Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana uszczelki pod głowicą - lancer 4g13-prośba o pomoc
Autor Wiadomość
robaluch. 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: gdynia
Wysłany: 15-02-2010, 15:48   wymiana uszczelki pod głowicą - lancer 4g13-prośba o pomoc

witam!!

przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą i tutaj moja prośba - czy ma ktoś instrukcję w j. polskim na kształt do tej instrukcji (ta jest w j. angielskim)

http://www.mitsubishi-mot...wee9520/11A.pdf

będę wdzięczny za pomoc:) dodam, że przeszukałem net i niczego nie znalazłem.. czekam na Waszą pomoc:) pozdrawiam!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-02-2010, 16:52   

robaluch., a co w tej instrukcji dla Ciebie jest niejasne :?:
aby zdemontowac głowice trzeba wyrzucic kolektory ssacy i wydechowy, sciagnac pokrywe zaworów, sciagnac pasek rozrzadu, poodpinac wszystkie przewody elektryczne, chłodnicze, linki, etc., głowice odkręcamy zgodnie z kolejnościa zawartą w Manualu, głowice zawieżć na spawdzenie szczelności, ewentualnie docieranie zaworów i wymiane uszczelnien, przyszykowac blok pod montaz nowej uszczelki, trzeba elegancko wyczyscic/wypolerowac, załozyc zregenerowana glowice kolejnosc i sila dokrecania srub tak jak w manualu, a skladanie reszty w odwrotnej kolejnosci, ustawianierozrzadu oczywiscie na znaki.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 15-02-2010, 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robaluch. 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: gdynia
Wysłany: 15-02-2010, 17:59   

dziękuję robertdg za odpowiedź. troszke spanikowałem, bo nigdy tak głeboko nie zapuszczałem się w silnik, dlatego wolałem mieć wsparcie w instrukcji pl. no ale zobaczymy, poradzę sobie, wezmę kumpla-ma większe pojęcie ode mnie, więc będzie ok:)

w sobotę być może zaczynam działać, dam znać po wszystkim i wrzucę ewentualne uwagi.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-02-2010, 18:38   

Musisz się wyposażyć w klucz dynamometryczny przede wszystkim.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
sewkor 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 2,5 v 6 i inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 98
Skąd: Radom
Wysłany: 15-02-2010, 19:17   

robaluch - potrzebny ci będzie jeszcze kontomierz do dociągania głowicy. Szczegółowe dane odnośnie kolejności dokręcania, momentu w niutonometrach i kontach doręcania powinny być na zalączonej instrukcji wraz z nową uszczelką. Nie pamiętam jaka jest ori. stalowa czy z materiału. Jeżeli jest stalowa to w instrukcji obsługi może być pozycja o poluzowaniu śrub aby uszczelka się odpowiednio ułożyła. Jeżeli nie jesteśczegoś pewien pytaj zanim narobisz sobie bałaganu w silniku. Może jutro sprawdzę w pracy w programie jak jest dokładnie i jakie powinny być wartości. 8)
_________________
007 " Diamenty są wieczne "
Ostatnio zmieniony przez sewkor 16-02-2010, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robaluch. 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: gdynia
Wysłany: 15-02-2010, 20:03   

dzięki Panowie za odpowiedzi i piszcie w razie gdybyście sobie jeszcze przypomnieli jakieś cenne uwagi. w klucz dynamometryczny zaopatrzę się w tygodniu.

pozdrawiam :)
 
 
sewkor 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 2,5 v 6 i inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 98
Skąd: Radom
Wysłany: 15-02-2010, 20:11   

robaluch - jeżeli nie jesteś mistrzem w mechanice to jedna dobra rada, staraj się niczego nie pozamieniać, no wiesz szklanki, panewki, śruby, Najlepiej aby wróciły tam gdzie pracowały wcześniej, śrub też raczej nie zamieniaj, różne długości a dokręcane na siłę mogą zniszczyć gwint w bloku silnika ( przerypane ), a nawet odłupać jego kawałek a wtedy koniec, kaplica. :dontknow: Ale trzeba być dobrej myśli 8)
_________________
007 " Diamenty są wieczne "
 
 
robaluch. 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: gdynia
Wysłany: 15-02-2010, 20:23   

:) dobrze mówisz sekwor :) co do samych śrub głowicy ktoś mi doradził, żeby lepiej zainwestować w nowe, będzie mniejszy problem z dociąganiem. nie wiem jaki jest koszt i dostępność tych śrub, ale się zorientuję :lol: jak wszystko pójdzie dobrze, to zapraszam nad morze na oglądanie naprawionego miśka...przy okazji spożywki trunków :lol:
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-02-2010, 23:00   

Koniecznie nowe śruby, szczególnie, że drogie nie są.
Kątomierz nie jest niezbędny, wystarczy farbą zaznaczyć na śrubach :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
sewkor 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 2,5 v 6 i inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 98
Skąd: Radom
Wysłany: 16-02-2010, 08:55   

Przy odkręcaniu śrub głowicy zachowaj odpowiednią kolejność, odwrotnoćś dokręcania. To tak na wszelki wypadek aby głowiczka nie ucierpiała na skutek nadmiernuch naprężeń materiału. I jak już głowica będzie u szlifierza na planowaniu to niech zrobią komplet, szczelność płaszcza wodnego, sprawdzenie gniazd zaworów, prowadnice a uszczelniacze zaworów najlepiej odrazu wymienić. Koszt mały a zapobiegnie spalaniu oleju. Nie wiem jaki przebieg ma Twój misiek ale osobiście mając rozebraną górę sprawdził bym całą resztę, panewki dolne i pierścionki. Pracy niewiele więcej.
I jeszcze jedno. Przed montażem wszystko możesz a nawet musisz umyć, tylko nie szklanki. Wałek rozrządu przed włorzeniem w głowicę delikatnie przesmaruj czystym olejem, w miejscach gdzie spoczywa na podparciu panewek, tak samo z górną częścią panewki. To aby przu pierwszym rozruchu nic nie chodziło na sucho i nie tarło o siebie bez smarowania. 8)
_________________
007 " Diamenty są wieczne "
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.