 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem,obroty,gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_1111
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 2 Skąd: Internet
|
Wysłany: 13-02-2010, 00:55 Problem,obroty,gaśnie
|
|
|
Witajcie
Może wy, użytkownicy forum mitsu będziecie wiedzieli co mojej carismie dolega. Mianowicie:
1. Przy rozgrzanym silniku obroty sięgają ok. 800ob/min, ale gdy włączę światła, dmuchawę, ogrzewanie tylnej szyby obroty spadają do ok. 300 i czasami zaczynają falować + - 0,5 cm. Zdarza mu się na światłach zgasnąć
2. Gdy wyłączę rozgrzany silnik i wrócę powiedzmy po ok. 30 minutach samochód nie trzyma sam obrotów - gaśnie mi. Muszę sam utrzymywać obroty na ok. 1500 przez 1-2 minuty by załapał po czym obroty utrzymuję się na ok. 500 bez dodatkowego obciążenia ( i lubą sobie czasami falować).
3. Po ostatnich mrozach przy ruszaniu na zimnym silniku strasznie piszczy mi (chyba) pasek od alternatora. Macie sprawdzoną firmę?
Może filtr paliwa do wymiany? Miesiąc temu zamarzło mi paliwo, samochód dwa dni stał w ogrzewanym garażu.
Carisma 97 r. 1.9TD |
Ostatnio zmieniony przez Pawel_1111 13-02-2010, 10:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Cysio [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2010, 01:02
|
|
|
Mogą za to odpowiadać także świece, brudna przepustnica. Najlepiej podpiąć do komputera w serwisie, ale ASO raczej odradzam z powodu cen |
|
|
|
 |
Pawel_1111
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 2 Skąd: Internet
|
Wysłany: 13-02-2010, 09:06
|
|
|
Wycieczki do ASO chciałbym uniknąć może nie ze względu na cenę, ale na to, że dużo osób twierdzi, iż serwis w moim mieście jest po prostu do bani.
Jak sprawdzić świece? Lamerskie pytanie, ale to mój pierwszy samochód, dopiero od nie dawna poznaje tajniki mechaniki |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-02-2010, 11:43
|
|
|
1 sprawdź czy linka do podbicia obrotów wychodząca z mieszka w przypadku woolnych obrotów jest naciągnięta.
2 wy mrugaj błędy wypadalo by również sprowadzić statyczny kont wtrysku
3 filtr paliwa na pewno na wszelki wypadek wymień
co d świec to bys miał problem z odpalaniem |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
kozuch2
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 142 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 14-02-2010, 10:42
|
|
|
cos mi się wydaje ze masz uszkodzony silnik krokowy,ja miałem te same objawy co ty,gasł itp. Podłączyłem samochod u znajomego mechanika pod komputer (nie jakis tam boschowski tylko taki za cos koło 20 tys)zakład nie oszczedza i dobrze)Komputer nie wykrył błędu,lecz praca silnika krokowego była zła.Tez wymieniałem filr paliwa,czysciłem przepustnice,sonda lamda wymieniona i nic.Wkoncu kupiłem uzywaną przepustnice kompletną i problem odrazu znikł,od tej pory samochod ani razu nie zgasł.Obroty nadal mi troszkę falują,lecz juz się do tego przyzwyczaiłem lub poprostu się poddałem:) |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-02-2010, 10:47
|
|
|
kozuch2 napisał/a: | cos mi się wydaje ze masz uszkodzony silnik krokowy,ja miałem te same objawy co ty,gasł itp. . |
obywatel Pawel_1111, ma silnik 1.9 td z 97 r jak się orientuje tam korkowca nie ma |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
kozuch2
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 142 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 14-02-2010, 10:52
|
|
|
o kurcze cos nie doczytałem,sorka za pomyłkę |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 14-02-2010, 11:19
|
|
|
Pawel_1111 napisał/a: | piszczy mi (chyba) pasek od alternatora. Macie sprawdzoną firmę? | Mistuboshi, Contitech...
Pawel_1111 napisał/a: | 1. Przy rozgrzanym silniku obroty sięgają ok. 800ob/min, ale gdy włączę światła, dmuchawę, ogrzewanie tylnej szyby obroty spadają do ok. 300 i czasami zaczynają falować + - 0,5 cm. Zdarza mu się na światłach zgasnąć
2. Gdy wyłączę rozgrzany silnik i wrócę powiedzmy po ok. 30 minutach samochód nie trzyma sam obrotów - gaśnie mi. Muszę sam utrzymywać obroty na ok. 1500 przez 1-2 minuty by załapał po czym obroty utrzymuję się na ok. 500 bez dodatkowego obciążenia ( i lubą sobie czasami falować). | Od kiedy tak Ci się dzieje? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
|
|