 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
ECU Flash |
Autor |
Wiadomość |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2010, 00:17 ECU Flash
|
|
|
hej ma ktos jakies update jak to dokladnie jest? zrobilem dzis 100% udany flash z veryfikacja na 7203 dzialajac kablem OP2.0 i ecuflash ktory ssalem gdzies na poczatku listopada, pozniej mialem przerwe w grzebaniu. na poczatku flashowal blednie tj dodal po 0x01h do pierwszego bloku flasha do kazdego 16 bajtu z bloku, co jest malo wazne ale ostatecznie po wyczytaniu i manualnej poprawce polecialo. ecu md340288 z manuala sedan 2001 z chipem 7203 wtf? 7203 z automatow z poniekad innym releasem pcb nie leca w ogole zeby skaly sraly...
czy ktos w tym siedzi na tyle zeby potwierdzic ze deklarowana obsluga 7203 z evo dotyczy i nas? i co ciekawe moze tylko driver jest inny bo glupio szukac dziury w hardwareowym releasie pcb nie?
ma ktos pdfa jakiegos na te rodzine prockow?
no i wielkim btw jak bedziecie grzebac opierajac sie o guide z np ozvr4 to radze uzbroic sie w cierpliwosc bo te parametry zaznaczone gwiazdka to pierwsza lipa a czesc bez to lipa nr2 i to calkiem ciekawsza. zalatwilem temat obcinajac enrichmenty i opoznienia na zimnym silniku i cos sie zaczelo walic jak ten mur no i wyszlo ze ktos chyba jaja sobie robil na sprzedaz kabli op2 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-01-2010, 22:37
|
|
|
Robert, możesz jaśniej odrobinę?
To znaczy co zrobiłeś flash 7203 i nie jest trwały, czy co? Z tego co pamiętam, to 7203 się poddają flashowaniu, tylko nie trzymają parametrów (po odjęciu zasilania resetuja się do default).
I generalnie 7203 szły w FL automatach, ale ponoć trafiają się i manuale (chyba, że ktoś podmieniał).
Co do OZVR4, to nie polegałbym na 100% na ich danych. Rok temu trzeba było poprawiać a/t ecu pin-out bo był źle zrobiony i Garreth (Gwof) poprawił i wysłał im na stronę update.
A póki co CVR4 jest skupione na odczycie i trwałym flashu 7201, więc śledzę raczej ten wątek jako bardziej mnie interesujący. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2010, 18:08
|
|
|
Zrobilem trwaly flash naturalnie. Pierwsze proby byly niezbyt udane jako ze zawartosc pamieci potrafila sie podczas flashowania zmieniac ale w sposob przewidywalny i powtarzalny.
Dzis sprawdzalem to wielka loteria. Czasami po zaplonie da rade caly czasami pare blokow i staje a czasem w ogole. Sprawdzilem juz 5 ecu. 7202 flashuja sie ok w 95% przypadkow ale nieudany mozna powtorzyc.
Generalnie jest tak ze ecu z 7202 czy 03 nosza te same numery mitsubishi wbrew obiegowej opinii niestety. Jedyne znaczenie ma tam manual/auto ew hardwareowe dodatki typu tcl ect. Np. 2001 manual sedan ma ten sam numer ecu co manual z 98 ale maja inne procki. To samo jest z automatami. Generalnie gdzies w 1999 zmienily sie oznaczenia ecu ale niewiele ma to wspolnego z procesorem.
Poniekad wygladalo to tak, iz na lini montazowej zostaly skladane cary pod INT OPT ect a pozniej nagrywane byly ecu pod ostateczne wersje typu tempomat, tcl, ayc choc ayc nie nosi za soba koniecznosci innego oprogramowania ecu silnika, ect ect.
Jesli komus przyjdzie do glowy wlutowac 7202 na plytke z 7203 to nie polecam bo powrot bedzie niosl za soba najczesciej uszkodzenie plytki jako ze 7202 nie zadziala w tej hardwareowej konfiguracji. Jest mozliwosc samodzielnego spreparowania ECU z 7202 i robie tak czasami ale koszty sa dosc znaczne. Generalnie potrzeba plytke z 7203 i 2 plytki z normalnego galanta plus kilka godzina zabawy |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 27-01-2010, 12:12
|
|
|
Z tego co pamiętam z rozmów z ludźmi z Eurospec, to podstawowy problem flashowania 7202 było ustawienie odcięcia i poziomu doładowania.
Technologia identyczna jak przy flashowaniu ecu z Evo za pomocą Ecuflash i Openport 2.0. Jedyny problem to obok flashu rom, trzeba zmienić tabelę xml w której są adresy do komórek romu (m.in. wartości odcięcia i doładowania). Jeżeli zmienia się doładowanie, to lepiej wyposażyć auto w EBC, bo standardowy boost selenoid potrafi "pływać" na innych wartościach (ecu głupieje).
Natomiast mieli problem z trwałym zapisem rom do 7203 bo po każdym odjęciu zasilania (aku) rom wracał do wartości domyślnych. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2010, 01:14
|
|
|
a bo oni wiesz jak tjuninguja o ile w ogole aj. w tym binie vr4 ktory jest stosunkowo maly, wiekszosc zawartosci zajmuje kod moze jakies 8% to dane ale... oni tuninguja bazujac sie na jesli mnie pamiec nie myli zmianie 10-20 parametrow z ktorych czesc jest blednie nazwana (zapierdzielili z evo i wpakowali tak na oko po wartosciach z hexa) czesc w ogole nie potrzebuje zmiany... w calym wsadzie jest uzywanych kolo 400 zmiennych i arrayow!
a z tym doladowaniem to nie tak do konca jak oni pisza bo trzeba zmienic kilka arrayow (tabelek/map nie wiem jak to u nas sie wlasciwie nazywa) zeby ruszyc doladowanie bo sama zmiana bost cut i load limit w sumie niewiele da bo wartosc load bedzie i tak korygowana w kilkunastu innych miejscach z powrotem na to co fabryka przewiduje. troche podobnie jak z poziomem wolnych obrotow, nie wystarczy zmienic wartosci docelowej, mapy pozycji defaultowych dla ICSV tez trzeba zmieniac itd inaczej caly system wariuje po starcie zanim sie ustabilizuje
tak naprawde ten temat nigdy na powaznie nie ruszy niestety, bo ci co maja pojecie grzebali w evo a to co zostalo rzucone na temat vr4 to takie "cytaty" powycinane z evo bezczelnie posklejane do kupy pod haslem vr4 i ktos na sile wciska kit moze zeby sprzedac pare kabli? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 31-01-2010, 21:21
|
|
|
No więc na serio za flash się wziął Nutter_John (opracowanie nowych map i tabel na bazie RR) i KinkyAfro (elektronik, który na codzień zajmuje się programowaniem chipów), który wyciągnął chipa i u siebie na sprzęcie odczytuje wszystkie wartości i robi mapę definicji i zależności.
Docelowo ma to być to samo co Mines ECU.
Póki co uzyskali pełny i trwały flash, teraz pracują nad modyfikacją. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2010, 23:56
|
|
|
szczerze powodzenia w ich pracy bo nie bedzie latwo dysponujac limitem czasu jaki zostawa po pracy...
7201 da sie flashowac tu nie widze problemu, gorzej jest z wlasnie z ustaleniem do czego dane poszczegolne sa ale jesli bedzie dobrze opisany soft po zdekompilowaniu wystarczy ktos z dobrym pojeciem o silniku spalinowym
nie wiesz czy postowali gdzies rozne wersje wsadow wyciagnietych z ecu? jesli tak to pewnie w platnej sekcji, nie moglbys mi wyslac na plpynton gmail com jak najwiecej roznych wersji glownie przedliftowy automat z 260HP? jak by potrzebowali to mam poliftowe na wymiane |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 01-02-2010, 07:51
|
|
|
Niestety nigdzie nie umieszczali zgranej zawartości ecu. Jak sami twierdzą, to jest projekt czysto komercyjny, który w bliskiej przyszłości ma być biznesem, a więc: firma, wypust jednostek na tej samej zasadzie co Mines'y... tajemnica handlowa.
Ze względu na komercyjny charakter projektu sądzę, ze mają spore szanse zrobić porządnie. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2010, 22:37
|
|
|
jednego nie rozumiem. zamierzaja sprzedawac to jako dzielo tzn gotowy hardware? soft odpada bo nie da sie go zabezpieczyc czyli hardware. teraz dochodzi do konfliktu uzytkownika bo kazdy bedzie mial praktycznie inne auto nie mowie o samym sprzecie ale i o opcji takze dajmy na to wprowadza kilka wersji tj automat/manual plus wszelkie permutacje, no ale kto to kupi jako, ze moga zrobic powiedzmy tylko stock jako standart...
przeciez kazda konfiguracja sprzetowa wymaga indywidualnego tuningu.
czy moze to ma byc cos w stylu konkurencji dla openport? zapodaj prosze jakiegos linka to poczytam cus. btw biny ze starych ecu dalo sie wyczytywac wiec podejrzewam ze kilka osob dysponujacych na OP na clubvr4 je ma pewnie na dysku. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-02-2010, 20:43
|
|
|
Nie rozumiesz Robert...
To będzie kompletny hardware, standalone, identycznie jak Mines ECU. Docelowo 5 różnych ustawień ecu do wyboru. Klient musi wybrać najbardziej mu odpowiadającą wersję i oddać swe stare oryginalne ecu. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2010, 14:48
|
|
|
Aha to juz wszystko jasne
[ Dodano: 15-03-2010, 02:04 ]
ha dzis wyrypalem soft z ecu invecsa pierwszy he
no i moge potwierdzic ze wszystkie ecu sa hardwareowo kompaktybilne pomiedzy manualem i automatem, wystarczy flash |
|
|
|
 |
|
|