Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
super select pajero II
Autor Wiadomość
Zasiew 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero exeed
Kraj/Country: UK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 10-02-2010, 00:48   super select pajero II

Witam wszystkich. Czy jest jakas metoda na sprawdzenie dzialania(poszczegolnych przelozen) skrzyni ss? Nie mowie oczywiscie o kontrolkach bo te wszystkie sie pala prawidlowo. Wiem na 100% Ze dziala 4x4 ale co do dalszych nie jestem pewny.
 
 
pbkbisk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
Wysłany: 10-02-2010, 07:44   

Dzialanie blokady dyferencjaalu mozesz uslyszec po wlaczeniu jej. Najlepiej wyjedz w teren. Ja sprawdzalem swoje przelozenia w blotku i w sniegu. W latwych warunkach nie da sie chyba sprawdzic :) Pozdrawiam
_________________
Moja milosc :)
 
 
radagast20 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8TD
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec/Banbury
Wysłany: 10-02-2010, 08:22   

Na asfalcie po załączeniu blokad zobaczysz różnicę ;]
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 10-02-2010, 08:58   

...mówisz,4 H działa prawidłowo..
Następnym przełożeniem jest 4Hlc blokada mechanizmu różnicowego międzyosiowego-jak ją włączysz i na twardej nawierzchni będziesz próbował skręcać,to auto wyraźnie będzie coś chamowało.To coś ta sygnał,że blokada działa :mrgreen:
Ostatnim przełożeniem jest 4 LLC-jest to reduktor-jego zadaniem jest redukować prędkość na rzecz mocy...Gdy go włączysz poczujesz różnicę-większe obroty na danym biegu przy takiej samej prędkości.
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 11-02-2010, 10:04   

Ja osobiście również sprawdzałem je w terenie(asfalt "trochę" obciąża mechanizmy). Proponuje wjedź w porządne błoto jednym kołem (+najlepiej przednim oczywiście) włącz 4h, strzał ze sprzęgła (bo inaczej inne koła raczej pomogą ci wyjść) jeżeli kręcić będzie się tylko to jedno to jest ok). Następnie przełącz na 4hlc i podobnie mocno ze sprzęgła (też tak aby zerwać przyczwepność) jeżeli wyjdzie jest ok (w tym momencie powinny ci boksować 2 koła jedno z przodu drugie z tyłu (oojętne która strona). Następnie 4llc a to już tak jak kolega napisał wyżej.

Jeżeli nie znajdziesz dużego błota to teraz nawet jest trochę lepiej bo jest trochę śniegu znajdź sobie ładną zaspę (wysoką) stań przed nią i dalej czytaj wyżej od strzał ze sprzęgła)
 
 
leśniczy22 
Forumowicz

Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 45
Skąd: Widawa
Wysłany: 15-02-2010, 16:02   

A co powiecie na to, że po włączeniu reduktora prędkość przy tych samych obrotach zdecydowanie spada ale kręcą się tylko koła mniej obciążone z jednej strony? U mnie niestety tak to wygląda a sprawdziłem na śniegu kiedy się zakopałem.
_________________
leśniczy22
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 15-02-2010, 16:28   

leśniczy22 napisał/a:
po włączeniu reduktora prędkość przy tych samych obrotach zdecydowanie spada ale kręcą się tylko koła mniej obciążone z jednej strony?
To normalne zjawisko o ile nie ma zainstalowanej blokady mechanizmu różnicowego. Reduktor przekazuje tylko taki sam napęd na przód jak i na tył. Zobacz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
leśniczy22 
Forumowicz

Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 45
Skąd: Widawa
Wysłany: 15-02-2010, 16:48   

Nie bardzo rozumiem. Co ma znaczyć stwierdzenie "zainstalowana blokada mechanizmu różnicowego". Wydawało mi się, że przy skrzyni ss nie muszę już nic kombinować a tym bardziej instalować. Czy mógłbyś rozszerzyć odpowiedź?
_________________
leśniczy22
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 15-02-2010, 17:42   

Jak zakopałbyś się drugą stroną to kręciły by się koła po przeciwnej stronie. Mechanizm różnicowy między osiowy jest zablokowany ale zadziały mechanizmy różnicowe przedniej i tylnej osi. Jeżeli masz blokadę tylnego mostu / włączany przyciskiem pod radiem/ to po włączeniu będą się kręcić trzy koła. Dwa z tyłu i jedno z przodu, te które tafi na najmniejszy opór. Blokady przedniego mostu Pajera niestety nie mają.
Pozdrawiam
_________________

 
 
leśniczy22 
Forumowicz

Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 45
Skąd: Widawa
Wysłany: 15-02-2010, 18:00   

No właśnie przycisk pod radiem chodzi w góra i w dół ale nic nie wskakuje. Jak to to ma działać?
_________________
leśniczy22
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 15-02-2010, 19:27   

Cytat:
No właśnie przycisk pod radiem chodzi w góra i w dół ale nic nie wskakuje. Jak to to ma działać?
Poczytaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37740 blokada może być elektryczna lub pneumatyczna a jeśli nie masz kompresora->> jeśli się nie mylę to powinna być zainstalowana w okolicach tylnego prawego siedzenia->> ale zaznaczam->> mogę się mylić.Bieglejsi w tym temacie zapewne się wypowiedzą bartek2800 poprosimy do odpowiedzi :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rogal16-91 
Forumowicz
Pajero 4x4


Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Majdan OBL
Wysłany: 15-02-2010, 19:46   

leśniczy22 napisał/a:
Nie bardzo rozumiem. Co ma znaczyć stwierdzenie "zainstalowana blokada mechanizmu różnicowego". Wydawało mi się, że przy skrzyni ss nie muszę już nic kombinować a tym bardziej instalować. Czy mógłbyś rozszerzyć odpowiedź?

Nie każde Pajero z SS ma blokadę tylnego dyferencjału pewnie mylisz blokadę tylnego mostu z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego jeżeli masz skrzynie z SS to blokadę centralnego mechanizmu różnicowego masz na pewno a blokadę mostu nie koniecznie
_________________

 
 
 
leśniczy22 
Forumowicz

Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 45
Skąd: Widawa
Wysłany: 15-02-2010, 20:20   

Z tego morał jest taki, zanim kupisz samochód powinieneś nim jeździć już dwa lata wcześniej albo kupować go z kimś kto ma taki minimum dwa lata. Lekka paranoja ale się nie poddam i będę dalej z moim miśkiem wojował.
_________________
leśniczy22
 
 
rogal16-91 
Forumowicz
Pajero 4x4


Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Majdan OBL
Wysłany: 15-02-2010, 20:30   

no tak trzeba się znać na napędach, mam już w domu czwarte Pajero i tak:
Pajero I nie miał blokady mostu a bardzo chcieliśmy mieć i kupiliśmy Pajero II które jak właściciel zapewniał ma blokadę no i miał ale centralnego mechanizmu różnicowego a nie tylnego mostu ale człowiek się nie znał no i kupił, ale przynajmniej już było wiadomo jak wygląda autko z blokadą mostu więc kupiliśmy drugie Pajero II już z blokadą :D tyle że okazało się że blokada jest zepsuta :( teraz mamy Pajero III już była radocha że będzie blokada ale było kupione we Francji przez znajomego tak na odległość no i jak przyjechał był smutek bo blokady nie ma :( może kiedyś dorosnę do Pajero IV i będzie miał w końcu blokadę mostu 8) Pozdrawiam MM
_________________

 
 
 
leśniczy22 
Forumowicz

Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 45
Skąd: Widawa
Wysłany: 15-02-2010, 21:28   

Współczuję naprawdę szczerze i mam nadzieję, że ja takiej drogi przez mękę nie będę musiał przechodzić i w najgorszym przypadku kiedyś w przyszłości skończy się na drugim samochodzie. Nowszych modeli raczej się boję bo miałem grand vitarę i elektronika mnie w tym samochodzie kompletnie zniechęciła do tego samochodu. Bądźmy wszyscy dobrej myśli ale z blokadą czy bez to i tak drogami gruntowymi misiek płynie w porównaniu do innych terenówek czy psełdoterenówek ze względu na swoje zawieszenie.
_________________
leśniczy22
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.