
Polecane są za to Rossini, lub K-Sport.
Mont napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Dla porównania polecam lekturę forum MLR |
tylko dla lingwistów |
No szkoda... Co prawda to strona użytkowników Lancera Evo, ale generalnie konkluzja jest taka, że najwiekszy wpływ na siłę hamowania mają zaciski i klocki. Tutaj numer jeden to seria klocków Carbotech'a, które są bardzo agresywne do tarcz, albo bardziej budżetowo Mintex 1155 lub 1166 (w UK taniej od Ferodo).
Z kolei co do tarcz, to najlepiej sprawują się... tarcze oryginalne z oferty MMC, lub Rossini.
Niestety nie pomogę ci wiele w kwestii zestawu do Scubiego. Co prawda zaciski są te same z przodu, ale nie mam pojęcia jak jest z tarczami.
Moja rada taka - spróbuj dopaść tarcze Rossini i klocki Mintex 1166 (lub drożej Carbotech XP8). Wydasz duuuużo mniej a będziesz na 100% zadowolony. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Mont
Forumowicz

Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 290 Skąd: dziura
|
Wysłany: 06-02-2010, 13:23
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | generalnie konkluzja jest taka, że najwiekszy wpływ na siłę hamowania mają zaciski i klocki |
jeden dobry człowiek ujął to inaczej, w kontekście kosztów.
Albo wydać ponad 10k i zainwestować w porządne zaciski i koła '18 albo sobie odpuścić i kupić najlepsze z najtańszych
Rossini w Polsce chyba trudne do zdobycia...
może bym spasował na przód K-sport S-SU04 :
zestaw |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 06-02-2010, 15:37
|
|
|
Dobry zestaw
Pamiętaj byś spasował jeszcze felgi (rozmiar i et) by się wszystko zmieściło.
Tak samo nie zapomnij zbalansować siły hamowania z tyłem (upgrade tylnych zacisków i tarcz, lub regulacja na brake master cylinder)
[ Dodano: 06-02-2010, 14:46 ]
Tarcze Rossini do Scubiego znajdziesz na stronie:
http://www.carparts-direc...Brake_Discs.cfm
Wysyłają też do EU. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Mont
Forumowicz

Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 290 Skąd: dziura
|
Wysłany: 06-02-2010, 17:52
|
|
|
dzięki |
|
|
|
 |
|