Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
cari 1.9td wyciek z pompy paliwa
Autor Wiadomość
lppbgn 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 62
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-01-2010, 21:22   cari 1.9td wyciek z pompy paliwa

Witam
Pociekła mi pompa paliwa, prawdopodobnie pomiędzy korpusem pompy a takim elementem, do którego przykręcone są przewody paliwowe. Wstępnie dowiedziałem się, że jest tam oring, który pewnie pękł od mrozu.
Czy ktoś z Was miał taki problem i to samodzielnie naprawiał?? Może macie jakieś wskazówki dotyczace wymiany, coś co może mnie zaskoczyć.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-01-2010, 21:30   

lppbgn, ja powiem tak ku przezorności, jeżeli jeszcze tego nie robiłeś, to zostaw to komus kto ma w tym wiedze, bo po rozebraniu gory pompy, trzeba ją później odpowiednio poskładać i ustawić, pobierz sobie z działu download manual do Carismy, ale tam wiele nie ma na ten temat, niemalże to samo co tutaj http://forum.mitsumaniaki...highlight=lucas

Jezeli dobrze zrozumiałem poszedł Ci oring a ośce/wałku i tamtędy przecieka, moze do tego dojść jeszcze konieczność wymiany tulei, a te części są dostępne nigdzie indziej jak w serwisie, albo w dobrych zakładach mechanicznych od diesla.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lppbgn 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 62
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-02-2010, 14:54   

no to problemów ciąg dalszy
może po krótce opiszę...
Żaden z mechaników - pompiarzy w moim mieście nie miał czasu na to, żeby uszczelnić pompę na samochodzie, więc musiałem ją sam wymontować. Po wymontowaniu i uszczelnieniu u chwalonego pompiarza założyłem pompę, złożyłem rozrząd (na punkty, zresztą dokładnie na swoje miejsce i tu nie ma wątpliwości sprawdzane wielokrotnie) samochód odpalił, ale po chwili pracy stracił obroty, ponownie już było gorzej, a za trzecim razem w ogóle nie odpalił. Po poszukiwaniach przyczyny doszedłem, że pękło koło zębate na pompie - ta część żeliwna służąca do regulacji kąta pompy (usterka częsta, szczególnie przy zbyt mocnym dociśnięciu kółka). Przy okazji i za namowa pompiarza ponownie wymontowałem pompę i wstawiliśmy na stół pomiarowy, ale oczywiście wszystko było gitarka. Zamówiłem nowe koło i po założeniu nie mogłem odpalić auta. Auto trafiło w ręce chłopa, który ustawił mi kąt pompy - statycznie na zegar.
Jednak niestety nadal jest problem... samochód nie ma siły, tak, jakby zupełnie nie chodziło turbo, jeździ się nim jak zwykłym dieslem.

Wyklikałem kody błędów
12, 14, 17, 18, 21, 38, 51, 53, 54
z tymże poniżej są stare błędy, jeszcze z przed roku, nie wykasowane, wtajemniczeni wiedzą, że w tym silniku niestety odłączenie akumulatora nic nie daje
12- dźwignia przestawiacza potencjometru
14- czujnik temperatury powietrza zasycanego
18-czujnik prędkosci jazdy
38-czujnik prędkosci jazdy
51-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )

Tu są nowe błędy, które pojawiły się bezpośrednio po naprawie:
21-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )
53,54-przekaźnik świec żarowych

a jak pojeździłem to doszedł jeszcze
17-czujnik ruchu iglicy

Co do nowego błędu nr 21 to spodziewam się, że wynikał on z tego, że jak odebrałem pompę to jeden z kabelków zaworu korekcji wtrysku był przycięty przez wspornik pompy i masował, zawór nie "trykał" i stąd komputer mógł to wyłapać. Błędy 53 i 54 tez mogą pochodzić od tego faktu, bo chyba przekaźnik świec żarowych współpracuje z zaworem korekcji wtrysku.
No ale już błąd 17 pojawił się jak pojeździłem samochodem trochę i zapalił się czek na stałe.
Chłopy w zakładzie poddali się właśnie.
Ja również jestem w kropce.
Dodam jeszcze, że zauważyłem takie zjawisko... od zaworu EGR do jakiegoś chyba czujnika, nie za bardzo wiem co to jest, dochodzi przewód podciśnieniowy. Na obudowie tego czujnika, mocowanego przy EGRze do przegrody czołowej jest napis VAC. Jak pojeździłem trochę to ten zawór po wyłączeniu silnika wyraźnie warczał... po ściągnięciu przewodu podciśnieniowego z EGR przestał... to powtórzyło się dwukrotnie.

CHŁOPY POMOCY!! Bujam się już z tym trzeci tydzień :(

znalazłem to co brzęczy w innym temacie
http://forum.mitsumaniaki...6&highlight=egr
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 12-02-2010, 16:31   

czujnik iglicy we wtrysku sterującym nr 17

przyczyny tego błedu są 2
1 uszkodzony czujnik lub przewody
2 zły kąt statyczny wtrysku (czy był ustawiony zgodnie wybitymi parametrami na dźwigni pompy po zamontowaniu ?)

co do zawory od egr warczy bo po wyłączeniu silnika sie przestawia i układ napełnia się powietrzem pod tym zaworem jest okrągły filtr który zasysa powietrze w celu wyrównania ciśnienia w mieszku zaworu egr który powoduje zamkniecie przepustnicy
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
lppbgn 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 62
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-02-2010, 09:20   

pawelsonx napisał/a:
czujnik iglicy we wtrysku sterującym nr 17

przyczyny tego błedu są 2
1 uszkodzony czujnik lub przewody
2 zły kąt statyczny wtrysku (czy był ustawiony zgodnie wybitymi parametrami na dźwigni pompy po zamontowaniu ?)

co do zawory od egr warczy bo po wyłączeniu silnika sie przestawia i układ napełnia się powietrzem pod tym zaworem jest okrągły filtr który zasysa powietrze w celu wyrównania ciśnienia w mieszku zaworu egr który powoduje zamkniecie przepustnicy


pawelsonx nie pilnowałem gości, którzy mi ten kąt ustawiali, ale mówili mi, że ustawione to było statycznie na zegar. Wcześniej ustawiali, ale był na pewno źle ustawiony i samochód wrócił do nich, właśnie wtedy, w czasie jazdy, między jedna regulacja, a drugą zapaliła się kontrolka silnika i dodatkowo wywaliło błąd 17. No ale przyjmując, że wszystko ustawione jest ok, silnik ma równe wolne obroty około 900, to co może być przyczyną, że nie ma mocy, uczucie jest takie jakby zupełnie nie pracowała turbina, jeździ się nim, jak dieslem bez turbo. Dodam, że przed uszczenieniem pompy jeździł idealnie, palił na dotyk i nie miałem najmniejszych zastrzeżeń. Ingerencja była jedynie w pompę i jej koło...
A wogóle jak się diagnozuje ten czujnik iglicy we wtrysku?? Może masz na to jakiś sposób??
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-02-2010, 11:32   

_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
lppbgn 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 62
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-02-2010, 11:52   

Właśnie odebrałem auto, kąt pompy w końcu został ustawiony tak jak powinien być, w końcu pracuje miękko i tak jak poprzednio. Z relacji gościa, który ustawiał wynikało, że jego pracownik źle ustawił poprzednio i zapłon był zbyt wczesny, więc to jakby tłumaczy błąd 17.
Natomiast nadal jeździ nie tak jak powinien, uczucie jest takie, jakby zupełnie nie pracowała turbina...
I co dalej....?? Przed uszczelnieniem pompy wszystko było ok, może złośliwość rzeczy martwych... Ma ktoś pomysł?? Bo moje pomysły są jakby na wykończeniu
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-02-2010, 12:14   

ja mam pomysł


zawór LDA inaczej zwany turbo booster

zdejmij z niego przewód idący do kolektora i sprawdź czy nie ma paliwa potem wybierz się w krótką trasę i jak samochód bezie zachowywał się tak samo jak z podłączonym przewodem z kolektora to znaczy że trzpień się zaciął
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
lppbgn 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 62
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-02-2010, 22:29   

pawelsonx napisał/a:
ja mam pomysł


zawór LDA inaczej zwany turbo booster

zdejmij z niego przewód idący do kolektora i sprawdź czy nie ma paliwa potem wybierz się w krótką trasę i jak samochód bezie zachowywał się tak samo jak z podłączonym przewodem z kolektora to znaczy że trzpień się zaciął


pawelsonx zrobiłem jak opisałeś i jest bez zmian, także jak piszesz, trzpień się zaciął...
tylko co teraz, może mi podpowiesz ;) w sumie humor mi wraca powoli, miło jest się przejechać carusią, pomimo jej zmulerstwa, po ponad trzech tygodniach oglądania jej z zewnątrz ;)
pawelsonx teraz znalazłem Twój post z linkiem
http://www.mondeoklubpols...article&sid=168
mam przy tym trochę wątpliwości, o co chodzi z regulacją trzpienia? Jak go się ewentualnie reguluje?
Jeszcze w poniedziałek podskoczę do pompiarza i zapytam, czy tam coś dłubał przy uszczelnieniu pompy, a jeżeli tak to czy wymieniał te wszystkie membrany czy tylko oringi.

[ Dodano: 16-02-2010, 08:31 ]
pawelsonx, gdzieś czytałem na forum tylko nie mogę znaleźć Twoją odpowiedź na temat, który mnie interesuje... Wraz z tymi problemami, które pojawiły się po uregulowaniu kąta pompy przestała mi pracować linka wychodząca z takiego mieszka. To cięgno odpowiada za podbicie obrotów na zimnym silniku, może jakoś łączy się to także z moim problemem. Dodam, że dokładnie pamiętam, że w trakcie wszelkich prób odpalenia ona pracowała, później zauważyłem, że tam gdzie ustawiałem kąt pompy musieli ją naciągnąć i ona zupełnie nie odpuszczała, jak ustawiłem ją do położenia, które wcześniej miałem zaznaczone to linka jest cała luźna.
Dziś jadę rozebrać booster, myślę także o zaślepieniu zaworu EGR, może się zaciął.

[ Dodano: 19-02-2010, 09:13 ]
Wczoraj w końcu znalazłem trochę czasu, wyczyściłem i przy okazji zaślepiłem zawór EGR, ale tak jak się spodziewałem nic to nie pomogło.
A wykręcenie zaworu LDA skończyło się fiaskiem, zabrakło w moim mini warsztacie klucza 37. Dzwoniłem do pompiarza, mówi, że wymieniał jedynie oringi, więc membranka w środku zaworu jest nie ruszana i chyba taka pozostanie, skoro po zdjęciu rurki od podciśnienia nie cieknie paliwo. Nadal mam niepewność co do regulacji trzpienia, nie wiem jak go się reguluje i czy podczas wykręcania tego zaworu przez pompiarza mogło to ustawienie trzpienia ulec zmianie. może dziś w nocy się tym zajmę, jak uda mi się kupić klucz 37 ;)

[ Dodano: 22-02-2010, 08:40 ]
Zrobione! Przyczyną był oczywiście booster. Magicy od pomp źle złożyli, odwrotnie był zamontowany trzpień. Teraz pracuje, ale potrafi się zaciąć, jak mu troszkę za mocno wcisnę. Musi wtedy kilka minut postać, pewnie aż ciśnienia się wyrównają i go odpuszcza. Podejrzewam jeszcze taka małą sprężynkę (są dwie), której części brakuje, ale może pompiarze maja taką. No i nadal nie pracuje ten mieszek co podciśnieniowo podciąga obroty na zimnym silniku. Może ktoś coś podpowie w tym temacie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.