Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Mam problem z elektryką
Autor Wiadomość
Crosby 
Mitsumaniak


Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 106
Skąd: Katowice-ligota
  Wysłany: 03-02-2010, 17:34   [E33A 2.0] Mam problem z elektryką

Witam wszystkich miłośników marki mitsubishi. Jestem tu nowy, pisze do was z problemem jaki mnie ostatnio spotkał a mianowice miałem uszkodzony bezpiecznik 60A pod maska wymieniłem na nowy i auto nie odpala tzn. problem polega na tym że nie ma dalej prądu w kabinie po czym po chwili sie wszystko włącza i jak przekrecam kluczyk do zapłonu to wszytko sie traci wyczytałem ostatnio na forum, że moze to byc alternator gdyż odkąd mam to auto nigy się nie paliła kontrolka z akusia czyli z ładowania, zawsze tylko olej i Check engine a teraz jak chce przekrecic do tego stanu to sie wszystko wyłącza w aucie i pstryka jakis przekaznik pod kierownią czy ktoś jest w stanie mi powiedziec co to, już wydałem majątek na to auto wiecznie coś z elektryka ostatnio wymieniłem ECU na nowy. Moje auto to Mitsubishi Galant GLSI z 1992r silnik 2,0 benzyna jeśli nie uda mi sie tego naprawic samemu nie bede juz inwestował w niego mimo ze Gal jest w stanie fabrycznym nie naruszonym wszystkie części oryginalne z serwisu garażowany, dlatego żal mi go sprzedawać wiec drodzy forumowicze jak macie jakieś rady podzielcie sie nimi. Pozdrawiam serdecznie wszystkich MitsuManiaków. Paweł z Katowic
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 04-02-2010, 00:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 03-02-2010, 18:26   

A taka podstawowa rzecz jak akumulator - jesteś pewny jego stanu? Bo objawy całkiem podobne...
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-02-2010, 00:09   

60A po maską - w sensie bezpiecznik - od czego był ?
Ja bym szukał zwarcia w tym obwodzie.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 04-02-2010, 08:04   

Aby wykluczyć akumulator zrób prostą rzecz: kluczyk wyciągnięty podłącz woltomierz do akumulatora zobacz jakie masz napięcie jeśli aku jest ok to powinno być około 12,5-12,7V teraz przekręć stacyjkę na on i odczytaj wskazania Jak masz sprawny aku wskazania nie powinny zejść poniżej 12V. Jak będzie akumulator niesprawny to naładuj lub pożycz od kogoś bo alternator można sprawdzić podobnie ale najpierw trzeba odpalić silnik :)
 
 
 
Crosby 
Mitsumaniak


Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 106
Skąd: Katowice-ligota
Wysłany: 04-02-2010, 11:32   

Witam sprawdzałem na dwóch akusiach i problem występuje cały czas dziś po pracy planuje zajrzeć do mojego Gala i mam zamiar skontrolować miernikiem wszystkie połączenia puszki z bezpiecznikami. Z góry dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi jeśli macie jeszcze jakieś sugestie co do mojej usterki bede wdzieczny i moze bedzie okazja sie spotkać na jakimś zlocie pozdrawiam
_________________
三菱ギャラン
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 04-02-2010, 16:28   

oprócz sprawdzenia obwodu na przepalonym bezpieczniku (chociaż jeżeli go już nie pali to może to była przypadkowa usterka) to posprawdzaj dodatkowo wszystkie masy, zarówno pod maską jak i w aucie, oczywiście te do których masz dostęp.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 04-02-2010, 19:16   

Przyjrzyj się dokładnie kablom + od aku, szczególnie połaczeniom skręcanym, np na klemie akumulatora.
Jak jest tam zaśniedziały(biały lub zielony osad) rozkręć i wyczyść.
Kable będą najprawdopodobniej szaro-czarne zamiast miedzianozłote. Zanurz je w gorącej COLI albo zastosuj środek do czyszczenia styków elektrycznych.
Poskręcaj zabezpiecz środkiem typu ISOL.

Wyczyść też dokładnie klemy i kołki akumulatora papierem ściernym 500. Po założeniu ISOL-em je.

Jak już z miernikiem będziesz przy autku(najlepiej w 2 osoby) to mierz napięcia na kolejnych bezpiecznikach - zobaczysz gdzie Ci napięcie znika. I minus podłączaj do jakiejś śrubki, nie do klemy. wyłapiesz tak niesprawny przewód masowy.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Crosby 
Mitsumaniak


Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 106
Skąd: Katowice-ligota
Wysłany: 06-02-2010, 08:55   

Witam ponownie z góry chce podziekować Zajc3w, Mitsu_pl, Maretzky85 i dave89 bardziej skupiłem się na waszych sugestiach wczoraj po pracy posiedziałem przy moim Galu posprawdzałęm przewody wszystkie połączenia masowe klemy zajrzałem gdzie sie dało i panowie usłyszeć dzwięk odpalonego Miśka to aż sie łezka zakręciła, że ożył naprawde dzieki za pomoc i pozdrawiam.
_________________
三菱ギャラン
 
 
 
qattro18 
Forumowicz

Auto: E32A
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 58
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-02-2010, 22:51   

Sprawdz jeszcze ładowanie bo uszkodzony mostek w alternatorze objawia sie brakiem swiecenia kontrolki ladowania po przekreceniu kluczyka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.