Przesunięty przez: Gene 19-11-2009, 16:39 |
problem z napendami l200 |
Autor |
Wiadomość |
szeryf722
Nowy Forumowicz
Auto: ducato golf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 23 Skąd: ełk
|
Wysłany: 19-11-2009, 15:04 problem z napendami l200
|
|
|
pomocy z napędem trzeszczy przy jeżdzie jak załączam napęd l200 2000r |
_________________ szeryf722 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-11-2009, 16:46
|
|
|
Przepraszam ale daj sobie pomoc. Ten post to kpina. Jesli oczekujesz pomocy uszanuj innych i zacznij formulowac pytania tak abysmy mogli zrozumiec.
Opisz dokladnie co sie dzieje i skad dochodzi to "trzeszczenie". Najprawdopodobniej przedni dyfer pada. Nie ma wycieku oleum? |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
szeryf722
Nowy Forumowicz
Auto: ducato golf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 23 Skąd: ełk
|
|
|
|
 |
copro79
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Zbrosławice
|
Wysłany: 06-02-2010, 23:00 Problem z napędem
|
|
|
Witam wszystkich ! Stosunkowo niedawno stałem się właścicielem elki z99r. Proszę was o pomoc,gdyż ręce mi opadają....... mianowicie podczas jazdy przy wł.przednim nap.dał się słyszeć metaliczny stukot.Mechanik stwierdził uszk.przegub zewn-wymienił,ale okazało się iz był to wewnętrzny-wymienił i ucichło,oczywiście wymienił wszystkie oleum od razu,siemering półosi,podporę kol.kierowniczej,zregenerował wahacze,wymienił końcówki drążków,wykasował luzy kół przednich,amorki z tyłu....i .... no właśnie zaczęło się-po wyjeździe z warsztatu zaniepokoiło mnie wycie przedniego mostu i przy jeździe z napędem na dwie osie nie da się nad nim panować,na tyle jest ok... przy spokojnej jeździe rozpadł mi się krzyżak wału przedniego..wymieniono go wraz z siemeringiem wałka reduktora. Pomóżcie-co jest przyczyna tego iż przy wł.napędzie 4h,nie mogę zapanować nad autem-przy lekkim skręcie kierownicą ściąga i auto pływa...Zauważyłem iż na przedniej osi mam większy rozmiar opon niż na tyle,czy to ma jakiś wpływ,bo ja już sam zgłupiałem...Pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2010, 23:20
|
|
|
copro79 napisał/a: | Zauważyłem iż na przedniej osi mam większy rozmiar opon niż na tyle,czy to ma jakiś wpływ |
krótko mówiąc - rożny rozmiar ogumienia pomiędzy osiami ma ogromny wpływ na całość - wszystkie elementy układu napędowego nie mówiąc o bezpieczeństwie...
Radzę jak najszybciej zmienić ogumienie tak, by identyczne rozmiary były na obydwu osiach |
|
|
|
 |
copro79
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Zbrosławice
|
Wysłany: 06-02-2010, 23:35
|
|
|
Dzieki śliczne. Szczerze mówiąc,to zamówiłem już opony i wymieniam wszystkie .Tylko skąd ta różnica w prowadzeniu między 2h,a 4h? |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2010, 00:04
|
|
|
copro79 napisał/a: | Tylko skąd ta różnica w prowadzeniu między 2h,a 4h? |
Wytłumaczenie jest proste. Sama konstrukcja układu napędowego starszego eL 200 na przyczepnych nawierzchniach potrafi sprawić, że samochód nie będzie chciał pewnie brać zakrętów. To wrażenie znacznie potęguje różny rozmiar opon. Gdy włączony jest 2H nie ma tego problemu, bo napędzana jest jedna oś. Jednak po zapięciu 4H i różnych rozmiarach opon np. przednia oś będzie jechała szybciej od tylnej lub na odwrót, bo z powodu rozmiaru zmieniona jest prędkość po obwodzie koła. Samochód jest niestabilny i więcej pali.
Wówczas obciążony (i to znacznie za bardzo obciążony...) jest układ napędowy. |
|
|
|
 |
copro79
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Zbrosławice
|
Wysłany: 07-02-2010, 09:24
|
|
|
Dziękuje raz jeszcze za pomoc.Uspokoiłem się teraz.Napisze czy po wymianie opon jest ok.Myślę,że poprzez taką eksploatacje należy się elce wymiana oleum w napędach. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2010, 13:10
|
|
|
copro79 napisał/a: | Myślę,że poprzez taką eksploatacje należy się elce wymiana oleum w napędach. |
Tym bardziej jeśli niedawno ją kupiłeś. Więc w skrzyni biegów, reduktorze i mostach. Przy silniku warto zmienić olej z filtrem i filtry: paliwa i powietrza. |
|
|
|
 |
copro79
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Zbrosławice
|
Wysłany: 07-02-2010, 17:10
|
|
|
W silniku dokonałem zmian już dwukrotnie,co 5tysięcy,gdyz we wszystkich moich autach co tyle wymieniam.Zmieniłem też świece,filtr bezpyłkowy,pasek rozrządu,uszczelniłem wyciek spod pokrywy i miski,dałem nowy aku,oraz cały układ wydechowy.. Mam ogromny sentyment do tego auta,jeśli było by inaczej,dawno bym go sprzedał... Jeszcze raz dziękuje kolego. |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-02-2010, 10:00
|
|
|
copro79, nie masz różnicówki międzyosiowej, w twoim maleństwie nie powinno się jeździć z 4h po asfalcie (wręcz jest to niebezpieczne dla napedu), tylko z 2h (tył).
4H jest tylko do luxnych nieprzyczepnych nawierzchni, piach, błoto, snieg...
Taka mozliwość (4h na asfalcie) jest tylko w eL po 2006 roku w wersji INT, INT+ i INSTYLE
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
copro79
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Zbrosławice
|
Wysłany: 10-02-2010, 12:20
|
|
|
Dziękuje ślicznie za informacje. szkoda ze tak późno trafiłem na forum..... |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-02-2010, 14:09
|
|
|
Miłego uzytkowania.
pozdro
MOD |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
pesere
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2.5TDI 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2010 Posty: 3 Skąd: wawa
|
Wysłany: 17-02-2011, 10:19
|
|
|
szeryf722,
Czesc
Co ostatecznie bylo z tym trzeszczeniem i przeskakiwaniem w przednim mosci?
Ja mam chybo to samo.
Daj znac |
|
|
|
 |
szeryf722
Nowy Forumowicz
Auto: ducato golf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 23 Skąd: ełk
|
Wysłany: 18-02-2011, 08:39
|
|
|
100%moim zdaniem masz rosciągnięty łańcuch w reduktorze. Możesz sprawdzić krzyżaki .Ale jak jezdziłeś 4x4 po twardym to łańcuch przeskakuje. l200 do 2006 roku ma skrzynię Easy Select dopiero Super Select pozwala jezdzić 4x4 w każdych warunkach . |
_________________ szeryf722 |
|
|
|
 |
|