Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
12-02-2010, 09:49
[1G 90-94] 4G37 Problem z obrotami przy klimie + tempomat
Autor Wiadomość
Mitsudomin 
Forumowicz

Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 37
Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 08-02-2010, 07:57   [1G 90-94] 4G37 Problem z obrotami przy klimie + tempomat

Witam

Kupiłem Eclipse i ma taką dziwną przypadłość. Ogólnie bardzo fajnie się nią jeździ jak jest zimna ma 1200obr jak się zagrzeje 900 Silnik jest dynamiczny, obroty nie falują. Niestety gdy włącze klime obroty spadają do 500 i silnikiem strasznie szarpie - szybko wyłączyłem gdyż szkoda poduszek silnika... Zastanawia mnie to czemu silnik nie zwiększa obrotów pod obciążeniem... Normalnie samochody tak robią.
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 16-02-2010, 09:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-02-2010, 10:36   

Może nie jest nauczony wolnych obrotów z klimą albo pada silniczek krokowy.
 
 
 
Mitsudomin 
Forumowicz

Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 37
Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 08-02-2010, 12:13   

Wyczyszczę mu przepustnice i ten silniczek co do dopasowania wolnych obrotów do da się to zrobić tylko na klimie? Ogólnie bez niej dobrze wszystko funkcjonuje... Nawet w polo 1.2 silnik poczuje włączenie klimy ale wyrówna obroty i jest ekstra... żadnego szarpania. U mnie to chce wyrwać silnik...
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-02-2010, 13:01   

Powinien podnosić obroty przy załączaniu klimy jednak u mnie po resecie ecu przez pierwsze kilka razy po włączeniu klimy dziwnie się zachowuje i potrzebuje trochę czasu, aby nauczyć się obrotów z włączoną klimą (podobnie jak próba jazdy bez nauki wolnych obrotów powoduje gaśnięcie po wciśnięciu sprzęgła).

A czy jak włączasz światła, wentylacę ogrzewnie szyby itp. to obroty nie spadają? Silniczek krokowy podnosi obroty?

I jeszcze pytanie o samą klimę. Czy podczas jazdy działa ona normalnie? Chłodzi itp.? Może jest przytarty kompresor od klimy i powoduje zbyt duże obciążenie dla silnika. Jeśli podczas jazdy działa normalnie, a obroty spadają jedynie na postoju itp. to stawiałbym na silniczek krokowy.
 
 
 
Mitsudomin 
Forumowicz

Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 37
Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 10-02-2010, 21:00   

Więc tak... Gdy zapalam zimny samochód np-5stC muszę trzymać na lekkim gazie bo inaczej zgaśnie. Chwilkę tak po chodzi trzyma jakieś 600obrotów. Jadę wciska obroty spadają do 400 i wchodzą na 600. Gdy silnik osiągnie temp. pracy ma 800 obrotów i w momencie wciskania sprzęgła spadają do 500 i wracają. Gdy włącze klime trzyma jest tak samo. Krokowca raczej nie będe rozbierał... Wolał bym zrobić uczenie wolny chobrotów czy to tak samo jak w 2.0?
A wie ktoś może jak uruchomić tempomat???
 
 
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 11-02-2010, 03:19   

Tempomat więc rozpędzasz auto np . do 70 km/h i przekręcasz prawą łapkę (taką samą jak od świateł tyle że po prawej stronie kierownicy) w prawo - od siebie.Zapali się wtedy kontrolka na łapce taka mała NASTĘPNIE WCISKASZ GUZIK NA SAMYM KRAŃCU ŁAPKI I GOTOWE :) CHYBA?! - MAM ECLIPSE JUŻ PARĘ LATEK A TEMPOMATU UŻYWAŁEM MOŻE ZE 3 - 4 RAZY :)
 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-02-2010, 08:33   

Masz zdecydowanie za niskie wolne obroty i brak ssania albo martwy krokowy albo czujnik temperatury. Po odpaleniu silnik powinien odrazu wskoczyć na 1,5-2tyś obrotów i w miarę rozgrzewania te obroty powinny po chwili spaść do 1tyś obr. Całkiem rozgrzany powinien trzymać 800-900obr.

Nauka wolnych obrotów we wszystkich misiach z tamtych lat powinna być taka sama. Odpinasz aku na kilka minut (wystarczy klema minusowa), uruchamiasz zimny silnik bez dodawania gazu, bez włączania jakichkolwiek urzadzeń czekasz aż włączą się wentylatory, wyłączasz silnik, odpalasz ponownie i już jest nauczony.

U Ciebie może się to nie udać skoro musisz podtrzymywać gazem aby nie zgasł. Możesz jeszcze wymusić mu wyższe wolne obroty skoro masz teraz problem. Uczysz go ale ze wszystkim powłączanym, będzie miał na starcie jakieś 200 obr więcej i nie będzie tak się męczył jak coś włączysz.

W każdym razie masz do sprawdzenia czujnik temperatury i silniczek krokowy.
 
 
 
Mitsudomin 
Forumowicz

Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 37
Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 11-02-2010, 09:04   

Więc tak Sprawdzałem krokowca... Rusza się:) tzn jak dodam gazu on lekko się chowa- puszczę wysuwa się delikatnie lecz nie podnosi przepustnicy. Dzisiaj jak zapaliłem obroty miałem 500-prawie zgasł i weszły na 1200 najgorszy jest moment jak puszczam gaz bo wtedy ostro przygasa lecz wraca na swoje obroty. Pytanie o przepustnice. Możesz sprawdzić czy jak ruszysz dźwignią w miejscu gdzie naciska krokowy rusza się też dźwignia za którą podcią galinka - Chodzi mi o to czy to jest na stałe czy się ma niezależnie ruszać...
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-02-2010, 20:53   

Prośba do moda o przeniesienie do działu Eclipse-Techniczne, tam są ludki które posiadają 4G37 i pomogą bardziej niż tutaj. Z tego co mi wiadomo to kwestia silniczka krokowego w 1,8 jest zupełnie inaczej rozwiązana niż w 2,0.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Mitsudomin 
Forumowicz

Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 37
Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 11-02-2010, 20:58   

Kolego Viader zrobiłem jak mówiłeś i nie przyniosło to skutku:) Wiesz może jakie mamieśparametry czujnik temp? wymierzył bym go.
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-02-2010, 21:58   

Niestety nie wiem, nie interesowałem się bo u mnie nie było nigdy problemów z silnikiem. Pewnie jest to gdzieś w manualu, może koledzy podpowiedzą.
 
 
 
Mitsudomin 
Forumowicz

Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 37
Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 11-02-2010, 22:51   

Z tego co wiem to mało jest tych 1.8 na forum:) Jutro rozbiorę krokowca i się mu lepiej przyjrzę:)
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 12-02-2010, 17:14   

Adaho_krak napisał/a:
Prośba do moda o przeniesienie do działu Eclipse-Techniczne, tam są ludki które posiadają 4G37 i pomogą bardziej niż tutaj. Z tego co mi wiadomo to kwestia silniczka krokowego w 1,8 jest zupełnie inaczej rozwiązana niż w 2,0.


Tutaj jestem JA :D

W 1.8 nie ma silniczka krokowego. Jest natomiast serwo-silnik regulacji obrotów.
To co opisujesz świadczy o jego uszkodzeniu. Ale co bardziej prawdopodobne osoba ,od której kupiłeś auto nie wiedziała jak wyregulować wolnych obrotów więc po prostu odłączył/a ten silniczek. Ecu nie wypluje w tym wypadku żadnego błędu.

Trochę się rozpiszę ale postaram Ci pomóc w zdiagnozowaniu problemu.
Proszę o chwilę cierpliwości. Wrócę ok 22 do domu to uzupełnię tego posta wraz ze zdjęciami i dokładnym opisem co i jak bo tak się składa że mam takie serwo w kawałkach w garażu.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-02-2010, 17:41   

HouseM napisał/a:
Tutaj jestem JA


I właśnie Ciebie miałem na myśli i wiem,że masz organoleptyczne obeznanie w temacie silniczka w 1,8 :) Dzięki Akbi za przeniesienie tematu.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Mitsudomin 
Forumowicz

Auto: Mitsu Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 37
Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 12-02-2010, 20:26   

W 1.8 nie ma silniczka krokowego. Jest natomiast serwo-silnik regulacji obrotów.

Więc to się nazywa silnik krokowy:D Natomiast by-pas który niektórzy nazywają silnikiem krokowym nazywa się zawór biegu jałowego:) A więc tak Wszystko było podłączone co najwyżej wydaje mi się że ktoś podkręcił na śrubce żeby jakoś chodził. Wczoraj wydawałomi się że krokowiec chodził tzn wysuwał się i wsuwał jak ruszałem przepustnicą lecz nie dotykał tej dźwigni co podnosi przepustnicę... Dzisiaj zdemontowałem całego i na warsztat. Rozebrałem i jak się okazuje silniczek dobry lecz możliwe że coś z tym potencjometrem co kroki liczy-nie wiem jak go zmierzyć jak masz go dobrego to odkupie (to coś z taką dłuuuugą sprężyną) Jeszcze muszę sprawdzić potencjometr przepustnicy- może on jest uszkodzony i po prostu nie uruchamia krokowca... Muszę znaleźć gdzieś na forum które piny za to są odpowiedzialne- w sumie zrobiłem tak... Zaznaczyłem tps-a jak był orginalnie i ruszałem nim w prawo i lewo- krokowiec ani drgnął. A ja mam ładną wersję eclipsa:D:D:D Hamerykańską:D Już jestem w niej zakochany:D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.