Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zdemontować: 2 tematy
Autor Wiadomość
polleck 
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-02-2010, 11:39   Jak zdemontować: 2 tematy

Yo.
Wlazłem dziś do autka celem zdemontoania zegarów i lewej kratki nawiewów. Zegary będę zmianiał na HC, a w kratce nawiewów znajdują się przyciski do włączania/wyłączania świateł przeciwmgielnych przednich i tylnych. W tych przyciskach nie świecą mi żarówki.

Zegary: odkręciłem 2 górne śrubki od odłony, zacząłem szarpać się z tą osłoną, górna część ładnie zeszła, ale blokuje dół. Czy na dole też są jakieś śruby, czy mam zacząć szarpać z kolegą ?

Nawiew: dół udało się "podważyć", zacząłem się szarpać z tą kratką, ale środek i góra trzymają że hej, macie jakieś "patenty" żeby tą kratkę wyszarpać bez uszkodzeń, czy może jakieś śruby gdzieś tzymają?

Dzięki za pomoc MitsuManiaki.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-02-2010, 13:38   

polleck, Sprawa bardzo prosta. Zegary - manual tam masz czysciutko opisane. Jak wyjąłeś obudowę zegarów to pod zegarami powinieneś mieć jeszcze co najmniej 4 śrubki, przyjżyj sie dokładnie, a je znajdziesz, nie szarp bo wyłamiesz, to ma wyjść delikatnie, po odkręceniu śrub zegary trzymają się tylko elektrozłączach wciskanych. Co do kratki, to nie musisz jej wyjmować. W kratce masz sterowanie lusterkami i włącznik do świateł przeciwmgłowych. Pod kratką jest mały panel z włacznikami TCL i do regulacji wysokości świateł. Ten panel leciutko podważasz i wyjmujesz do siebie, odłączasz złącza i masz dostęp do włączników w kratce. Sterowanie lusterkami leciutko podwarzasz i wyciągasz do siebie, odłączasz kostkę i masdz dobry dostep do włącznika przeciwmgłowych. Włącznik przeciwmgłowych jest na zatrzaskach, jeden u góry a drugi u dołu, delikatnie musisz je podważyć i włącznik wejdzie do środka, potem wyciągasz go przez otwór po właczniku regulacji lusterek i odpinasz kostkę. Wszystkie kostki są rozbieralne na czynniki pierwsze. W zegarach jak i w kostkach zrób sobie podświetlenie diodowe, ja tak zrobiłem. Diody dawałem 3 i 5 watowe. To wszystko. Nic na siłę wszystko młotkiem. to żart oczywiście
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
polleck 
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-02-2010, 13:47   

mario mario, Do zegarów się jeszcze nie dostałem. Dookoła nich jest taka plastikowa obudowa. To jej nie mogę zdjąć. Jak pisałem odkręciłem 2 śrubki od góry, górna część daje się odciągnąć, ale dołu nie mogę ruszyć, a nie chcę nic połamać. Czy dół tej obudowy jest przykręcony jakimiś śrubkami, czy jest na zatrzaski ?

Kratka nawiewu. Zdemontowałem już to dolne sterowanie wysokością świateł, zaślepki TCL. Wyjąłem też sterowanie lusterkami. Natomiast włączniki przeciwmgielnych zauważyłem że są przykręcone śrubką od strony deski rozdzielczej. Śrubkę odkręciłem, włączniki lekko puściły, ale zdaje się, że po przekątnej jest jeszcze druga śrubka do której już nie mogę dojść bez zdjęcia całej kratki nawiewu :(

Może jeszcze jakaś pomoc do tych dwóch tematów ?
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-02-2010, 13:52   

polleck, na dole maskownicy zegarów są 2 zatrzaski które trzymają maskownice,trzeba szarpnąć z umiarkowana siłą,najlepiej w środkowej części po bokach łuku przechodzącego nad kierownica,ale nie za mocno,bo w maskownicy są umieszczone ściemnianie deski rozdzielczej i przycisk od załączania tempomatu,ten pierwszy jest na dosyć krótkich kablach także trzeba to zrobić z czuciem,a później podłączać kostki,i maskownice masz już na wierzchu.
 
 
 
polleck 
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-02-2010, 13:57   

Kmer, o to mi chodziło. Nie chciałem szarpać, bo właśnie zauważyłem, że do maskownicy podłączone są wymienione przez Ciebie ściemnianie deski rozdzielczej i przycisk od załączania tempomatu. Oki, skoro nie ma tam śrub to musi puścić.

Teraz drodzy państwo drugi temat proszę ;)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-02-2010, 14:04   

polleck, Napisłąem jasno, ze są tam dwa zatrzaski, lekko podważysz i włącznik wejdzie do środka, tak robiłem u siebie. Później również od środka montujesz go w te zatrzaski. Sama kratka ciężko się wyjmuje. Dla pewności zobacz w manualu.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-02-2010, 14:04   

Co do kratki nawiewu,jest ona na zatrzaskach,jest ich chyba 6 o ile dobrze pamiętam,musisz wziąć cieniutki śrubokręt i wkładając z boku i od dołu po odpinać je,dosyć żmudna operacja bo trzeba uważać żeby nie połamać zaczepów,górny zaczep zostaw Sobie na sam koniec,wyłącznik świateł przeciwmgielnych tak jak mówisz jest na 2 wkręty.
Mnie w demontażu kratki pomógł,deejay ale i tak robiłem z dusza na ranieniu,bo on u siebie złamał z 2 zaczepy o ile dobrze pamiętam.
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-02-2010, 14:10   

Kratka jest jeszcze przykręcona śrubka do której dostęp mamy po zdjęciu sterowania lusterkami. Dlatego, że jest tak ciężko wyjąć kratkę i można przy tym tapicerkę kokpitu zniszczyć wolałem pogimnastykować się i wypiąć kostkę z tych dwóch zatrzasków.
 
 
polleck 
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-02-2010, 14:19   

Oj to ciężka robota mnie czeka z tą kratką :( Dzięki Pany, po punkciku przyznaję ;)
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 14-02-2010, 14:22   

polleckhttp://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=189353#189353
demontaż jest trywialny ,ale myśleć trzeba by nie kleić później zaczepów,gdzieś był opis ze zdjęciami krok po kroku,a najlepiej zanim zaczniesz rozbierać poszukaj tematów w tym dziale http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38783
powodzenia :biggrin:
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-02-2010, 14:24   

polleck, Masz wiadomość na PW czekam na odpo.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-02-2010, 14:27   

U mnie kratka dość prosto puściła. Nie było żadnych śrub.
1. Demontaż kostki sterującej lusterkami (bardzo cienki płaski śrubokręt, podważyć i kostka wyskoczy - jest na wcisk)
2. Demontaż kratki - zaczepy plastikowe na dole i po obu stronach na wysokości kratki. Należy wsunąć płaskie śrubokręty (noże), podgiąć do środka i delikatnie szarpnąć.

Wyjmowałem kratkę chyba z 20 razy jak kombinowałem z przeciwmgielnymi, zasilaniem zegarów w słupku, podświetleniem na led'ach, więc wem że na początku jest strach, ale w miarę rutyny będzie lepiej.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-02-2010, 14:35   

swinks_UK napisał/a:
Nie było żadnych śrub.

Też mi sie tak wydaje,ale nie byłem tego pewien,bo ściągałem raz i to rok temu,a wszystkiego człowiek nie spamięta.
swinks_UK napisał/a:
więc wiem że na początku jest strach,

Jest jak Ci ktoś mówi że u siebie połamał zaczepy,ale jak się uważa to idzie to gładko i bez problemowo.
 
 
 
polleck 
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-02-2010, 17:06   

Puściło :) I otoczka zegarów i kratka nawiewu. Teraz biję się z myślami czy kupić takie żarówki jak były, czy jakieś dioooody.

Podziękował serdecznie za pomoc :mrgreen:
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-02-2010, 18:06   

Czyli, że temat zamykasz ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.