Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 6G72 TwinTurbo do 1G eclipse
Autor Wiadomość
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-02-2010, 03:09   Swap silnika 6G72 TwinTurbo do 1G eclipse

Witam, ja dzisiaj chciałem wyjechać z takim czysto teoretycznym zapytaniem chyba że ktoś miał z tym do czynienia...

Czy silnik 6G72 zmieści się w ogóle do komory silnika Eclipsy 1G, jeżeli tak to jak głęboko musiałby by sięgać przeróbki żeby zamontować ten silniczek i czy zmieściłby się tylko wolnossący czy twinturbo też by wszedł?

Czy da się zrobić aby był napęd na 4ry koła? Jeżeli nie to jak skomponować części żeby był napęd na sam przód?

Ktoś spotkał się z takim swapem? Jeżeli chce mi ktoś napisać "poco ten silnik wsadzać do tej budy" to mówię od razu, zadajcie to pytanie ludziom którzy wsadzają do malucha silniki rovera albo tym którzy wsadzają do 3000GT silnik diesla 1.9 z passata ;p
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 06-02-2010, 16:10   

Zmieścic moze i by sie zmieścił ale to była przy rzeźba totalna poza tym jest znaczniej ciezszy od 4g63 i wsadzenie takiego silnika zmienia środek ciezko auta co odbija sie na prowadzeniu,


naped? z EVO 6-9 ,albo do Starion(tylny) albo od starych Eclipsów ale to droga zabawa bardzo
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-02-2010, 22:01   

a gdyby wykorzystać ośki i wał i dyfer z 3000GT tylko skrócić?
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 07-02-2010, 10:57   

ja kiedys myslałem nad wsadzeniem silnika z SIGMY V6 ale jakos odpusciłem
juz bardziej mi chodzi po głowie swap z evo 3
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2010, 07:21   

zenek_bb, Już odpowiadam na twoje pytanie nie ma takiej mozliwosci by wsadzić silnik z Sigmy do Eclipse a powód jeden silnik jest za duży, kolektor wydechowy bez turbin kończył by ci się za belka podtrzymująca chłodnice a chłodnica wypadała by w miejscu zderzaka po za tym tak jak już pisali koledzy silnik 4G63 wazy ze skrzynia około 200-230kg silnik sigmy w manualu 420kg a wiec waga 2 razy tyle nie wytrzymają tego podłużnice. Silnik w Eclipsie jest podwieszany tylko na jednej belce wzdłużnej , sigma ma 2 takie belki, silnik na 2 turbinach to waga około 510-520 kg i do tego silnika musi być napęd na 4 kola zbyt duża moc tylko na jedna os ani skrzynia ani zawiecha tego nie wytrzyma
A skąd to wszystko wiem bo mam u siebie jedno i drugie auto i nawet ostatnio ktoś na spocie wlkp poruszył ten temat i było mierzone metrówka wymiary silnika i pasowane do komory Eclipse :p
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-02-2010, 00:33   

niewiem jaki silnik w sigmie ale myślałem o silniku z 3kGT oczywiście VR4 anglik ;p dzięki za odpowiedź, poprostu chciałem wiedzieć z ciekawości a nie ukrywam że kombinuje jak koń pod górkę żeby zamiast 150 kucy (w rl pewnie troche mniej ;p) mieć pod maską ponad 200 i przede wszystkim większy moment ;p tak zacząłem się zastanawiać czy ciężko by było zamontować silnik w bagażniku... ;p taka piękna widlasta 8semka by pewnie weszła ;D zrobiło by się małe ferrari xD nawet szyba odpowiednia żeby było silnik widać ;p zastanawiałem się o silniku z bmw 740, 286koni i bardzo podatne na tuning podobno ;p ale to już jak mi stuknie 30 latek ;p teraz trzeba myśleć realnie xD
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 09-02-2010, 13:25   

silnik w bagażniku??? naped masz na przód koła przednie skrecaja i hamuja przednia ośka wogóle nie dociązona ,strach czymś takim jechać , poza tym koszty pewnie jeszcze wieksze niz zakucie 4g63 i zrobionie z niego 400 koni
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-02-2010, 17:07   

mówię o projekcie czysto teoretycznym, napęd byłby na tył poprzez skróconą belkę z bmw, silnik umieszczony prawie centralnie za przednimi fotelami, zbiornik paliwa z przodu, chłodnice i co sie da c przodu, odciążenie tyłu (plexi szyby, wywalona belka zderzaka tylnego) było by nie tak tragicznie, mogło by być równo nawet, a jak nie to by się zachowywało jak porsche ;p oczywiście projekt CZYSTO TEORETYCZNY, przecież do trabantów też wsadzają V6 i jeździ ponad 250 ;p dzięki za pomoc jeszcze raz ;)

lepiej wiedzieć więcej niż mniej ;D (motto)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-02-2010, 17:30   

jednostka V6 nie jest fajna nie polecam lepiej poszukaj sobie 4G63 z turbo bo po pierwsze sprawna jednostka z GTO będzie oscylować koło 4-5tyś a będzie to goła jednostka bez skrzyni i całej reszty niezbędnych dodatków jak będziesz chciał dorwać VR4 anglika całego do 10tyś to pewnie silnik będzie wymagał napraw jeszcze... następna sprawa to skrzynia biegów potrzebował byś z SL czyli napęd na przód bo 4x4 nie przełożysz z GTO w ogóle droga sprawa to sprowadzenie specjalny pół osi do eclipse które zniosą takie obciążenia pół osie z 3000gt nie podejdą sądzę ( zakładając w ogóle że skrzynia jest w idealnie tym samym miejscu co ta z 4g63 bo jak nie to żadne pół osie nie będą pasować idealnie a wtedy to już nie powiem ile roboty) ewentualnie pół osie z Galanta by pasować mogły najprędzej o ile zniosą taki moment obrotowy...
Następna sprawa to waga jednostki w układzie V prawdopodobnie trzeba by mocniejsze amortyzatory i sprężyny wsadzić a w dodatku żeby to się jakoś prowadziło trzebało by wszystko z przodu zamienić na części z laminatu a do bagażnika z dwie chodnikówki dla lepszego rozkładu masy :D ...
kolejna sprawa to sens posiadania 330KM na jednej przedniej osi :) no chyba że chciałbyś 4x4 montować a to są koszty duże...

Patrząc z rozsądnego punktu to tylko 4G63 z turbo skrzynia z GST z napędem na przód odciążyć na dolocie na wylocie maksymalnie można jeszcze spolerować kanały wszystkie w silniku przeprowadzić renowacje silnika i cieszyć sie 230- max 250KM mechanicznymi na ośce to max sądzę :) po za tym 4G63 lepiej się tuninguje niż V6 mitsubishi
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 10-02-2010, 02:17   

Na cardomain.com był taki stworek. Eclipse 1G z silnikiem Toyoty 2JZ ...
Jak na nieszczęście nie potrafię go teraz znaleźć.
Rzeźba była straszna ale auto jeździło. Jakkolwiek z przodu była pusta skorupa a całe auto posadzone na robionej ramie. Tak więc da się wszystko :D
A że temat lajtowy to w prezencie to http://www.youtube.com/watch?v=hJtJUVyEyYY
Polecam oglądnąć całość od początku do ... końca :badgrin:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-02-2010, 04:41   

kurde House dobry filmik naprawdę, tak mi żal tego autka, ale swoją drogą jak miał kasy tyle to będzie miał na nowy blok ;p

niebój się, ja tak nie robię ;p nie ścigam się i nigdy tak nie startuję to po pierwsze, po drugie temat lajt więc ja tak z moim czerwonym misiem tak nie zrobię (mam na myśli silnik na środku) a co do swapa to uparłem się znaleźć dawcę 4G63T ;p potrzebuje "T" żeby mieć zapas jak mi zatrąbi jakiś 17nasto latek w golfie gti albo jak będę w niebezpiecznej sytuacji przy dużej prędkości np. w Niemczech (raz o włos mi zabrakło mocy i bym miał test zderzeniowy przód+tył przy 160... udało się na skos uciec...) pozatym wiesz co masz pod czerwoną garbatą maską i to pssst ;p
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2010, 08:01   

zenek_bb, Piszesz o silniku 3gt vr4 tak się składa ze sigma ma ten sam silnik czyli 6g72 jeśli już chcesz czysta moc to lepsza jest oryginalna japońska jednostka 3,5L 6g74 ale w DOHC na dzień dobry masz tam 278KM koszt takiego silnika kpl z instalacja komputerem i skrzynia to około 1200-1400$ plus koszt wysyłki ze stanów.


Wszyc, wiele rzeczy podejdzie z 3000gt do Eclipse a to dlatego ze skrzynia tak samo umiejscowiona pól osie pasują bo w obu skrzyniach jest ten sam układ różnicowy Eclipse ma skrzynkę F5M31 3000 gt i sigma ma skrzynkę F5M33 różnica tylko w łożyskach w środku,mowa oczywiście o skrzynkach manual
Jeśli zaś chodzi o przeniesienie mocy 300i więcej kucy to tylko 4x4 bo normalnie jedna os nie da rady jakoś mitsu nie stworzyło do dzisiaj żadnej skrzyni manual która by ta moc przeniosła tylko na 2 kola
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-02-2010, 12:39   

Mnie się wydaje że GTO jest szersze i ma dłuższe pół osie ale mogę się mylić
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 10-02-2010, 20:31   

HouseM, filmik fajny
projekt jeszcze lepszy pojezdzic a na koniec na wózek inwalidzki
kolega kiedys w 200sx tak stoczył koło zamachowe
efekt podobny był tylko tam silnik wzdłuż . podłuznice i maske pocieło masakra
bo to jest super !!!!! tanio stoczyc ................
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.