Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Sprężyny w Galancie EA
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-02-2010, 13:40   

Jak w oryginale były obnżające sprężyny, to możliwe, ze amortyzatory były też "skrócone".
Nie znam dokładnie setup'u Galanta SE, ale spróbuję to wyjaśnić na przykładzie: obniżasz standardowego Galanta -40mm (przód) i -20mm (tył). Klasyczny zestaw obnizający. Wtedy na tył wejdą standardowej długości amortyzatory (mieszczą sie w zakresie tolerancji), choć wskazane są wzmocnione. Natomiast na przód wskazane są tzw. "skrócone" amortyzatory (w tym przykładzie np. Bilstein B8), bo założenie amorka o standardowej długości spowoduje jego szybsze zużycie jak będzie pracował z krótszą sprężyną.
Tyle przykład.
Wracając do pytania. Jeśli masz tył obniżony -20mm, to masz 99% szans, że masz amory standardowej długości, więc możesz je zostawić. Jeśli miałeś natomiast obie osie spuszczone w dół -40mm itp. to niestety wysokie prawdopodobieństwo że masz amortyzatory skrócone, więc musisz też wymienić na standardowe.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Remik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-02-2010, 13:55   

Ha...czyli aby to sprawdzić, czy są krótsze czy nie, musiałbym mieć wyjęte amortyzatory i wtedy sprawa jasna tak? a może są jakieś inne mniej pracochłonne metody? No i pytanie czy wymiana sprężyn tylko na tyle nie zmniejszy bezpieczeństwa np. w zakrętach...
 
 
kooks 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2010, 14:46   

ja u siebie w avence zmienilem sprezyny wszystki na lesjofors 40mm nizsze, amory standardowe, samochod od razu lepiej wyglada :-)
jak by sie komus przydalo to na tyl mam nowe lesjoforse -40mm moge oddac po taniosci
 
 
Remik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-02-2010, 15:11   

Jestem zainteresowany.
O ile podniosą mi one zawieszenie z tyłu...
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-02-2010, 15:37   

kooks napisał/a:
40mm nizsze, amory standardowe, samochod od razu lepiej wyglada :-)


Wygląda lepiej, ale amortyzatory będą miały krótsze życie :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Remik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-02-2010, 15:54   

Co prawda to prawda!
Jeżeli amortyzatory są standard a sprężyny krótsze to kiszka...
W takim razie widzę, że skoro ja mam fabrycznie posadzonego Gala to mnie zmiana samych sprężyn nie ratuje a właściwie nawet nie wchodzi w grę. Za krótkie amortyzatory do standardowych sprężyn, czy tak? Trza zmieniać całe Macphersony. Mam nadzieję, że ktoś zrozumie to moje pokrętne rozumowanie:)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-02-2010, 16:23   

Niekoniecznie, zalezy jak fabrycznie był galant obniżony w stosunku do standardu. Jak tył był tylko -20mm, to zmieści się to w tolerancji amortyzatora.
Ktoś kto ma dane o fabrycznym obniżaniu SE i Avance by ci się przydał.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Remik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16-02-2010, 10:50   

Cerber - a czy mógłbyś napisać jaka jest różnica na tyle po założeniu Suplexów? Tzn. ile masz prześwitu między oponą a nadkolem... Może dysponujesz jakimiś zdjęciemi w tej sprawie?
 
 
kooks 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2010, 14:23   

mozliwe ze krocej posmigaja ale jak narazie jest ok ;-)
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 16-02-2010, 17:43   

A widział ktoś może jakąś aukcje ew. gdzie można kupić sprężyny Suplex ;> do Gala na tył ?
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23644
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-02-2010, 18:13   

Juiceman, żaden problem, wystarczy wygoglować http://www.egaraz.com/off...ao)_09.96-.html mówisz i masz ;-) Niestey brak wzmianek o dostępności do wersji nadwozia kombi.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 26-02-2010, 14:29   

no to teraZ ja sie wypowiem:):)otóż tak zamiast kupować sprężyny do galana kupiłem po taniości nowe sprężyny od audi b4 kombi używane 2 tygodnie:)i muszę powiedzieć że pasują niemal że idealnie.troszeczkę za małe na dole przy mocowaniu amorka ale pod obciążeniem auta trafiają w gniazdo.
efektem jest prześwit między oponą a błotnikiem około 10cm:)tył bardzo twardy:):)fajnie się teraz jeździ:)może komuś się przyda zdjęcia porobię później.a dodam ze mam butle lpg z tyłu:)
 
 
 
marexi 
Mitsumaniak


Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 517
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 28-02-2010, 22:21   

CZy sa roznice w amorach i sprezynach w galancie przed liftem w sedanie a kombi?
wiem ze kombi ma nivomaty ale tutaj zostaly wymienione i sa juz zwykle wiec podejda z kombi do sedana?
_________________
92' Colt 1.6 GLXi - :)
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-02-2010, 22:47   

podejdą , nie ma róznicy jesli nie ma Nivo :)
 
 
Remik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 01-03-2010, 15:24   

Bieniak czy mógłbyś podesłać te zdjęcia? Nadkole stoi aż 10 cm nad oponą?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.