Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Luzna dyskusja o wyzszosci marki X nad Y.
Autor Wiadomość
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2010, 06:31   

j-rules napisał/a:
to juz kwestia gustu chyba?


widziales slowo klucz "dla mnie" ? :)

j-rules napisał/a:
Na poczatku SB mnie tez odrzucal, ale glownie ze zdjec, gdy obejrzalem go na zywo to robi niezle wrazenie


mi sie chyba nigdy nie bedzie podobal:)

i jeszcze ta jakosc srodka...
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2010, 08:31   

deenbe napisał/a:
i jeszcze ta jakosc srodka...


poprostu wart swojej ceny,
niska cena - niska jakosc
 
 
misjonarz. 
Mitsumaniak
\KSG/


Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 1444
Skąd: zabrze
Wysłany: 01-02-2010, 09:13   

Cytat:
niska cena - niska jakosc
co do jakości plastików i wykonania zobaczymy za parę lat. mam znajomych z lancernikami starszymi, z pierwszymi tego typu plastikami i jak na razie nie ma żadnego problemu z trzeszczeniem czy innego typu świerszczami w środku. co do ogólnego wrażenia dechy no cóż... wszyscy chyba są... że tak powiem.... hm... zniesmaczeni.
z tym że zauważyłem że jest to już jakaś tendencja, nowy civic też ma podobną, i inne tysz :evil:
_________________
http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/

Gość zobacz mojego misia

ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 01-02-2010, 09:42   

jaca71 napisał/a:

Poważnie tyle lepszy był? Jakoś mnie na kolana nie rzucił. Generalnie produkt finalny (w przypadku Lancera seden i SB) nie odbiega znacząco od konceptu.
...
Czasami właśnie chodzi o ekonomię. Czasami niektóre kształty uniemożliwiają uzyskanie tanio zamierzonej wytrzymałości konstrukcji. To co ładnie wygląda wystrugane z gliny niekoniecznie sprawdza się po przeliczeniu. Czasami kształt i rozmiar świateł uniemożliwia uzyskanie tanio odpowiedniego natężenia światła.
Pewnie by się dało zrobić kopię konceptu ale czy w takiej cenia za jaka kupiłeś swoje wozidełko?

Uważam, że koncept zdecydowanie ładniejszy, IMO różnice są diametralne.
Ale jak piszesz, niestety ekonomia zrobiła swoje... Tylko nie sądzę, aby była to głównie kwestia wytrzymałości, ale po pierwsze kosztów końcowej obróbki - concept ma n.p. 'trudniejszy' przód - dzielona obwódka grila pomiędzy maską a zderzakiem. A diabeł jak to się mówi tkwi w szczegółach.
A po drugie to planowo nie miał być sportowy samochód, tylko kompakt - a przy takiej linii nadwozia koncepta wnętrze, bagażnik byłyby o wiele mniejsze, wyższy niż produkcyjna wersja próg załadunku bagażnika, szyby mniejsze czyli widoczność gorsza... Nie byłby w żadnej mierze w tej klasie konkurencyjny.
Ale IMO mitsubishi powinno concepta wydać jako osobny, stricte sportowy model, jako np. nowe wcielenie stariona, czy cordii, n.p. z dobrym silnikiem 1.8 mivec GDi turbo :P
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-02-2010, 11:01   

Luk,
Wsadzasz do konceptu istniejącą platformę i... nagle rozstaw osi jest inny ;) Wsiadasz do konceptu i nagle się okazuje że z tyły nie ma okien na boki. ;) Takie wąskie światła? A porównywałeś ilość światła produkowane przez Calibrę i Twojego Lancera? Przyzwoitą ilość światła trzeba by uzyskać poprzez ksenony - tanio nie jest.
Nie chcę bronić ale zmiany produkcyjnego samochodu wynikają zarówno z ugrzecznienia i ekonomi ale także ze względów konstrukcyjnych.

A że koncept SB mnie na kolana nie rzuca to nie moja wina, mnie się podobają samochody 3 bryłowe ;)

Civic 5dr jest ideałem sztuki użytecznej. Poprzez połączenie prostych figur czyli koła i trójkąta uzyskano coś niesamowitego. Z wyglądy drobny i mały samochód jest wielki (wielki w porównaniu z tym na jaki wygląda) zarówno w środku jak i na zewnątrz. Żeby zobaczyć jego rozmiar trzeba postawić inny samochód koło civka. Do tego dochodzą detale jak kształt klamek - rakiety. Ale niestety jest zbyt futurystyczny i nie zyskuje zbyt wielu fanów. Mnie się generalnie podoba ale ja bym się w nim nie widział ;)
Na podstawie Civica można pomyśleć że jednak dobrze Mitsu zrobiło cywilizując koncept.
 
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2010, 11:09   

jaca71, OK, trochę mnie przekonałeś :) Rzeczywiście nie pomyślałem o aż tak wielu aspektach konstrukcyjnych...
Ale też słusznie napisał xor, że koncept był dużo bardziej sportowy i wiele osób nie wzięło by go pod uwagę szukając "rodzinnego" samochodu...

[ Dodano: 01-02-2010, 11:13 ]
jaca71 napisał/a:
Ale niestety jest zbyt futurystyczny i nie zyskuje zbyt wielu fanów

I tu jest właśnie pies pogrzebany... Mi się podoba, a Tobie nie... A Lancer podoba się nam obydwu! (z dokładnością do tylnej części) :D
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-02-2010, 11:30   

xor napisał/a:
Ale IMO mitsubishi powinno concepta wydać jako osobny, stricte sportowy model, jako np. nowe wcielenie stariona, czy cordii, n.p. z dobrym silnikiem 1.8 mivec GDi turbo :P

Z tym się zgadzam. Firmy europejskie produkują po pięć jeśli nie więcej odmian karoserii dla jednego modelu. Jakby do sedana i SB dorzucić kombi i cabrio a na koniec koncepta jako 2 drzwiowe coupe to rodzina była by porównywalna z linia megane lub golfa. ;)
 
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2010, 14:08   

jaca71 napisał/a:

Civic 5dr jest ideałem sztuki użytecznej. Ale niestety jest zbyt futurystyczny i nie zyskuje zbyt wielu fanów.
.

Masz jakieś dane na temat sprzedaży na świecie czy po prostu tak tylko myślisz? Aktualny model jest produkowany w 11 fabrykach na całym świecie, więc chyba nie jest z nim tak źle.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-02-2010, 20:34   

sla, nie mam danych, ale civic 5dr i 3dr jest wymysłem europejskim. Na zachodniej półkuli niedostępny. Tam królują sedany i wersje coupe (chyba 2 dr). Do Japonii jest importowana wersja 3dr w specyfikacji TypeR. Tak że Civic UFO szału na świecie nie zrobił.
Ale żebyśmy się dobrze zrozumieli. Mi ten civic się bardzo podoba ale ja siebie w nim nie widzę tym bardziej że główki dzieci by marzły ;)
 
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2010, 22:44   

Główki ważna sprawa :lol: ,przecież bardzo często otwiera się bagażnik w czasie podróży. A upalnym latem to nawet mogą się przegrzać co może mieć jeszcze gorsze następstwa.
 
 
ApAcHoS 
Mitsumaniak


Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 434
Skąd: WWL
Wysłany: 10-02-2010, 11:14   

Mi się civic Type R cholernie podoba ale 2003-2006...(EP3)
8)
 
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-02-2010, 15:21   

Niestety to ostanie rasowe CTR. Ostanie (ufo) nie dość, że jest cięższe, to ma ten sam motor (jeden kuń więcej :lol: ) no i jeszcze z zawiasem Honda się cofnęła wsadzając belkę skrętną dzięki czemu najnowszy CTR zamiata tyłem jak szalony :roll: .
Tak jak kiedyś Honda robiła zabójcze HotHatch-e tak teraz niestety zaczyna się cofać w rozwoju jeśli chodzi o sport samochodowy.
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.