super select pajero II |
Autor |
Wiadomość |
Zasiew
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero exeed
Kraj/Country: UK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 7 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 10-02-2010, 00:48 super select pajero II
|
|
|
Witam wszystkich. Czy jest jakas metoda na sprawdzenie dzialania(poszczegolnych przelozen) skrzyni ss? Nie mowie oczywiscie o kontrolkach bo te wszystkie sie pala prawidlowo. Wiem na 100% Ze dziala 4x4 ale co do dalszych nie jestem pewny. |
|
|
|
 |
pbkbisk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 18 Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
|
Wysłany: 10-02-2010, 07:44
|
|
|
Dzialanie blokady dyferencjaalu mozesz uslyszec po wlaczeniu jej. Najlepiej wyjedz w teren. Ja sprawdzalem swoje przelozenia w blotku i w sniegu. W latwych warunkach nie da sie chyba sprawdzic Pozdrawiam |
_________________ Moja milosc
 |
|
|
|
 |
radagast20
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.8TD
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 16 Skąd: Sosnowiec/Banbury
|
Wysłany: 10-02-2010, 08:22
|
|
|
Na asfalcie po załączeniu blokad zobaczysz różnicę ;] |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 10-02-2010, 08:58
|
|
|
...mówisz,4 H działa prawidłowo..
Następnym przełożeniem jest 4Hlc blokada mechanizmu różnicowego międzyosiowego-jak ją włączysz i na twardej nawierzchni będziesz próbował skręcać,to auto wyraźnie będzie coś chamowało.To coś ta sygnał,że blokada działa
Ostatnim przełożeniem jest 4 LLC-jest to reduktor-jego zadaniem jest redukować prędkość na rzecz mocy...Gdy go włączysz poczujesz różnicę-większe obroty na danym biegu przy takiej samej prędkości. |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 11-02-2010, 10:04
|
|
|
Ja osobiście również sprawdzałem je w terenie(asfalt "trochę" obciąża mechanizmy). Proponuje wjedź w porządne błoto jednym kołem (+najlepiej przednim oczywiście) włącz 4h, strzał ze sprzęgła (bo inaczej inne koła raczej pomogą ci wyjść) jeżeli kręcić będzie się tylko to jedno to jest ok). Następnie przełącz na 4hlc i podobnie mocno ze sprzęgła (też tak aby zerwać przyczwepność) jeżeli wyjdzie jest ok (w tym momencie powinny ci boksować 2 koła jedno z przodu drugie z tyłu (oojętne która strona). Następnie 4llc a to już tak jak kolega napisał wyżej.
Jeżeli nie znajdziesz dużego błota to teraz nawet jest trochę lepiej bo jest trochę śniegu znajdź sobie ładną zaspę (wysoką) stań przed nią i dalej czytaj wyżej od strzał ze sprzęgła) |
|
|
|
 |
leśniczy22
Forumowicz
Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 45 Skąd: Widawa
|
Wysłany: 15-02-2010, 16:02
|
|
|
A co powiecie na to, że po włączeniu reduktora prędkość przy tych samych obrotach zdecydowanie spada ale kręcą się tylko koła mniej obciążone z jednej strony? U mnie niestety tak to wygląda a sprawdziłem na śniegu kiedy się zakopałem. |
_________________ leśniczy22 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-02-2010, 16:28
|
|
|
leśniczy22 napisał/a: | po włączeniu reduktora prędkość przy tych samych obrotach zdecydowanie spada ale kręcą się tylko koła mniej obciążone z jednej strony? | To normalne zjawisko o ile nie ma zainstalowanej blokady mechanizmu różnicowego. Reduktor przekazuje tylko taki sam napęd na przód jak i na tył. Zobacz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970 |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
leśniczy22
Forumowicz
Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 45 Skąd: Widawa
|
Wysłany: 15-02-2010, 16:48
|
|
|
Nie bardzo rozumiem. Co ma znaczyć stwierdzenie "zainstalowana blokada mechanizmu różnicowego". Wydawało mi się, że przy skrzyni ss nie muszę już nic kombinować a tym bardziej instalować. Czy mógłbyś rozszerzyć odpowiedź? |
_________________ leśniczy22 |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 15-02-2010, 17:42
|
|
|
Jak zakopałbyś się drugą stroną to kręciły by się koła po przeciwnej stronie. Mechanizm różnicowy między osiowy jest zablokowany ale zadziały mechanizmy różnicowe przedniej i tylnej osi. Jeżeli masz blokadę tylnego mostu / włączany przyciskiem pod radiem/ to po włączeniu będą się kręcić trzy koła. Dwa z tyłu i jedno z przodu, te które tafi na najmniejszy opór. Blokady przedniego mostu Pajera niestety nie mają.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
leśniczy22
Forumowicz
Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 45 Skąd: Widawa
|
Wysłany: 15-02-2010, 18:00
|
|
|
No właśnie przycisk pod radiem chodzi w góra i w dół ale nic nie wskakuje. Jak to to ma działać? |
_________________ leśniczy22 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-02-2010, 19:27
|
|
|
Cytat: | No właśnie przycisk pod radiem chodzi w góra i w dół ale nic nie wskakuje. Jak to to ma działać? | Poczytaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37740 blokada może być elektryczna lub pneumatyczna a jeśli nie masz kompresora->> jeśli się nie mylę to powinna być zainstalowana w okolicach tylnego prawego siedzenia->> ale zaznaczam->> mogę się mylić.Bieglejsi w tym temacie zapewne się wypowiedzą bartek2800 poprosimy do odpowiedzi |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 15-02-2010, 19:46
|
|
|
leśniczy22 napisał/a: | Nie bardzo rozumiem. Co ma znaczyć stwierdzenie "zainstalowana blokada mechanizmu różnicowego". Wydawało mi się, że przy skrzyni ss nie muszę już nic kombinować a tym bardziej instalować. Czy mógłbyś rozszerzyć odpowiedź? |
Nie każde Pajero z SS ma blokadę tylnego dyferencjału pewnie mylisz blokadę tylnego mostu z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego jeżeli masz skrzynie z SS to blokadę centralnego mechanizmu różnicowego masz na pewno a blokadę mostu nie koniecznie |
_________________
 |
|
|
|
 |
leśniczy22
Forumowicz
Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 45 Skąd: Widawa
|
Wysłany: 15-02-2010, 20:20
|
|
|
Z tego morał jest taki, zanim kupisz samochód powinieneś nim jeździć już dwa lata wcześniej albo kupować go z kimś kto ma taki minimum dwa lata. Lekka paranoja ale się nie poddam i będę dalej z moim miśkiem wojował. |
_________________ leśniczy22 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 15-02-2010, 20:30
|
|
|
no tak trzeba się znać na napędach, mam już w domu czwarte Pajero i tak:
Pajero I nie miał blokady mostu a bardzo chcieliśmy mieć i kupiliśmy Pajero II które jak właściciel zapewniał ma blokadę no i miał ale centralnego mechanizmu różnicowego a nie tylnego mostu ale człowiek się nie znał no i kupił, ale przynajmniej już było wiadomo jak wygląda autko z blokadą mostu więc kupiliśmy drugie Pajero II już z blokadą tyle że okazało się że blokada jest zepsuta teraz mamy Pajero III już była radocha że będzie blokada ale było kupione we Francji przez znajomego tak na odległość no i jak przyjechał był smutek bo blokady nie ma może kiedyś dorosnę do Pajero IV i będzie miał w końcu blokadę mostu Pozdrawiam MM |
_________________
 |
|
|
|
 |
leśniczy22
Forumowicz
Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 45 Skąd: Widawa
|
Wysłany: 15-02-2010, 21:28
|
|
|
Współczuję naprawdę szczerze i mam nadzieję, że ja takiej drogi przez mękę nie będę musiał przechodzić i w najgorszym przypadku kiedyś w przyszłości skończy się na drugim samochodzie. Nowszych modeli raczej się boję bo miałem grand vitarę i elektronika mnie w tym samochodzie kompletnie zniechęciła do tego samochodu. Bądźmy wszyscy dobrej myśli ale z blokadą czy bez to i tak drogami gruntowymi misiek płynie w porównaniu do innych terenówek czy psełdoterenówek ze względu na swoje zawieszenie. |
_________________ leśniczy22 |
|
|
|
 |
|